וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וואלה, הבנתי: איך נפתחת חקירה פלילית בעקבות פוסט בפייסבוק?

24.12.2015 / 11:35

הפרשות האחרונות של סילבן שלום וינון מגל הציפו בתקשורת מידע, חלקו לא מדויק, בכל הנוגע לדרכה של חקירה פלילית בעבירות מין. מה ההבדל בין בדיקה וחקירה? והאם באמת חייבים תלונה? צפו ותוכלו לומר: "וואלה, הבנתי"

כתיבה ועריכה: הילה קובו, צילום: ארכיון, שלומי יוסף, חטיבת דובר המשטרה, תחקיר: אסתי סדקה, מעצב גרפי: אביחי ברוך, עריכת וידאו: מאיה בן ניסן

פרשת החשדות נגד שר הפנים לשעבר סילבן שלום בגין עבירות מין, והבדיקה המתנהלת בעניינו של חבר הכנסת לשעבר ינון מגל, העלו מספר שאלות בתקשורת, ובעיקר: איך בעצם נפתחת חקירה פלילית בעקבות פוסט שפורסם ברשתות החברתיות או עדויות שמגיעות לעיתונאים - מבלי שהמתלוננות הגיעו קודם למשטרה התלונננו ומסרו את עדותן בפני חוקריה?
משפט שחזר פעם אחר פעם בתקשורת קובע כי: "לא יכולה להיפתח חקירה פלילית בעבירות מין ללא תלונה רשמית במשטרה". האם המשפט הזה בכלל מדויק?

מה הוראות החוק הרלוונטיות בנושא? האם המשטרה מחויבת לבדוק כל חשד שהוא לביצוע עבירה שנודע לה עליה? מה ההבדל בין "בדיקה" ל"חקירה"? מי המציא את המונח "בדיקה"? כמה זמן מוקצב לה? והאם כל חשוד יכול ליהנות מ"בדיקה" בעניינו טרם חקירה?

"חקירה באזהרה" הוא מונח נוסף שנזכר בתקשורת בהקשר של חקירות פליליות. מהי חקירה באזהרה, ומפני מה מזהירים את החשוד בתחילתה?

צפו בכתבה ותוכלו לומר: "וואלה, הבנתי".

לכל פרקי וואלה, הבנתי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully