וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המערב באזהרה חריגה: חשש לפגיעה בתיירים בבייג'ינג בחג המולד

24.12.2015 / 17:00

ארה"ב, בריטניה, צרפת ואוסטרליה פרסמו הודעות דומות ולפיהן התקבל מידע המצביע על אפשרות לפגיעה בזרים ברובע פופולרי בבירת סין. המשטרה הגבירה את הכוננות. "נוקטים אמצעים מתאימים"

שוטרים סינים חמושים מחוץ לקניון המרכזי ברובע סנליטון, בייג'ינג, 24 בדצמבר 2015. רויטרס
שוטרים סינים מחוץ לקניון המרכזי ברובע סנליטון, בייג'יניג, היום/רויטרס

ארצות הברית, בריטניה, צרפת ואוסטרליה פרסמו היום (חמישי) אזהרות חריגות לתיירים מערביים ברובע פופולרי בבייג'ינג לקראת חג המולד. זאת מחשש לאירועי טרור בבירת סין. העיר, שנחשבת בדרך כלל לבטוחה, ראתה היום שוטרים בכוחות מתוגברים באזור סנליטון, שבו מסעדות וברים רבים. דובר מטעם משרד החוץ של סין אמר כי הוא מודע לדיווחים הללו ושהממשלה משקיעה מאמצים רבים כדי לדאוג לביטחונם של תיירים זרים.

השגרירות האמריקנית פרסמה הצהרה קצרה שלפיה היא "קיבלה מידע על איומים אפשריים" נגד מערביים ברובע, שבו שוכנות שגרירויות רבות, בערב חג המולד או בסמוך לו. שגרירות צרפת ומשרדי החוץ של בריטניה ושל אוסטרליה פרסמו אזהרות דומות מבלי לפרט. חג המולד לא מוגדר בחוק של סין האתאיסטית באופן רשמי, אולם יותר ויותר צעירים חוגגים אותו כחלק מניסיונם לאמץ הרגלים מערביים וכתירוץ לתת מתנות.

משטרת בייג'ינג הודיעה כי היא העלתה את רמת הכוננות בעיר ל"צהובה" – הרמה השנייה הכי נמוכה מתוך ארבע רמות כוננות. היא הודיעה כי היא תגביר את האבטחה סביב הקניונים בעיר, שאליהם מגיעים מבקרים רבים במהלך החגים. "משטרת בייג'ינג נוקטת צעדים מבעוד מועד כדי להבטיח את הסדר הציבורי", נמסר.

באופן חריג, נצפו היום שוטרים חמושים בחזית הקניון המרכזי ברובע סנליטון. כוחות המשטרה הסדירים בסין לא נוהגים לשאת כלי נשק ופשעים מזוינים אינם נפוצים במדינה הקומוניסטית. עיר הבירה נמצאת בכוננות גבוהה יותר מבדרך כלל מאז מותם של חמישה בני אדם בכיכר טייאנמן ב-2013, שהוגדר על ידי הרשויות אירוע טרור.

שוטרים סינים חמושים מחוץ לקניון המרכזי ברובע סנליטון, בייג'ינג, 24 בדצמבר 2015. רויטרס
רמת הכוננות עלתה/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully