וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדיל של משרד החינוך לתלמידים שנכשלו בבגרות ב-5 יחידות במתמטיקה

27.12.2015 / 14:38

צעד נוסף ברפורמת המתמטיקה: תלמיד שנכשל בחלקה השני של הבגרות בחמש יחידות במתמטיקה אך קיבל יותר מ-35, יזכה ל-20 נקודות בונוס וזכאות ל-4 יחידות לימוד המאפשרת קבלה ללימודי מדעים באקדמיה. השר בנט: "אנחנו נלחמים על כל תלמיד"

בחינת בגרות במתמטיקה, תיכון קריית שרת חולון, מאי 2013. בן קלמר
תלמידים רבים חוששים להיכשל אז הם ניגשים מראש לבגרות של ארבע יחידות. בחינת בגרות במתמטיקה בבית ספר "קריית שרת" בחולון/בן קלמר
תלמיד שקיבל ציון 40 בשאלון של חמש יחידות שקול לתלמיד שקיבל ציון 60 בשאלון של ארבע יחידות לימוד

משרד החינוך הכריז היום (ראשון) על צעד נוסף ברפורמת המתמטיקה, ולפיו תלמידי חמש יחידות לימוד שיכשלו בבחינת הבגרות השנייה במקצוע, שמשקלה שתי יחידות, יהיו זכאים לבגרות של ארבע יחידות, המאפשרת קבלה ללימודי מדעים באקדמיה. בחינת חמש היחידות במתמטיקה מורכבת משני שאלונים, ועד כה תלמיד שעבר את הבחינה הראשונה ונכשל בשנייה, היה זכאי לשלוש יחידות לימוד בלבד. מחשש לכישלון, תלמידים רבים בחרו להיבחן ברמה של ארבע יחידות בלבד ובשל כך גיבשו במשרד החינוך את התכנית החדשה, "רשת ביטחון", ולפיה תלמיד שיקבל מעל 35 נקודות בשאלון השני יזכה ל-20 נקודות בונוס וזכאות לארבע יחידות לימוד.

נרית כץ, המפמ"ר (מפקחת מרכזית) למתמטיקה במשרד החינוך, אמרה כי הצוות המקצועי שבחן את הנושא מצא כי תלמיד שקיבל ציון 40 בשאלון של חמש יחידות שקול לתלמיד שקיבל ציון 60 בשאלון של ארבע יחידות לימוד, שכן רמת הבחינה קשה יותר. כמו כן, על פי נתוני משרד החינוך, בכל שנה כ-15% מהנבחנים בחמש יחידות אינם עוברים את הבחינה השנייה ובמשרד מעריכים כי רבים חוששים להפסיד את היחידה הרביעית ולכן מלכתחילה נבחנים בארבי יחידות בלבד.

שר החינוך נפתלי בנט בחמ"ל משרד החינוך, אוגוסט 2015. נועם מושקוביץ
"רשת הביטחון". נפתלי בנט בפתיחת שנת הלימודים האחרונה/נועם מושקוביץ

"רשת הביטחון" שגובשה על ידי צוות מקצועי מטעם משרד החינוך, שכלל מורים, אקדמאיים ומומחים למתמטיקה, אמורה למנוע מצב שבו תלמידים טובים וחזקים יורדים בלית ברירה לשלוש יחידות לימוד במתמטיקה ולסייע לתלמידים המתלבטים בין חמש יחידות לימוד לארבע, שבורחים בסופו של דבר בבחינה הקלה יותר מתוך שיקולי כדאיות ודאגה לעתידם.

שר החינוך, נפתלי בנט אמר כי הוא רואה מול עיניו "תלמיד שיוצא מבית הספר כשבצרור המפתחות שלו לעתיד יש יותר מפתחות שפותחים יותר דלתות. בתקופה האחרונה אנחנו כבר רואים שינוי גדול בדרך להכפלת מספר הלומדים במגמת חמש יחידות מתמטיקה – ועושים כעת צעד חשוב נוסף. זהו המשך לבונוס המוגדל של האוניברסיטאות של 35 נקודות לכל נבחן בחישוב הבגרות בחמש יחידות. המסר שלנו הוא פשוט: אנחנו נלחמים על כל תלמיד ומצמצמים את מרחב ההתלבטות בין ארבע יחידות לחמש יחידות – וזה עובד".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
אוניברסיטת תל אביב, פברואר 2013. דרור עינב
גדל הבונוס בהרשמה לאוניברסיטה לתלמידי 5 יחידות ל-30 נקודות. הפקולטה לניהול באוניברסיטת תל אביב/דרור עינב

מאז נכנס לתפקידו, פועל שר החינוך לחיזוק לימודי המתמטיקה בבתי הספר. מטרתה להכפיל את מספר התלמידים הניגשים לבגרות בחמש יחידות בתוך ארבע שנים, ל-18 אלף תלמידים בשנה. עלות התכנית היא 75 מיליון שקלים והיא אחד מחמשת היעדים של בנט במשרד. בראש התכנית עומד מוהנא פארס, איש משרד החינוך המשמש אחראי על החינוך הדרוזי והצ'רקסי.

זמן קצר אחרי כניסתו לתפקיד, הקים בנט מועצת מתמטיקה שבה חברים בכירי משרד החינוך, מורים למתמטיקה ודמויות נוספות כמו מחבר ספרי הלימוד יואל גבע וזוכה פרס נובל פרופ' ישראל אומן. המועצה גיבשה את התכנית שמטרתה הראשונה היא, כאמור, הכפלת מספר הניגשים לחמש יחידות בבגרות, כאשר בנט הגיע להסכמות עם ראשי האוניברסיטאות על הגדלת הבונוס בהרשמה לתלמידים בעלי חמש יחידות בבגרות ל-30 נקודות.

התכנית כוללת פתיחה של מאה מגמות לימוד חדשות לחמש יחידות בבתי הספר, כדי לאפשר לכל תלמיד בארץ לגשת לחמש יחידות. בין השאר, באמצעות הורדת רף המינימום לפתיחת מגמה מ-15 תלמידים בכיתה לשישה בלבד. בנוסף, משרד החינוך יוסיף השנה 15 אלף שעות הוראה למקצוע ואף מתוכננת הכפלה של מספר המורים ל-2,000 בתוך ארבע שנות יישום התכנית. את התכנית מלוות כמה חברות הייטק, ביניהן מארוול ישראל, אינטל, סאנדיסק ומייקרוסופט, שבכיריהן יקיימו מפגשים עם התלמידים בבתי הספר ויעבירו להם הרצאות וסיורים. סעיף נוסף בתכנית מבטיח לסטודנטים למתמטיקה מימון מלא של שכר הלימוד, בתמורה להתחייבות לעסוק בהוראה במשך חמש שנים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully