וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנכ"ל משרד החוץ: "לא נאפשר העברת נשק שיפגע בעליונותנו האווירית"

28.12.2015 / 18:54

דורי גולד התראיין לעיתון סעודי ואמר כי "ישראל לא אפשרה ולא תאפשר להפר את ריבונותה". על הפיוס עם טורקיה אמר: "נותרו עוד מחלוקות ואין מועד להסכם סופי"

צילום: רויטרס, רוני כנפו; עריכה: יאיר דניאל

מנכ"ל משרד החוץ דורי גולד אמר היום (שני) בריאיון לאתר החדשות הסעודי "אילאף" כי ישראל תפעל כדי לסכל כל ניסיון להעביר טילי נ"מ מתקדמים מסוריה לחיזבאללה בלבנון. הוא אף התייחס לאיומים הנשקפים לישראל ולמדינות ערב.

כשנשאל אם מטוסי צה"ל הפציצו יעדים של צבא אסד, הוא סירב להתייחס לנושא, אך השיב: "ישראל לא אפשרה ולא תאפשר להפר את ריבונותה וכן העברת נשק שפוגע בעליונות האווירית שלה".

בנוגע לשיחות הפיוס עם טורקיה, אמר מנכ"ל משרד החוץ שקיים השנה שיחות בנושא עם בכירים מאנקרה וכי המגעים בין הצדדים מתנהלים באינטנסיביות ומתקדמים בכיוון הנכון. זאת, לדבריו, לאור האינטרסים הכלכליים והביטחוניים משותפים שיש לשתי המדינות באזור. גולד הדגיש כי ישנן נקודות שהוסכמו, אך נותרו אחרות במחלוקת ועדיין אין מועד מיועד להסכם סופי.

לקריאה נוספת בנושא
חיזבאללה מכחיש דיווח על תקיפה ישראלית בהרי הקלמון בסוריה
נתניהו: "ישראל פועלת לפעמים בסוריה כדי למנוע העברות נשק"

לוחמי חיזבאללה בהלווייה של בכיר בארגון שנהרג בסוריה, אוקטובר 2015. AP
הטילים יועדו לארגון. לוחמי חיזבאללה/AP

גולד הוסיף כי האינטרס של ישראל כיום הוא לקיים קשרים חזקים עם מדינות ערב. לדבריו, איראן וארגון "המדינה האיסלאמית" (דאעש) מהווים איום משותף לישראל ולמדינות הערביות.

"איראן משתמשת באוכלוסיות השיעיות במדינות האזור כדי ליצור כאוס ואז מציעה עצמה כגורם שיפתור את המשבר. לצערנו, הסכם הגרעין הפך את איראן למפתח לפתרון באזור וזו טעות איומה לדעתנו". כשנשאל על האיום ששיגר מנהיג דאעש אבו בכר אל-בגדאדי כלפי ישראל ביום שבת השיב כי "ישראל יודעת כיצד להגן על עצמה".

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
נשיא טורקיה רג'פ טייפ ארדואן בכנס באיסטנבול, 25 בנובמבר 2015. רויטרס
עדיין נותרו מחלוקות לגבי הפיוס. נשיא טורקיה ארדואן/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully