וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נשיא איראן: "רוב הטרור מתחולל בעולם המוסלמי, עלינו לשנות תדמית"

בנאום יוצא דופן בביקורתו הפנימית, שנשא בוועידה בינלאומית בטהראן, יצא חסן רוחאני נגד האלימות הפושה בקרב בני דתו. "זו חובתנו לתקן את התדמית של האיסלאם בעיני דעת הקהל העולמית", אמר והוסיף כי רק ישראל מפיקה תועלת מהסכסוכים בסוריה ובעיראק

יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן ונשיא איראן חסן רוחאני. AP
ארגונים כמו דאעש צומחים מ"צרות מוחין וחוסר מתינות". רוחאני/AP

נשיא איראן חסן רוחאני אמר היום (ראשון) כי המוסלמים חייבים לשפר את תדמית דתם, שמוכתמת כעת בשל האלימות של ארגונים קיצוניים כמו "המדינה האיסלאמית". "זו חובתנו היום לתקן את התדמית של האיסלאם בעיני דעת הקהל העולמית", אמר בנאום ששודר על ידי הטלוויזיה הממלכתית במהלך ועידה בינלאומית על אחדות איסלאמית שנערכה בטהראן. "רוב האלימות, הטרור ומקרי הטבח, לצערי, מתרחשים בעולם המוסלמי", הוסיף. בנאום החריג בביקורתו הפנימית, לא התאפק רוחאני לבקר גם את ישראל. רק ישראל "ואלה המתנגדים למוסלמים מפיקים תועלת מהסכסוכים בסוריה ובעיראק".

אמירות אלה הן נדירות מפיו של מנהיג איראן, המחשיב את עצמו לבעל סמכות בעולם האיסלאמי ולעתים מאשים את "אויבי" הדת בבעיות של המזרח התיכון. "האם אי פעם חשבנו, במקום על אויבנו, אלא על קבוצה קטנה בתוך העולם המוסלמי שמשתמשת בשפת האיסלאם, ומציגה את הדת כדת של הרג, אלימות, הלקאות, סחטנות וחוסר צדק?", תהה רוחאני.

רוחאני, נשיא הנחשב למתון בדעותיו, אמר כי עקרונות האיסלאם מתנגדים לאלימות ולקיצוניות של ארגונים כמו דאעש שצומחים מ"צרות מוחין וחוסר מתינות". רוחאני מתח ביקורת על המדינות המוסלמיות "על שתיקתן מול ההרג ושפיכות הדמים" בסוריה, בעיראק, ובתימן – סכסוכים שבהם איראן לוקחת חלק.

עוד בוואלה! NEWS:
נסראללה: "על ישראל לחשוש ליד הגבול, בשטחה ומחוצה לה"
חלומו של כל אזרח: העיר שרוצה לשלם לתושביה משכורת חודשית

כוחות הביטחון של עיראק בחלקים מהעיר רמאדי ששוחררו מידי דאעש, 21 בדצמבר 2015. AP
"רק ישראל מרוויחה מהסכסוכים בעיראק ובסוריה". הריסות בעיראק/AP

איראן, שתומכת במשטרו של בשאר אסד ומנהלת קשרים הדוקים עם שכנתה עיראק, מגנה את דאעש הנלחם באותן ממשלות. הרפובליקה האיסלאמית היא גם בעלת בריתה של התנועה החות'ית שכבשה שטחים בתימן בשנה האחרונה והובילה להקמת קואליציה נגדה בהנהגת ערב הסעודית. הלחימה בין הקואליציה לחות'ים נמשכת זה תשעה חודשים.

"אני מזמין את כל המדינות האיסלאמיות באזור ושאינן באזור – גם כאלה שעד היום שיגרו טילים ופצצות על שכנותיהן – לכולנו לעצור ולבחור בדרך הנכונה", אמר אך סירב לנקוב בשמות מדינות. "כמה פצצות וטילים קניתן מאמריקה השנה?" שאל ברמיזה ליריבת איראן, ערב הסעודית. "אם הייתן מבזבזות כסף על מוסלמים עניים במקום על טילים ופצצות אף אחד לא היה הולך לישון רעב".

לדבריו, "ארגונים כמו דאעש מגייסים לוחמים מעוני כלכלי ומעוני תרבותי". שני הסוגים הללו צריכים להתבטל ב"חברה האיסלאמית". "טרור לא יושמד באמצעות פצצות. במשך שנים דיברנו על אחדות. האם אחדות אפשרית ללא קשרים כלכליים בעולם המוסלמי?" שאל.

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
כוחות המורדים החות'ים בתימן. רויטרס
רוחאני קרא "לכל המדינות באזור לעצור ולבחור בדרך הנכונה". כוחות החות'ים בתימן, הנתמכים על ידי איראן/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully