וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו בירך את ח"כ אוחנה עם כניסתו לתפקיד: "מקבל אותו בגאווה"

28.12.2015 / 19:21

אמיר אוחנה הושבע במליאת הכנסת כח"כ מטעם הליכוד, ובנאומו, שהוחרם בידי הח"כים החרדים, אמר כי הוא "הומו שלא מאחל ליום שיבוא, אלא קם ומביאו". הרצוג התריע בפניו: "הרוח הליברלית שאתה מייצג נמצאת בסכנה"

צילום: ערוץ הכנסת, עריכה: טל רזניק

ח"כ אמיר אוחנה (הליכוד) הושבע היום (שני) במליאת הכנסת במקומו של שר הפנים הפורש, סילבן שלום. בנאום כניסתו למשכן, הדגיש אוחנה את היותו הומוסקסואל מוצהר, וזכה בברכתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, ששיבח אותו ואמר: "הוא יהווה גשר בין חלקי הציבור השונים. אני מקבל אותו בברכה, בהוקרה ובגאווה". רוב חברי הכנסת החרדים החרימו את נאומו של הח"כ החדש, ולא נכחו במליאה בעת שדיבר.

בדברים שנשא, התייחס אוחנה לחזונו ולמחלוקות שעלולות להתעורר בזמן כהונתו בבית הנבחרים. "האתגר שלנו הוא סיפור סיפורה של הארץ המופלאה הזו, שהיא שלנו מכוח הזכות ולא מזכות הכוח", אמר. "יהיו בינינו מחלוקות ובוודאי נחווה פוליטיקה קטנה ויומיומית, שלא תמיד מקובלת על כולם. ספרי ההיסטוריה נכתבים והמציאות לא קופאת במקום. בואו נחשוב באיזה צד של ההיסטוריה נרצה להיזכר". אוחנה הדגיש את היותו הומוסקסואל מוצהר גם בנאום כניסתו, ואמר: "אני הומו שלא מאחל ליום שיבוא אלא קם ומביא אותו".

לקריאה נוספת:
הומו מוצהר, בוגר שב"כ ותומך בתפילת יהודים בהר הבית: הח"כ שיחליף את שלום
נתניהו על פרישתו של סילבן שלום: "קיבל את ההחלטה הנכונה"
מפנה כיסאות: סילבן "קץ בדרך הייסורים" ובליכוד בונים על השלל

השבעת חבר הכנסת אמיר אוחנה היום במליאה 28 דצמבר 2015. יואב דודקביץ'
"גאה גם במה שבחרתי וגם במה שלא". אוחנה בכנסת, היום/יואב דודקביץ'

"אני כאן עם כל מי שאני ומה שאני – מה שבחרתי ומה שלא – וגאה באלה וגם באלה. יהודי, ישראלי, מזרחי, הומו, ליכודניק, ביטחוניסט, ליברל ואיש הכלכלה החופשית", אמר אוחנה. "כשרודפים יהודי בזעקות 'איטבח אל יהוד' – אני קודם כל יהודי, וכדוקרים למוות נערה צעירה במצעד של אהבה וסובלנות – אני הומו".

נתניהו בירך את הח"כ החדש וציין כי נאומו הראשון היה מרשים והשאיר את חותמו על יושבי המליאה. "אני שמח לקבל אותו לשורותינו ואני חש, אמיר, כי אתה נושא באחריות יוצאת דופן, שכן הרושם שלי שקבלת הפנים שלה זכית מחברת את חלקי הבית וזו אחריות גדולה והזדמנות גדולה", פנה ראש הממשלה לאוחנה. "אוחנה הוא איש רב פעלים, אב לדוד ואלה שנמצאים פה. הוא בעל עבר ביטחוני עשיר וראש הקבוצה הגאה בליכוד", הוסיף בשבחו.

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady
השבעת אמיר אוחנה כחבר כנסת הערב במליאה. יואב דודקביץ'
"הוא נבחר בידי אלפי מצביעים". נתניהו ואוחנה בכנסת, היום/יואב דודקביץ'

"אני רוצה להבהיר – יש פה נקודת תפנית שכבר התרחשה. אמיר הוא הנציג המובהק הגלוי הראשון של הקהילה הגאה שנבחר בפריימריז פתוחים בבחירות גלויות. הוא היה גלוי לגמרי. הוא נבחר על ידי אלפי מצביעים", אמר נתניהו. "הוא מיצג היטב את הלאומיות הליברלית, על היותו איש עם תפיסה לאומית נוכחתם ברגע זה, ועל תפיסתו הליברלית גם כן. הוא מאמין בשמירה על זכויות האזרח ובכלכלה חופשית, בשוק חופשי, בפחות ביורוקרטיה וחסמים".

גם יו"ר האופוזיציה, ח"כ יצחק הרצוג, בירך את אוחנה עם כניסתו לתפקיד והביע תקווה כי ישמש כנציג לקהילה הגאה מתוך הקואליציה ואף יגביר את תמיכתה בזכויות הקהילה. "יש פה רגע חשוב שבו המליאה הזו תידרש למגמה עולמית, ואני מקווה שנפרוץ את תקרת הזכוכית הזו", אמר הרצוג, והוסיף: "הרוח הליברלית שדיברתם נמצאת תחת איום. אלה ימים קשים לדמוקרטיה. אם מדברים על ליברליות, צריך ליישם אותה. אנו באמת ובתמים מקווים שגם בנושא זה תהווה איזשהו מצפן לסיעה שממנה אתה פועל".

השבעת חבר הכנסת אמיר אוחנה היום במליאה 28 דצמבר 2015. יואב דודקביץ'
"כשדוקרים נערה במצעד - אני הומו". אוחנה/יואב דודקביץ'
השבעת אמיר אוחנה כחבר כנסת הערב במליאה. יואב דודקביץ'
הביע תקווה שחוקים לזכויות הקהילה הגאה ייתמכו על ידי הקואליציה. הרצוג/יואב דודקביץ'
השבעת אמיר אוחנה כחבר כנסת הערב במליאה. יואב דודקביץ'
השבעת אמיר אוחנה כחבר כנסת הערב במליאה/יואב דודקביץ'

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully