וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הזרם נמשך: מספר הפליטים שהגיעו לאירופה ב-2015 חצה את המיליון

22.12.2015 / 15:13

האו"ם והארגון הבינלאומי להגירה הודיעו כי רובם המכריע נכנסו לאיחוד דרך יוון. מחצית מהפליטים היו סורים והיתר הגיעו בעיקר מאפגניסטן ומעיראק. "לא חשבנו שזה יגיע לרמות כאלו"

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

מספר הפליטים והמהגרים שהגיעו לאיחוד האירופי דרך היבשה והים ב-2015 חצה את המיליון – כך מסרו היום (שלישי) סוכנות האו"ם לפליטים והארגון הבינלאומי להגירה. לפי הנתונים, 3,600 בני אדם נוספים נהרגו או נעלמו במהלך מסעם ליבשת. הנתונים שפורסמו היום מגיעים ברקע אלו שנמסרו ביום שישי האחרון, שלפיהם מספר הפליטים ברחבי העולם הגיע ל-60 מיליון – שיא של כל הזמנים.

לפי ההודעה המשותפת, מחצית מהם היו סורים שברחו ממלחמת האזרחים בארצם, 20% נוספים היו אפגנים ו-7% עיראקים. מתוך 1,000,504 איש שהגיעו ליוון, לבולגריה, לאיטליה, לספרד, למלטה ולקפריסין עד 21 בדצמבר, רובם המוחלט – 816,752 בני אדם – הגיעו ליוון דרך הים.

לקריאה נוספת על משבר הפליטים
הונגריה על קליטת הפליטים: "מבלבלים סולידריות עם טיפשות"
חשש באירופה: דאעש גנב אלפי דרכונים שישמשו להברחת לוחמים
שיא כל הזמנים: מספר הפליטים ברחבי העולם - 60 מיליון

מהגרים בלתי-חוקיים מוחזקים בבסיס בטריפולי, לוב, אחרי שסירתם טבעה לחופי המדינה, 21 בדצמבר 2015. רויטרס
מהגרים בלתי-חוקיים מוחזקים בנמל בלוב אחרי שסירתם טבעה, אמש/רויטרס

"אנחנו מודעים לכך שההגירה היא בלתי-נמנעת, הכרחית ורצויה", מסר יו"ר הארגון הבינלאומי להגירה וויליאם לייסי סווינג. "ואולם, זה לא מספיק למנות את מספרם של המהגרים או את אלו שטבעו או הוגדרו נעלמים. עלינו לפעול. על ההגירה להיות חוקית ובטוחה עבור המהגרים והמדינות שיהיו לביתם החדש".

סוכנות האו"ם לפליטים מעריכה כי קצב ההגירה ליבשת בשנה הבא יהיה דומה לזה הנוכחי, אולם דובר הארגון הבינלאומי להגירה ג'ואל מילמן טען כי בלתי-אפשרי לנבא את הנתונים העתידיים. "יש כל כך הרבה משתנים אפשריים, כמו תוצאות המלחמה בסוריה והצעדים לסגירת הגבולות באירופה שעולים על הפרק", הסביר. "מעולם לא חשבנו שזה יגיע לרמות כאלו. אנחנו רק מקווים שאנשים יזכו בטיפול ראוי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully