וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בתו של ההרוג מירי מג"ב בפיגוע בירושלים: "אבא נרצח סתם"

24.12.2015 / 0:20

גאיה בת ה-16, אחת משתי בנותיו של עופר בן ארי שנהרג בפיגוע, אמרה בשיחה עם וואלה! NEWS בבית החולים שערי צדק כי אביה היה "בן אדם זהב. שוטרת ירתה באבא שלי מתוך כוונה להרוג את המחבל"

צילום: סרטוני חובבים שהועלו לרשת, רוני כנפו, רויטרס, גדעון צנטנר, דוברות הדסה; עריכה: יאיר דניאל ומתן חדד

"הוא היה גיבור, יש זיכרונות יפים, בן אדם זהב שלא עשה רע לאף אחד" – כך סיפרה אמש (רביעי) גאיה, אחת משתי בנותיו של עופר בן ארי שנהרג מאש מג"ב בפיגוע הדקירה שאירע בצהריים בירושלים. "הוא תמיד ידע לבוא בצורה נכונה ולתמוך, הוא בחיים לא היה הורג אפילו ג'וק", אמרה הנערה בת ה-16 בשיחה עם וואלה! NEWS.

"זה קשה ולא מעכלים את זה שאדם כל כך מדהים מת. זה לא נתפס. סתם רצחו אותו. חשוב לי שתדעו ששוטרת ירתה באבא שלי מתוך כוונה להרוג את המחבל. לא רוצה שתחשבו שאבא שלי היה איזה... הוא לא היווה איום לאף אחד", העידה בבית החולים שערי צדק, לשם פונה אביה בן ה-46 לאחר שנורה בזירת האירוע בשער יפו. "צריך לחיות עם זה, זה עצוב מאוד. אבא אהב הכול, אהב לחיות את החיים וליהנות, ולא לעשות רע, והעיקר שהמשפחה שלו תהיה שמחה", הוסיפה. הלווייתו תיערך מחר בשעה 14:00 בבית עלמין בירושלים.

אמש מת מפצעיו ראובן בירמאכר, אב לשבעה בן 45 מקריית יערים, שנדקר בפיגוע. בירמאכר נפצע מדקירות בחלקים שונים בגופו ומת בבית החולים הדסה עין כרם לאחר מאמצי החייאה ממושכים של הצוות הרפואי. מסע הלווייתו יצא בשעה 22:30 מבית הכנסת ביישוב. בפיגוע נפצע גם אדם נוסף שמאושפז בשערי צדק וסובל מפציעות קשות.

עופר בן ארי, הרוג מפיגוע הדקירה בשער יפו, ירושלים. דצמבר 2015. באדיבות המשפחה
"הוא לא היווה איום לאף אחד". עופר ובתו גאיה לפני כמה שנים/באדיבות המשפחה

סמוך לשעה 13:00 הגיעו שני מחבלים לכיוון שער יפו, הבחינו בעוברים ושבים יהודים והחלו לדקור אותם באמצעות סכינים. לוחמות מג"ב שהיו באזור הבחינו באזרחים שרצים בבהלה לכיוון השער, הבינו כי מתרחש אירוע והחלו לצמצם טווח תוך ריצה נגד כיוון בריחת האזרחים.

הלוחמות הבחינו בשני מחבלים עם סכין כשהם דוקרים גבר, וירו לעברם. לחילופי האש נקלע עופר בן ארי ונפצע אנושות מירי השוטרות. אחת הלוחמות, חובשת בהכשרתה, החלה טיפול ראשוני באחד הפצועים שפונה באורח קשה מאוד מהזירה. מפקד מחוז ירושלים אמר כי "הלוחמות פעלו באומץ ובמקצועיות רבה, נטרלו את המחבלים ומנעו פיגוע גדול בהרבה".

מהמשטרה נמסרה אמש התייחסות למותו של בן ארי מאש כוחות הביטחון. "מדובר בזירת פיגוע מורכבת שבה צמד מחבלים אחוזי אמוק, חמושים בנשק קר, דקרו בפראות עוברים ושבים. לוחמות מג"ב ששהו במקום במשימת סיור, זיהו במיידי את זירת הטרור, חתרו תוך שניות למגע, ירו במדויק לעבר שני המחבלים במטרה לנטרלם ולהציל את הקורבנות שנפלו טרף למרצחים. פעילותם זו מנעה פיגוע גדול יותר והצילה חיי אדם".

"לרוע המזל נקלע אזרח תמים לקו האש וקיפח את חייו. בתחקיר ראשוני שבוצע מיד לאחר השלמת הפעילות המבצעית בזירה, עולה כי הלוחמות פעלו כנדרש וכמצופה. נטרול מרצח אכזר הפועל בזירה בה נוכחים אזרחים תמימים, היא פעולה סבוכה שלצערינו לא תמיד מסתיימת באופן כירורגי ונקי. כואב לכולנו שמר עופר בן ארי קיפח את חייו בהיקלעו לקו האש, אולם ללא פעולתן המקצועית והנחושה של הלוחמות התוצאות הטרגיות של אירוע הדמים היו גדולות יותר".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
זירת פיגוע הדקירה, סמוך לשער יפו, ירושלים. 23 בדצמבר 2015. הלל מאיר, תצפית TPS
זירת הפיגוע, היום/תצפית TPS, הלל מאיר

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס אמש לדבר מותו של בן ארי, טרם נקבע מותו של הפצוע השני, בערב לציון יום הולדתו ה-90 של משה ארנס במרכז בגין בירושלים. ראש הממשלה אמר כי "אנחנו פותחים את הערב עם רגע של עצב. אזרח ישראלי קיפח את חייו היום בהתקפה נוספת של מחבלים. אני רוצה למסור תנחומים למשפחתו וכמובן לשבח את שתי לוחמות מג"ב שפעלו במהירות בנסיבות לא קלות. אנחנו תחת מתקפת טרור מתמשכת. העולם כולו נשטף בטרור פרוע ואנחנו נלחמים בו ואנחנו נגבור עליו".

מוקדם יותר נודע כי שני המחבלים שביצעו את הפיגוע, ענאן אבו חבסה ועיסא עסאף, תושבי מחנה קלנדיה בני 20, הם אסירים משוחררים מהכלא בישראל. השניים נורו על ידי שוטרות מג"ב שהיו במקום.

השוטרות סיפרו על הרגע שבו שמעו על הפיגוע ושחזרו את מעשיהן. "ראינו לפחות שלושה בני אדם שמתחילים לרוץ מכיוון כיכר צה"ל לכיוון שער יפו", סיפרו. "הם רצו ממש בריצה מטורפת, מבינים שקרה שם משהו. ישר רצנו אליהם לראות מה קורה. שני המחבלים היו עליו, ואז ירינו".

(עדכון ראשון: 21:40)

פינוי פצועים מפיגוע הדקירה בשער יפו בירושלים. בי"ח שערי צדק. 23 בדצמבר 2015. יואב דודקביץ'
פינוי הפצועים לבית החולים שערי צדק/יואב דודקביץ'

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully