וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טורקיה: "לא צריך להתרגש מהדיווחים על הפיוס עם ישראל"

סגן ראש הממשלה, נעמאן קורטולמוש, אמר כי גורמים בישראל הדליפו דיווחים על המגעים בין המדינות "כדי לשפר את דעת הקהל במדינה". הוא הכחיש את הדיווחים על הרחקת בכיר חמאס סאלח אל-ערורי מטורקיה כחלק מההסכם בין המדינות

צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק

סגן ראש ממשלת טורקיה, נעמאן קורטולמוש, התייחס אמש(שלישי) למגעים המתנהלים לפיוס בין טורקיה וישראל, והדגיש כי "לא צריך להתרגש" מההצהרות שעלו בישראל בנושא. "הדיווחים שהדליפו גורמים בישראל לכלי התקשורת מכוונים לשיפור דעת הקהל הפנימית במדינה", אמר בראיון לערוץ טלוויזיה טורקי.

כמו כן, הוא הכחיש את הדיווחים על כך שטורקיה תרחיק את בכיר חמאס סאלח אל-ערורי מהמדינה, ואמר כי מדובר בדיווח שנועד לאוזני הקהל הישראלי בלבד. לפי חלק מהדיווחים, ישראל וארצות הברית הפעילו לחץ רב על טורקיה כדי שתגרש משטחה את אל-ערורי. עם זאת, גורם בכיר בארגון מסר שלשום לעיתון "אל-ערבי אל-ג'דיד" כי אל-ערורי לא נמצא בשטחי המדינה כבר חודשים רבים, בשל המדיניות שלפיה עוברים בכירי חמאס ממדינה למדינה ולא נשארים באותו מקום למשך פרק זמן ארוך.

עוד כתבות בנושא:
טורקיה: אין עדיין הבנות עם ישראל על עזה ועל הפיצויים מהמרמרה
בכיר בחמאס: אל-ערורי לא נמצא בטורקיה כבר כמה חודשים
בכירים במערכת הביטחון: ספק אם כוונות הפיוס של טורקיה רציניות

סגן ראש ממשלת טורקיה, נעמאן קורטולמוש. 22 בדצמבר 2015. AP
"לטורקיה הייתה עמדה נחרצת מאז היום הראשון לתקיפה הישראלית". קורטולמוש/AP

קורטולמוש הדגיש כי טורקיה עדיין מצפה שכל שלושת התנאים שהציבה – התנצלות על תקיפת המשט, פיצוי הקורבנות והסרת המצור מעל רצועת עזה, ייענו. "לטורקיה הייתה עמדה נחרצת מאז היום הראשון לתקיפה הישראלית במאווי מרמרה", אמר. "נתנו שלושה תנאים להשבת היחסים הדיפלומטים למצבם הקודם – התנצלות, פיצויים והסרת המצור מעל עזה".

הוא ציין כי השיחות בין הצדדים מתקדמות באופן חיובי, ובהמשך ניתן יהיה לעבור לשיחות בדרגים מדיניים גבוהים. "ישראל התנצלה בפני טורקיה, וישנן התפתחויות משמעותיות בכל הנוגע לשני התנאים הנוספים", אמר. "טורקיה תמשיך בשיחות כדי להשיג את שני התנאים שטרם מולאו. נושא הסרת המצור הוא נושא מרכזי בשיחות".

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax
ראש ממשלת טורקיה, אחמט דאווטאולו, עם הגעתו לשיחות עם מנהיגי האיחוד האירופי בבריסל, נובמבר 2015. AP
"השיחות מתקדמות בכיוון חיובי". דאווטאולו/AP

מוקדם יותר הבהיר ראש ממשלת טורקיה אחמט דאווטאולו כי אנקרה מתעקשת על שתיים מדרישותיה שטרם נענו - פיצויים והסרת המצור על רצועת עזה. בנאומו בפני חברי מפלגת השלטון בפרלמנט, אמר ראש הממשלה כי השיחות מתקדמות בכיוון חיובי, אולם הצדדים טרם הגיעו להבנות סופיות בנושא.

בשבוע האחרון דווח על מגעים אינטנסיביים בין ירושלים לאנקרה, אחרי נתק שנמשך מאז תקרית המשט ב-2010, אז נהרגו תשעה פעילים טורקים שהיו על כלי השיט שהיו בדרכם לרצועת עזה. גורמים בכירים במערכת הביטחון בישראל התייחסו בזהירות לדיווחים על ההתקרבות בין המדינות, והדגישו כי אנקרה עדיין מארחת פעילי חמאס, ובהם מגורשי עסקת שליט, שמעורבים בתכנון פעולות טרור נגד אזרחים ישראלים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully