וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טורקיה: אין עדיין הבנות עם ישראל על עזה ועל הפיצויים מהמרמרה

22.12.2015 / 12:52

ראש הממשלה דאווטאולו התייחס לחידוש המגעים בין הצדדים בנאום בפני חברי מפלגת השלטון בפרלמנט. לדבריו, חלה התקדמות בין אנקרה לירושלים, אך עוד לא הושגו הבנות סופיות

צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק

ראש ממשלת טורקיה אחמט דאווטאולו התייחס היום (שלישי) לשיחות על חידוש היחסים הדיפלומטיים עם ישראל והבהיר כי אנקרה מתעקשת על שתיים מדרישותיה שטרם נענו - פיצויים עבור קורבנות משט המרמרה והסרת המצור על רצועת עזה.

בנאומו בפני חברי מפלגת השלטון בפרלמנט, אמר ראש הממשלה כי השיחות מתקדמות בכיוון חיובי, אולם הצדדים טרם הגיעו להבנות סופיות בנושא. בשבוע האחרון דווח על מגעים אינטנסיביים בין ירושלים לאנקרה, אחרי נתק שנמשך מאז תקרית המשט ב-2010, אז נהרגו תשעה פעילים טורקים שהיו על כלי השיט שהיו בדרכם לרצועת עזה.

לקריאה נוספת בנושא
בכיר בחמאס: אל-ערורי לא נמצא בטורקיה כבר כמה חודשים
על רקע ההתקרבות בין ישראל לטורקיה: ארדואן נפגש עם חאלד משעל

ראש ממשלת טורקיה, אחמט דאווטאולו, עם הגעתו לשיחות עם מנהיגי האיחוד האירופי בבריסל, נובמבר 2015. AP
אנקרה מתעקשת על דרישותיה. דאווטאולו/AP

לפי חלק מהדיווחים, ישראל וארצות הברית הפעילו לחץ רב על טורקיה כדי שתגרש משטחה את בכיר חמאס סלאח אל-ערורי - אחד מהתנאים המרכזיים שהציבה ירושלים. גורם בכיר בארגון מסר אתמול לעיתון "אל-ערבי אל-ג'דיד" כי אל-ערורי לא נמצא בשטחי המדינה כבר חודשים רבים, בשל המדיניות שלפיה עוברים בכירי חמאס ממדינה למדינה ולא נשארים באותו מקום למשך פרק זמן ארוך.

ביום שבת נפגש ראש הלשכה המדינית של חמאס חאלד משעל עם נשיא טורקיה רג'פ טייפ ארדואן בארמון הנשיאות שבאיסטנבול. לפי מקור בלשכת הנשיאות שצוטט בסוכונות הידיעות הטורקית, השניים שוחחו על ההתפתחויות המדיניות האחרונות באזור.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully