וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוסיה מגיבה: הדוח על פשעי מלחמה בסוריה "מוטה ומפוברק"

דובר משרד ההגנה הכחיש את הטענות בדבר שימוש בפצצות מצרר ואיים: "אם לא תחשפו את מקורות המידע, נעשה זאת בעצמנו". ארגון זכויות אדם: "במקום להגן על פצצות מצרר, רוסיה צריכה להצטרף למדינות שדוחות את השימוש בנשק חסר ההבחנה הזה"

צילום: רויטרס, עריכה: מתן חדד

דובר משרד ההגנה הרוסי, איגור קונשנקוב, הכחיש היום (רביעי) את הטענות בדבר פשעי מלחמה שביצע לכאורה חיל האוויר הרוסי בפעילותו בסוריה בחודשים האחרונים, וטען כי הדוח שפרסם ארגון זכויות האדם "אמנסטי" בנושא "מוטה" ומכיל "קלישאות לעוסות ומידע מפוברק". כמו כן, הוא הבהיר כי הטענות בדבר שימוש בפצצות מצרר, האסורות במסגרת החוק הבינלאומי, שגויות.

בהודעה שפרסם משרד ההגנה הרוסי בחשבון הטוויטר שלו, נטען כי פרסום הדוח מתוזמן על מנת להסיט את האש מדיווחים על פשעי מלחמה שביצעה ארצות הברית בעיראק, וכי אין בו ראיות ממשיות. "משרד ההגנה הרוסי חקר לעומק את הטענות", נמסר. "אמנסטי אינטרנשיונל, תחשפו מי ומתי העביר לכם את הנתונים לכאורה, או שנעשה זאת בעצמנו".

"ההפצצות הרוסיות בסוריה הרגו מאות אזרחים וגרמו להרס מאסיבי של אזורי מגורים, פגעו בבתים, במסגד ובשוק עמוס, כמו גם במתקנים רפואיים, בהתקפות שמצביעות על הפרה של החוק ההומניטרי הבינלאומי", נכתב בדוח של "אמנסטי" שפורסם הלילה. עוד נטען כי בשלושת החודשים שבהן מנהלת מוסקבה את המבצע להצלת משטרו של הנשיא בשאר אסד נהרגו 200 תושבים, לעומת כמה עשרות לוחמים בודדים.

עוד בוואלה! NEWS:
אמנסטי: ייתכן שרוסיה ביצעה פשעי מלחמה בסוריה
נתניהו שוחח עם פוטין: "נמשיך לתאם מהלכים בסוריה"
בישראל מאשרים: פונו רוב אנשי משמרות המהפכה האיראניים מסוריה

חיל האוויר הרוסי בסוריה, אוקטובר 2015. AP
"ההפצצות הרוסיות בסוריה הרגו מאות אזרחים". בסיס חיל האוויר הרוסי בלטקיה, סוריה/AP

אתמול פרסם ארגון זכויות האדם "Human Rights Watch" דוח בנוגע לשימוש בפצצות מצרר בסוריה ובתימן במהלך השנה האחרונה. "תקיפות בסוריה באמצעות פצצות מצרר ששוגרו מהאוויר או מהקרקע התגברו באופן ניכר מאז רוסיה החלה את מבצעה הצבאי במדינה ב-30 בספטמבר", צוין בפתח הדוח.

רוסיה וזימבבואה היו שתי המדינות היחידות שהצביעו בתחילת החודש נגד החלטה של העצרת הכללית של האו"ם, התומכת באמנה הבינלאומית לאיסור על שימוש בפצצות מצרר, כמו גם על ייצורן, הפצתן ומכירתן. "במקום להגן על פצצות מצרר, רוסיה צריכה להצטרף לקהילה ההולכת וגדלה של מדינות שדוחות את השימוש בנשק חסר ההבחנה הזה", טענה מארי וורהאם, מנהלת תחום נשק בארגון.

מדוח הארגון עולה כי גם כוחות הממשל הסורי ולוחמי דאעש השתמשו בפצצות מצרר בשנים האחרונות. יתרה מכך, דווח על שימוש בפצצות מצרר במזרח אוקראינה, גם שם פועלים כוחות רוסיים, אולם השימוש בהן פסק מאז הפסקת האש בחודש פברואר.

כל פצצת מצרר מכילה פצצות קטנות רבות, אשר בעת הפיצוץ מתפזרות על פני שטח נרחב. פעמים רבות, לפחות חלק מהפצצות אינן מתפוצצות בעת המגע עם הקרקע, וכך מהוות איום במשך זמן רב, בדומה למוקשים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully