וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תיעוד: פעילי ימין חוגגים חתונה עם תמונת דוואבשה ובקבוקי תבערה

בקטע הווידיאו שצולם בחתונת זוג מוכר בימין הקיצוני ונחשף בחדשות 10 נראים הפעילים רוקדים בין היתר עם סכין הננעצת בתמונת התינוק שנרצח בפיגוע בדומא. הסרטון עורר הדים במערכת הפוליטית. נתניהו: "התמונות המזעזעות מראות את פניה של קבוצה מסוכנת"

צילום: ערוץ 10

סרטון חתונה של זוג מוכר בימין הקיצוני ופורסם אמש (רביעי) בחדשות 10 מעורר הדים רבים בקרב חברי כנסת מהימין והשמאל. בסרטון נראים עשרות חבריהם של בני הזוג שהתאספו לחגוג בשמחתם מניפים רובים, סכינים ובקבוקי תבערה. על אחת הסכינים ננעצה תמונתו של עלי דוואבשה, התינוק בן השנה וחצי שנשרף למוות כשביתו הוצת בכפר דומא בסוף חודש יולי.

חברי החתן והכלה הם גם חברים של כמה מהעצורים הנחקרים בשב"כ בחשד לרצח שלושת בני משפחת דוואבשה. בסרטון נראים כלי הנשק עוברים מיד ליד ובקבוקי תבערה, המסמלים את האמצעים שבהם הוצת בית דוואבשה. בתיעוד נראים גם ילדים אוחזים באקדחים.

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס אמש לסרטון ואמר כי "התמונות המזעזעות ששודרו הערב, מראות את פניה האמיתיות של קבוצה המהווה סכנה לחברה הישראלית ולביטחון ישראל. איננו מוכנים לקבל אנשים שכופרים בחוקי המדינה ואינם רואים עצמם כפופים להם. התמונות מעידות עד כמה חשוב שב"כ חזק למען ביטחון כולנו".

לקריאה נוספת:
עינויים במרתפי השב"כ? מיצג להמחזת חקירת עצורי דומא בתל אביב
בנט: "שיטות החקירה של שב"כ ימנעו את דומא 2"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
רובים וסכינים מונפים באוויר בחתונת פעילי הימין/מערכת וואלה!, צילום מסך

יו"ר הרשימה המשותפת איימן עודה הגיש הלילה הצעה דחופה לסדר בעקבות הסרטון שנחשף. "עומק הזוועה והשנאה צריך להפחיד כל אדם בעל מצפון ושכל ישר", אמר עודה. "ממשלת ישראל ושר הביטחון שנתנו למתנחלים לפגוע בפלסטינים ללא כל ענישה, הם האשמים הראשונים בצמיחתה של רשת הטרור הזאת. שתיקת רשויות המדינה לנוכח ההסתה לרצח המוצגת בסרטון מכשירות את הרצח הבא. על החברה הישראלית להתעורר ולהבין שכנופיות השנאה והטרור הן תוצאה בלתי נמנעת של שלטון צבאי וכיבוש של אוכלוסייה אזרחית". ההצעה הדחופה תיענה בימים הקרובים.

מוקדם יותר, כשהמליאה דנה בחוק החטיבה להתיישבות, ניצלה חברת הכנסת מהמחנה הציוני ציפי לבני את הבמה. "אני מזועזעת מהתחקיר בערוץ 10", אמרה לבני. "הקומץ שרוקד על הדם, הוא הקומץ שמתנגד לחקירות השב"כ. היהדות שלי היא לא היהדות של אלה הרוקדים על דם של תינוקות. זו הקבוצה שרוצה להרוס את ישראל היהודית, להרוס את המדינה הזו מבפנים, להפוך אותה למדינת שנאה ולהרוס את המשטר מבפנים".

ח"כ בצלאל סמוטריץ' (הבית היהודי) התייחס גם הוא לסרטון והביע שאט נפש. "האידיאולוגיה הרעה של תג מחיר אינה דרכה של הציונות הדתית, נקודה. מי שלא מבין זאת שיצפה בסרטון שהוצג היום בערוץ 10". הוא הוסיף: "הריקוד ההזוי עם תמונתו של תינוק שנרצח בשנתו מייצג אידיאולוגיה מסוכנת ואובדן צלם אנוש. עלינו להוקיע באופן החריף ביותר את האידיאולוגיה וההתנהגות הזו ולהבהיר שהיא לא חלק מההתיישבות, לא חלק מהציונות הדתית ולא חלק מגבולות השיח הדמוקרטי הלגיטימי במדינת ישראל".

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ריהאם וסעד דוואבשה עם בנם עלי שנרצחו בפיגוע ההצתה/מערכת וואלה!, צילום מסך

גם יו"ר האופוזיציה יצחק הרצוג בעמוד הטוויטר התייחס לתיעוד ואמר: "מטורפים. עלובי נפש, שכחתם מה זה להיות יהודים, אתם מביישים את הכיפה, את הטלית ואת שם השם. מי שרוקד בחתונה וחוגג רצח של תינוק בשנתו הוא לא יהודי ולא ישראלי. צריך לסגור אותו מאחורי סורג ובריח במהירות האפשרית".

מאוחר יותר פרסם יו"ר יש עתיד יאיר לפיד בעמוד הפייסבוק התייחסות דומה: "האנשים האלה אינם יהודים. האנשים האלה איבדו כל צלם אנוש. האנשים האלה הם סכנה למדינת ישראל ויש להילחם בהם כמו שלוחמים בחמאס או בחיזבאללה. אלא שכדי לנצח במלחמה הזו אנחנו צריכים להכיר בכך שהאנשים האלה לא צמחו בחלל ריק: יש מאחוריהם רבנים, יש מאחוריהם אידיאולוגיה, יש מאחוריהם פוליטיקה".

הרב הראשי לישראל, הרב דוד לאו הגיב בחריפות לסרטון שפורסם. "מעשים שכאלו הם אינם דרך היהדות. זו התנכרות והתנערות מערכי העם היהודי, מתורת ישראל ומייחודיותו של העם היהודי. על ההורים והמחנכים לקחת על עצמם את המשימה, יחד עם גורמי החוק, לעשות הכול למנוע הזדהות כה מחרידה עם מעשי טרור ורצח מחרידים שכאלו".

(עדכון ראשון: 22:42)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully