וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חיל הים שוקל לחדש את פעילותו של צינור דלק ישן ומזהם באילת

25.12.2015 / 22:59

פעילות הצינור, שחלקו נמצא על שפת הים האדום, הופסקה ב-2010 בשל דליפה. בעבר היו כלי שיט מתודלקים באמצעותו. גורם צבאי: "ההחלטה לסגור את הצינור גרמה לבעיה לוגיסטית חריפה, ולכן בוחנים כל מיני אופציות"

סטי"ל חיל הים, ספטמבר 2015. דובר צה"ל
סטי"ל של חיל הים, ספטמבר 2015/דובר צה"ל

גורמי צבא מתריעים כי בסיס חיל הים באילת שוקל לחדש את פעילותו של צינור דלק שהשימוש בו הופסק ב-2010 בשל נזילות שזיהמו את הסביבה. מדובר בצינור ישן מאוד שמחבר בין שני צדדיו של הבסיס, שחלקו נמצא על שפת הים האדום ובעבר היו מתדלקים באמצעותו את כלי השיט השונים. טרם התקבלה החלטה סופית בנושא.

לדברי הגורמים נעשו בדיקות הנדסה מיוחדות בשנה האחרונה במטרה לבחון שיפוץ של הצינור ושימוש עתידי. "ההחלטה לסגור את הצינור גרמה לבעיה לוגיסטית חריפה, ולכן בוחנים כל מיני אופציות כולל שדרוג שלו, אך התהליך כולל מעורבות של גורמים רבים מאחר והוא עובר מתחת לכביש מרכזי וסביבו יש תשתיות של חברות נוספות".

מדובר צה"ל נמסר: "הקו אינו פעיל משנת 2010. הבדיקות שבוצעו לאחרונה היו בדיקות לחץ באמצעות מים בלבד. בנוסף, במצבו הנוכחי של הצינור אין כוונה להשתמש בו לצורך העברת דלק בין הבסיסים. במידה ויוחלט להשתמש בצינור בעתיד זאת יעשה רק לאחר תיקונו המלא".

עוד בוואלה! NEWS:
מלונות מסרבים לתת לאורחים לחגוג בכריסמס: "בגלל הרבנות"
מנהיג ארגון מורדים חוסל בתקיפה אווירית בפאתי דמשק
ח"כ חזן שמח לאיד על יידוי האבנים נגד פעילות "שוברים שתיקה"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully