וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לפני הגשת כתבי אישום בפרשת דומא: הוגשה תלונה על עינויים בחקירות

27.12.2015 / 19:00

עורך דינם של חלק מהחשודים בפרשה הגיש תלונה לממונה על בדיקת תלונות נחקרים, ובה ביקש לבחון את הטענות על עינויים שלכאורה בוצעו במהלך החקירות. הוא קרא ליועץ המשפטי לממשלה ולפרקליט המדינה לעכב את הגשת כתבי האישום עד לסיום בדיקת התלונות

צילום: רוני כנפו, עריכה: מתן חדד

על רקע הדיווחים לפיהם הפרקליטות צפויה עוד השבוע להגיש כתבי אישום נגד החשודים במעורבות בהצתת בית משפחת דוואבשה בכפר דומא בסוף חודש יולי האחרון, פרקליטם של חלק מהחשודים, עו"ד עדי קידר מארגון "חוננו" הגיש היום (ראשון) תלונה לממונה על בדיקת תלונות נחקרים (מבת"ן) – הגוף האחראי לחקירת התנהלות השב"כ. בתלונה ביקש עו"ד קידר לבחון את הטענות על עינויים, הפעלת אלימות, מניעת שינה ושאר שיטות שלכאורה נקטו חוקרי השב"כ בחקירות החשודים.

כמו כן, קרא עו"ד קידר לעצור את הגשת כתבי האישום בפרשות הטרור היהודי עד לבירור הטענות כדין. אולם, למרות הגשת התלונה, ב"חוננו" לא תולים תקוות בבחינת התלונה מצד הגורמים הרלוונטיים. "מקווים כי במבת"ן, למרות היותם כפופים לפרקליטות, יבצעו חקירה בלתי תלויה בגין התלונות", אמר עו"ד קידר. "אנו קוראים לפרקליט המדינה, שי ניצן, וליועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין, להשעות את הגשת כתבי האישום נגד החשודים עד לבירור הדברים".

לדבריו, "אם יש ממש בטענות ובהתאם לפסיקת בית המשפט העליון, חוקרי השב"כ הם אלו שעתידים לעמוד לדין, ולא הנערים שאמירותיהם הוצאו בדרך של עינויים". במבת"ן אישרו את קבלת התלונה, אולם טרם הודיעו אם יפתחו בחקירה בנושא.

קריאה נוספת:
מסתמן: השבוע יוגשו כתבי אישום בהצתת הבית בכפר דומא
חתונת השנאה: הרמטכ"ל הורה לבדוק אם חיילי צה"ל השתתפו באירוע
שב"כ על חקירת חשודי דומא: "רצו להפיל את השלטון ולהמליך מלך"

מקום ראשון: כפר דומא, דרומית לשכם, 31 ביולי 2015.. אורן זיו / אקטיב סטילס., מערכת וואלה! NEWS
בית המשפחה בדומא/מערכת וואלה! NEWS, אורן זיו / אקטיב סטילס.

ביום שני צפויה להיות מוגשת הצהרת תובע בפרשה. כך מסתמן, לנוכח סיומם של 30 ימי המעצר הראשונים המותרים בחוק למעצר חשוד לפני הגשת כתב אישום. חקירת החשודים מנוהלת על ידי השב"כ, בתיאום עם פרקליטות המדינה, פרקליטות מחוז מרכז והיועץ המשפטי לממשלה, שנמצאים כעת בישורת האחרונה לקראת הגשת כתבי אישום בגין רצח נגד לפחות שניים מהחשודים.

עם זאת, בסמכותו של היועץ המשפטי לממשלה יהודה וינשטיין לאשר את השארתו של חשוד במעצר במסגרת חקירה לפני הגשת כתב אישום לתקופה נוספת של 15 ימים. ככל הנראה, יוגשו כתבי אישום נגד חלק מהמעורבים בהצתת הבית בדומא בגין מעורבות בפיגועי "תג מחיר" נוספים.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
הפגנה של תומכי העצורים בהשתתפות חלק מאימהות העצורים מול בית ראש השב"כ בירושלים. 17 בדצמבר 2015. ארגון חוננו, מערכת וואלה! NEWS
אמהות העצורים מפגינות מול בית ראש השב"כ בירושלים, החודש/מערכת וואלה! NEWS, ארגון חוננו

לאחרונה נשמעו טענות קשות נגד שיטות החקירה של השב"כ, לפיהן חוקריו עינו את החשודים במטרה להוציא מהם הודאה. ביום חמישי פרסם השב"כ הודעה חריפה בתגובה לטענות, ובה נמסר כי חברי ההתארגנות פעלו למען הפלת השלטון ותכננו להוציא לפועל פיגועים נוספים. "התארגנות הטרור היהודי, אשר חבריה נחקרים בימים אלה, עומדת מאחורי ביצוע פיגועים חמורים, מתוך אידאולוגיה קיצונית ואנטי-ציונית", נמסר. "חברי התארגנות זו המשיכו לבצע פיגועים גם לאחר ההצתה בדומא וראו בפיגוע זה כפיגוע שראוי לחקותו. תכליתה של החקירה המתנהלת בימים אלה היא חשיפת ההתארגנות וסיכול פיגועים עתידיים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully