וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכיר פלסטיני: "הפסדנו 5 מיליארד שקל מאז תחילת גל הטרור"

28.12.2015 / 23:15

האחראי על המדיניות הכלכלית ברשות אמר ל"מען" כי האזורים שנפגעו בצורה הקשה ביותר הם מזרח ירושלים, רמאללה, חברון ושכם. לדבריו, ענף התיירות הפסיד מאות מיליוני שקלים

צילום: צילומי אבטחה, צילומי חובבים, ניב אהרונסון; עריכה: מתן חדד, יאיר דניאל

המשק הפלסטיני הפסיד כחמישה מיליארד שקלים מאז תחילת גל הטרור - כך אמר אמש (שני) האחראי על המדיניות הכלכלית במשרד הכלכלה הפלסטיני לסוכנות הידיעות "מען".

לדברי עזמי עבד א-רחמן, המחוזות שנפגעו בצורה הקשה ביותר הם חברון, בית לחם, רמאללה, שכם ומזרח ירושלים. "ירושלים, שאליה היו מגיעים עשרות אלפי מתפללים מוסלמים, ריקה כעת, דבר שפגע קשות בסוחרים הפלסטינים בעיר", הסביר. בנוסף לכך, אמר א-רחמן, "60% מבתי העסק שבמזרח העיר נמצאים היום בסכנת סגירה לפי צווים שהוציאה ישראל".

ענף נוסף שנפגע הוא ענף התיירות הפלסטינית, שהפסיד בין 500 ל-600 מיליון שקלים. זאת בשל ביטול הגעתם של אלפי תיירים מחו"ל שתכננו להגיע למזרח ירושלים ולבית לחם בחג המולד ובראש השנה האזרחית.

לקריאה נוספת בנושא
שני חיילים נפצעו קל ובינוני בפיגוע דקירה באזור שכם
"תסמן עם האצבעות אם ניסית לרצוח": החקירה החריגה של המחבל בבית שמש
פלסטינית חמושה בסכין נתפסה בדרכה להתנחלות מעלה שומרון

עשן מיתמר בסמוך לכלא עופר שליד רמאללה בעקבות עימותים בין צה"ל לפלסטינים, 25 בדצמבר 2015. רויטרס
עשן מיתמר מכלא עופר אחרי עימותים בין צה"ל לפלסטינים/רויטרס

לטענתו, בעקבות העימותים הגוברים בגדה המערבית בשלושת החודשים האחרונים התאשפזו בבתי החולים הפלסטיניים 6,000 פצועים, דבר שעלה לקופת הרשות הפלסטינית כרבע מיליארד שקלים.

כמו כן, הוסיף הבכיר הפלסטיני כי הצבת מחסומים נוספים בשטחים וסגירת מעבר הסחורות בין הגדה לרצועת עזה גרמו לתעשייה הפלסטינית לנזק של לפחות שני מיליון שקלים. לדבריו, חוסר הוודאות השורר בשל המצב הביטחוני גרם לירידה משמעותית בהשקעות ברשות ובהיקף ההלוואות שמעניקים הבנקים הפלסטיניים.

א-רחמן הדגיש כי אחד האמצעים שבעזרתו יכולים הפלסטינים לנסות ולהתמודד עם המשבר הכלכלי הוא לפתח את השוק המקומי. כך, הוא טוען, הפלסטינים יכולו להסתמך יותר עליו במקום על קניית סחורות מישראל.

sheen-shitof

בהנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady
זירת ניסיון פיגוע הדקירה בצומת הכבשים ליד הר חברון. דצמבר 2015. AP
המחסומים גרמו לנזק לתעשייה הפלסטינית. חיילים בזירת פיגוע באזור חברון, השבוע/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully