וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למרות הירידה בתיירות: אלפים חגגו את חג המולד בנצרת

25.12.2015 / 8:50

גל הטרור גרם לירידה משמעותית בכמות התיירים שמגיעים לארץ לאחרונה. ועדיין, אלפים ציינו השנה את חג המולד בנצרת. וגם: איפה נרשמה עלייה בכמות המבקרים?

צילום: רויטרס, עריכה: מתן חדד

(צפו: חגיגות חג המולד בבית לחם, אתמול)

לאחר כמה שבועות קשים: נצרת לבשה אתמול (חמישי) חג לכבוד חגיגות חג המולד. בשעות הצהריים נערך המצעד המסורתי ברחוב המרכזי של העיר שלווה במטח זיקוקים, ובכנסיית הבשורה נערכה מיסת החג המרכזית. גם בתי ההארחה והמלונות בעיר התמלאו בתיירים שהגיעו לחגוג את הולדת ישו.

סמי ג'באלי, בעליו של בית ההארחה "סימסים" הממוקם בעיר העתיקה של נצרת, אמר לוואלה! NEWS כי המקום בתפוסה מלאה. גם בעליו של "אל-חכים", בית הארחה חדש שנפתח לאחרונה במבנה עתיק ששופץ בעיר העתיקה, סיפרו על תפוסה מלאה, בעיקר של ישראלים שנופשים בעיר לרגל החג.

עוד בוואלה! NEWS:
הלילה: אלפים ישתתפו במיסת חצות בכנסיית המולד
אסור לפספס
פרקליטו של האב שהציע למכור את בתו: "כנראה ניסה לבצע עוקץ"
הרמטכ"ל הורה לבדוק אם חיילי צה"ל השתתפו ב"חתונת השנאה"

חג המולד בנצרת. דצמבר 2015. ערן גילווארג
חוגגים למרות המצב הביטחוני. נצרת, אתמול/ערן גילווארג

למרות החגיגות וההמון שהציף את רחובות העיר, התושבים סיפרו כי ימי החג לא מייצגים את התקופה האחרונה, שכן בשבועות האחרונים הגיעו מעט מאוד תיירים לעיר, זאת על רקע המצב הביטחוני. אולם לא רק בעלי המלונות ובתי ההארחה בנצרת מרגישים את הירידה בתיירות. נתונים שפרסמה אתמול המחלקה הכלכלית של התאחדות המלונות בישראל מצביעים על משבר בתיירות הנכנסת לישראל.

מעוז ינון, מבעלי בית ההארחה "פאוזי עזר" בעיר, אמר לוואלה! NEWS כי למרות התפוסה המלאה, לא מדובר בחג מולד רגיל. בשנים הקודמות, לדבריו, מה-22 בדצמבר ועד ה-5 בינואר, "אי אפשר היה למצוא מיטה פנויה וגם המחירים היו גבוהים יותר". עוד הוסיף ינון כי "בנצרת המצב עוד טוב יחסית, בירושלים גרוע יותר. יש אנשי תיירות שכבר מכנים את זה 'משבר האינתיפאדה השלישית', אבל אני מנסה לראות את הדברים החיוביים".

חגיגות חג המולד בנצרת. דצמבר 2015. AP
נצרת, אתמול/AP

669 אלף תיירים לנו בישראל במהלך חודש נובמבר, ירידה של 11% לעומת אשתקד - שבה המשק היה במשבר לאחר מבצע "צוק איתן" - וירידה של 28% לעומת נובמבר 2013. גם בכמות הישראלים שלנו בבתי מלון והארחה נרשמה השנה ירידה של 4% ביחס לאשתקד ו-7% לעומת נובמבר 2013. עוד עולה כי בשנה החולפת נרשמה ירידה של 8% בהשוואה לשנה שעברה, וירידה של 18% ביחס לשנת 2013.

לדברי מנכ"ל התאחדות המלונות בישראל, נועז בר ניר, "זו שנה שנייה ברציפות, שנובמבר הוא חודש של משבר בתיירות הנכנסת. אשתקד התמודדנו עם משבר שהגיע על רקע מבצע צוק איתן, והשנה נקלענו שוב למשבר על רקע אירועי הטרור ואזהרת המסע של ארצות הברית לגבי ישראל".

"רק התחלנו להתאושש מצוק איתן והגיע משבר נוסף"

עוד הוסיף בר ניר, "היומיום שלנו אינו פשוט. רק התחלנו לקראת הקיץ להתאושש מצוק איתן, והגיע משבר נוסף". לדבריו, "הדיווחים מהשטח מציירים תמונה קשה: מיעוט הזמנות לחודשים הבאים והמתנה של מארגני תיירות בחו"ל לתקופות של רגיעה בישראל. גם בתחום תיירות הפנים נתקלנו בנובמבר בירידות, שמשקפות את הלך הרוח בציבור בימים אלה, וזאת חרף גל מבצעים והנחות שמציעים בתי המלון בכל הארץ לקהל הישראלי". הפתרון לירידה בתיירות, לדברי בר ניר, טמון "בקמפיין מידי לעידוד תיירות הפנים וכן קמפיין שיווקי בעולם לעידוד התיירות הנכנסת".

על פי נתוני התאחדות בתי המלון בארץ, מלבד אלו הממוקמים בהרצליה, נרשמה בשנה החולפת ירידה בתיירות הנכנסת בכל הארץ: בירושלים נרשמו 186 אלף לילות בנובמבר האחרון - ירידה של 15% לעומת אשתקד ו-27% פחות מהנתון שתועד בשנת 2013. במלונות תל אביב לנו 155 אלף תיירים בחודש נובמבר - 10% פחות מהשנה שעברה ו-22% פחות מהנתון שתועד בשנת 2013.

חג המולד בנצרת. דצמבר 2015. ערן גילווארג
נצרת, אתמול/ערן גילווארג

במלונות ובתי ההארחה שבאזור טבריה לנו בנובמבר 89 אלף תיירים - ירידה של 13% מאשתקד ו-27% פחות מהנתון שתועד בשנת 2013. מלונות אילת דיווחו על 60 אלף לינות בחודש נובמבר - ירידה של 2% מאשתקד, ו-52% פחות מאלו שתועדו בשנת 2013. 37 אלף תיירים לנו בחודש נובמבר בים המלח - 14% פחות מכמות המבקרים שתועדה אשתקד, ו-41% פחות מנתוני 2013.

בחודש נובמבר האחרון דווח על 28 אלף תיירים שלנו בנצרת – ירידה של 4% לעומת אשתקד, ו-19% פחות מהנתונים של שנת 2013. המלונות בנתניה דיווחו על 20 תיירים שלנו בעיר בחודש נובמבר האחרון - ירידה של 32% לעומת אשתקד, ו-39% פחות מנתוני 2013. המלונות בחיפה דיווחו על 18 אלף הזמנות בנובמבר האחרון - ירידה של 4% לעומת אשתקד, ו-22% פחות מנתוני 2013.

לעומת מגמת הירידה המובהקת שעולה מנתוני התאחדות בתי המלון בארץ, בהרצליה דווקא חלה עלייה: 16 אלף מבקרים לנו בעיר בנובמבר האחרון - 18% יותר מאשתקד ו-52% יותר מהנתונים שעלו בשנת 2013. את העלייה בכמות המבקרים ניתן לייחס לגידול של 50% בכמות חדרי המלון בעיר בשנתיים האחרונות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully