וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גורמים ביטחוניים: "אבו מאזן מתוסכל, הוא רק רוצה לדאוג לילדיו"

24.12.2015 / 4:26

בכירים במערכת הביטחון אמרו לוואלה! NEWS כי יו"ר הרשות כושל בהתנהלותו מול גל הטרור. לטענתם, הוא מעדיף לדאוג לאינטרסים שלו ושל בני משפחתו על פני הרגעת השטח. "אבו מאזן לא גינה אף פיגוע, ולא העמיד רוצח אחד לדין"

רויטרס

(אבו מאזן נואם בפרלמנט היווני לאחר ההצבעה בעד הכרה במדינה פלסטינית, שלשום)

במערכת הביטחון ממשיכים להפנות אצבע מאשימה כלפי יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן בכל הנוגע לתפקודו סביב גל האלימות הנוכחי. גורמים ביטחוניים מגדירים אותו "מתוסכל מאוד", במיוחד לאחר הדברים שנמסרו מהבית הלבן, לפיהם לא נראה סיכוי להסדר קבע בין ישראל לפלסטינים עד לסוף כהונתו של נשיא ארצות הברית ברק אובמה. ביקורת דומה נשמעה גם מפי גורמים מדיניים בשיחות רשמיות. "אבו מאזן רוצה לשרוד כמה שיותר", העריך גורם ביטחוני בכיר בשיחה עם וואלה! NEWS. "בזמן הזה, הוא גם דואג מאוד לעתיד ילדיו, שלא ייפגעו ביום שאחרי כהונתו".

שלושת בניו של יו"ר הרשות - מאזן, יאסר וטארק, הם אנשי עסקים מצליחים, שמעוררים ביקורת חריפה בציבור הפלסטיני בשל אורח חייהם. יאסר הוא הבעלים של "פלקון טבקו", חברה השולטת בייבוא כל הסיגריות מתוצרת אמריקנית לגדה המערבית, וחבר בחברת השקעות נוספת. כמו כן, יאסר וטארק שותפים לפיתוח תעשיית הסלולר ברשות הפלסטינית.

"הרשות הפלסטינית כל כך מרוכזת בעצמה, שאחרי הניסיון שלנו שנכשל להעביר אליה את האחריות על המעברים בעזה היא כמעט ולא מתעסקת באינטרסים של תושבי הרצועה", טען גורם נוסף. "זה עוד סימן לעיסוק באינטרסים האישיים של הגדה".

עוד בוואלה! NEWS:
פיגוע הדמים בבירה: ראובן נרצח בדרך מהישיבה, עופר רץ לסייע
תיעוד: פעילי ימין חוגגים חתונה עם תמונת דוואבשה ובקבוקי תבערה
מחברת ספר האזרחות ששוכתב: "מרחמת על המורים והאזרחים בישראל"

משפחתו של אבו מאזן. טוויטר, צילום מסך
"דואג לעתיד ילדיו". אבו מאזן ומימינו בנו יאסר/צילום מסך, טוויטר

לדברי גורמים ביטחוניים, בביקורו האחרון באזור של שר החוץ של ארצות הברית ג'ון קרי, הוא פנה לאבו מאזן וביקש ממנו לגנות את הפיגועים שבוצעו על ידי פלסטינים ולהגדיל את היקף המעצרים שמבצעים מנגנוני הביטחון של הרשות. אולם אבו מאזן הקשיב לדבריו – והתלונן על הטרור היהודי.

"אבו מאזן לא גינה אף פיגוע, אפילו לא את רצח בני הזוג הנקין", טען אחד הגורמים. "בכל החודשים האלה, הם לא העמידו רוצח אחד לדין, שלא לדבר על מאסרי עולם, כי אין להם הליך משפטי שכזה. אין בחוק הפלסטיני סעיף טרור. כל פעם יש להם תירוץ אחר".

משפחתו של אבו מאזן. טוויטר, צילום מסך
אבו מאזן, ומאחוריו בניו טארק/צילום מסך, טוויטר

עם זאת, מנתוני צה"ל עולה כי בתקופה האחרונה יש דעיכה משמעותית בהיקף הפרות הסדר, ובהיקף פיגועי הדקירה, הדריסה והירי. הישג מרכזי נוסף שמבליטים בצה"ל הוא היחלשות הביקורת סביב הר הבית בסדר היום הציבורי הפלסטיני. במערכת הביטחון מייחסים את ההישגים האלה להבנה בצד הפלסטיני כי האלימות לא תשיג את מטרותיה בהפעלת לחץ על ישראל, שהגיבה לגל הטרור בהשהיית אישורי עבודה ואישורי תנועה לבכירים פלסטינים ובצעדים כלכליים נוספים. "הם הבינו שאנחנו קובעים", טען גורם ביטחוני.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully