וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תקועים בפקקים- תושבי מיתר ממתינים לפתרונות תחבורתיים

בן שיף

24.12.2015 / 8:23

תושבי מיתר שעובדים בבאר שבע נאלצים לבלות מדי בוקר שעות ארוכות בפקקים. הצמתים עומר ושוקת עמוסים תמיד ופתיחתו החלקית של המחלף לכביש 6 לפני מספר חודשים, הפכה את המצב לגרוע. חברת נתיבי ישראל טוענת כי מדובר בבעיית שליטה ברמזורים ומבטיחה להקים מערכת בקרה חדשה

צלם: בני בן סימון. עורך ווידאו: מיכאל ברגמן

עמידה ממושכת בפקקים היא כבר מזמן לא נחלתם של נהגי אזור המרכז בלבד. נהגי הדרום סובלים בשנים האחרונות מעומסי תנועה הולכים וגוברים על הצמתים והכבישים המרכזיים -60, 40 ו90. ביישוב מיתר לדוגמא, מלבד כמות הרכבים שגדלה בשל הרחבות הבנייה, על כביש היציאה הצר מהיישוב, בעל נתיב אחד, נוסעות מדי יום גם משאיות רבות שבאות מכיוון מחסום מיתר. בקרוב תתווסף אליו גם התנועה של תושבי הישוב החדש כרמית. ההמתנה היומית הממושכת והקבועה בצמתים שוקת ועומר, יחד עם פתיחתו החלקית של המחלף החדש לכביש 6 – הפכה את חייהם של הנהגים לסיוט.

עומסי התנועה שנכפו על הנהגים ממיתר, הפכו את קרבת היישוב לבאר שבע – מיתרון לחיסרון. הדר משליקר למשל, נוסעת מדי בוקר 48 דקות עד למקום עבודתה בעיר. "בסופו של דבר אם יוצא לי 48 דקות על הכביש, החברים שלי שגרים בגדרה ועובדים איתי, צוחקים עלי. לוקח לנו אותו זמן בבוקר להגיע לעבודה וזה קצת אבסורד", היא מספרת.
"ראש המועצה מבקש להקים כאן עוד 730 יחידות דיור אבל כרגע אין שום פתרון לתשתיות. בנוסף יש כאן את היישוב כרמית שעתיד לקום ויגרום לעומסים נוספים. יש את כביש 6 שנפתח והולך לצאת ליד מיתר, והעומס של הפקקים לא עוזר לנו בבוקר. לוקח לי על פי אפליקציית 'ווייז' כל בוקר שאני מפעילה, בסביבות ה- 48 דקות. בנסיעה רגילה זה לוקח לי בין 17 ל18 דקות להגיע בלי פקקים. אני ממש 'עומדת' כל בוקר בכניסה לבאר שבע", כך הדר.

פתרונות קבע לשיפור תשתיות התחבורה יש כעת רק על הנייר. חברת נתיבי ישראל שינתה אמנם את תזמון הרמזורים בצומת עומר ומתכננת גם הקמת מערכת בקרה משודרגת לשליטה מרחוק על מצלמות הרמזורים. מחלף מיתר גם צפוי לייתר ולבטל בקרוב את צומת שוקת. למרות כל אלה – המציאות הבלתי נסבלת, נותרת ללא שינוי. שי אלדור תושב מיתר, ממקימי העמותה לרווחת תושבי מיתר טוען כי ב 6 השנים האחרונות חל גידול משמעותי במספר התושבים במיתר, כאלה שיוצאים בבוקר לכיוון באר שבע לעבודה. "הגידול במספר העובדים בעיר מקשה עלינו. זה בין 500-1000 כלי רכב שנוספו בנסיעות לכיוון באר שבע. כולם יוצאים החל מהשעה שבע, שבע ורבע עד השעה שמונה וחצי לכיוון העיר, ונוצר פה עומס די גדול ביציאה ממיתר. ברגע שיכנס התושב הראשון לכרמית, וזה לא יהיה בעוד פחות מחצי שנה, הוא יעצור את כל התנועה בכיכר, ואז אנחנו כמובן שנעצר לא פה אלא נעצר בבתים שלנו לא נוכל לצאת", כך לדבריו.

אבנר בן גרא ראש המועצה המקומית מיתר, טוען כי התריע על מצב תשתיות התחבורה בפני כל הגורמים הרלוונטיים – ונותר ללא מענה ראוי. "אני רואה את עצמי כשופר של התושבים שלי ואני יושב ומנג'ס , נקרא לזה ככה, לכל הגופים ברמה יומית ומקבל מהם תשובות שקצב הביצוע שלהם הוא לא משביע רצון. כמובן שאנחנו כל הזמן לוחצים ולא נרפה מהעניין הזה עד שאנחנו נביא את זה ליידי פתרון מוסכם ופתרון הולם וראוי".
העתיד לדברי בן גרא, יהיה ורוד הרבה יותר עבור הנהגים. "הכביש לכיוון מיתר, יוכפל, וגם תהיינה שתי ירידות לכביש 6 דרך מחלף מיתר. זאת אומרת, התושבים שלי לא יצטרכו לנסוע הלאה על כביש 60 כדי לעלות לכביש 6. זה מפשט את העניין. התשתיות לא נשארות אותן תשתיות, בשום פנים ואופן . אנחנו כרגע עושים תכנית אסטרטגית גדולה למיתר. יוקם מחלף שיקרא 'מחלף מיתר' והוא למעשה מבטל את צומת שוקת מכיוון שהוא מרים את כביש 31 לערד מעל הצומת - ואז למעשה כל הצומת מתייתר. הדבר הנוסף הוא שתהיה הרחבה של כביש 60 ממיתר ועד מחלף מיתר", כך בן גרא.

מחברת נתיבי ישראל נמסר בתגובה לטענות כי "לפני כשלושה שבועות שיפרה החברה את מחזור הרמזור בצומת שוקת בשעות השיא בבוקר. שינויים נעשו גם בתזמון הרמזורים בצומת עומר וכעת הרמזור עובד במחזור המקסימאלי המקובל ע"י משרד התחבורה, אך הפתיחה החלקית של הקטע החדש בכביש 6, החמירה את המצב התנועתי בצומת. החברה פועלת להצבת מצלמה שתאפשר שליטה על תזמון הרמזור ממערכת בקרת הרמזורים והצפי להצבתה הוא כבר בחודשים הקרובים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully