וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רב העיר חולון מואשם בעבירות של מרמה והפרת אמונים

27.12.2015 / 15:17

הרב אברהם יוסף נאשם שקידם את כשרות בד"צ בית יוסף הנמצא בבעלות משפחתו תוך ניגוד עניינים וניצול מעמדו כרב עיר ומנע כמעט לחלוטין את פעולתם של בד"צים אחרים. "פגע פגיעה מהותית באמון הציבור". אם יורשע, עשוי בית המשפט להטיל עליו עונש מאסר בפועל

הרב אברהם יוסף, רבה הספרדי של חולון ובנו של הרב עובדיה יוסף, דצמבר 2010. ויקטור מזוז- סוכנות הידיעות 24,
הוצע לו להתפטר מתפקידו תמורת סגירת התיק. הרב אברהם יוסף/ויקטור מזוז- סוכנות הידיעות 24

המדינה הגישה היום (ראשון) לבית המשפט המחוזי בתל אביב כתב אישום נגד הרב אברהם יוסף, רב העיר חולון, ובנו של הרב עובדיה יוסף, בגין שתי עבירות של מרמה והפרת אמונים. הרב מואשם כי קידם את כשרות בד"צ בית יוסף הנמצא בבעלות משפחתו, תוך ניגוד עניינים וניצול מעמדו כרב עיר וכי מנע כמעט כליל את פעולתם של בד"צים אחרים אשר נתנו השגחה לעסקים לממכר בשר בעלי כשרות "מהדרין", בתחומי חולון ואור יהודה, שבה מילא ממלא מקום רב העיר. ממשרד המשפטים נמסר כי לרב יוסף התקיים שימוע בפני פרקליט המדינה אך טענותיו נדחו וכי קיימת אפשרות לפיה יתבקש בית המשפט להטיל עליו עונש מאסר בפועל, אם יורשע בתיק.

פרקליטות מחוז תל אביב הציעה לאחרונה לרב אברהם יוסף הסכם לפיו התיק הפלילי נגדו ייסגר אם יפרוש מתפקידו כרב העיר, כפי שנודע לוואלה! NEWS בשבוע שעבר, אולם הצפי היה שהוא יסרב להצעה. גורם המעורה בפרטים ציין כי "מדובר ברף נמוך מאד של עבירות" שלטענתו לא יובילו לעונש משמעותי. הגורם הוסיף: "הרב לא יענה לבקשה שמשמעותה סיום תפקיד שהוא למעשה מפעל חייו, כשלא דבק בו רבב".

הרב אברהם יוסף מכהן כרב העיר חולון מאז 1998 ובשנים 2008-2011 מונה גם כממלא מקום רב העיר אור יהודה וכאחראי הכשרות בה, בעקבות מותו של רב העיר המקומי. בכתב האישום, שהוגש על ידי עורכת דין שירי רום מפרקליטות המדינה, נכתב כי החל מתחילת כהונתו כרב העיר חולון ועד סוף 2013, הוא הנחה את הכפופים לו, בכתב ובעל פה, כי בעלי עסקים לממכר בשר בחולון, המבקשים לקבל תעודת כשרות "מהדרין" מהרבנות, חייבים לעבוד עם אחד משלושה בד"צים בלבד – בד"צ בית יוסף, בד"צ העדה החרדית או בד"צ הרב לנדאו.

כאשר מונה הרב יוסף כממלא מקום רב העיר אור יהודה, הוא מסר הנחיה זהה לכפופים לו. משמעות הנחייתו של הנאשם הייתה חיובם של בעלי עסקים לקבל פיקוח ולשלם רק לאחד משלושת הבד"צים, כתנאי לקבלת תעודת מהדרין מהרבנות, בעוד שקודם לכן לא הייתה כל הנחיה מגבילה, ובפועל, עד תחילת כהונתו של הרב יוסף, פיקחו בערים אלו בד"צים נוספים על מכירת הבשר. בהתאם להנחיה, ניתנה הודעה לבעלי עסקים בחולון ובאור יהודה כי עסק לממכר בשר אשר לא ימלא אחר ההנחיה, לא יקבל תעודת כשרות מסוג "מהדרין" מהרבנות.

אינטרס אישי-משפחתי וכלכלי מובהק

הרב יוסף, כפי שמצוין בכתב האישום, ניתב למעשה את בעלי העסקים בעיר לבד"צ בית יוסף ולמעשה לא הותיר להם בחירה ממשית בין הבד"צים השונים. בנוסף, מכיוון שבד"צ העדה החרדית ובד"צ הרב לנדאו מזוהים עם העדה האשכנזית, ורוב ציבורי צרכני הכשרות בחולון ובאור יהודה הוא ספרדי, מחירי הבשר בהכשרים אלה יקרים משמעותית ממחירי הבשר בהכשר בד"צ בית יוסף ובד"צים אחרים המזוהים עם העדה הספרדית. הרב יוסף היה מודע לכך, ולמרות זאת נתן את ההוראה האמורה תוך שהוא נמצא בניגוד עניינים.

כתוצאה מההנחיה, ועל מנת לשמור על תעודת הכשרות מסוג זה, החלו בעלי העסקים, בלית ברירה, לשלם לבד"צ בית יוסף עבור שירותי הפיקוח שלו. בכתב האישום נטען כי במעשיו הפר הרב יוסף אמונים ופגע פגיעה מהותית באמון הציבור, בטוהר המידות ובתקינות פעולותיהם של עובדי השירות הציבורי, עקב כך שפעל בניגוד עניינים, בתחום הכשרות, ומתוך אינטרס אישי-משפחתי וכלכלי מובהק, בהיות בד"ץ בית יוסף בבעלות משפחתו.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
הרב עובדיה עבר אירוע מוחי קל: "בהכרה מלאה". עומר מירון,
המליץ על בנו השני יצחק לרב הראשי הספרדי עקב החשדות נגד אברהם. הרב עובדיה יוסף/עומר מירון

הרב אברהם יוסף היה המועמד של אביו, הרב עובדיה יוסף, לתפקיד הרב הראשי הספרדי בבחירות האחרונות לרבנות הראשית לישראל. מיד לאחר ההכרזה על מועמדותו, עלו נגדו החדשות בדבר קידום גוף הכשרות של המשפחה, הוא נחקר באזהרה במשטרה ונאלץ להסיר את מועמדותו. במקומו, המליץ אביו על בנו השני יצחק יוסף לתפקיד הנחשק. גורמים בש"ס המקורבים לרב אברהם טענו כי גורמים אינטרסנטיים, חלקם בעלי קרבה משפחתית, פנו למשטרה כדי לסכל את מועמדותו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully