וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דעה: הם סוגרים לנו את המדינה - ניסע אליהם בשבת לבני ברק

22.12.2015 / 10:31

נביא את המדינה בשבת לבני ברק. נשב בחצר בתי הכנסת עם סירי הג'חנון והקריוקי ואולי גם ננפנף משהו על המנגל. למה? כי עכשיו אתם סוגרים לנו את הקניונים אבל אח"כ לא נוכל לשבת בבתי הקפה והמסעדות, אז אין ברירה, נשב אצלכם בסלון

הפגנה נגד סגירת הסינמה סיטי בשבת. באדיבות המצולמים
הפגנה נגד סגירת הסינמה סיטי בשבת/באדיבות המצולמים

התעשייה הדתית בישראל הגדישה את הסאה בשבוע החולף. לא בכדי בחרתי להשתמש במילה "תעשיה", שכן ככל שעוברים הימים, המפעל הדתי בישראל מתעצם ויוצא מכל פרופורציה והשבוע הגיעו מים עד נפש בהתנהגות החזירית והדורסנית של מנהיגי הציבור החרדי. כבר עשרות שנים שהציבור, בין אם חילוני או דתי מסורתי, כבול בשלשלאות ההלכה מבלי שכלל נהיה מדינת הלכה, אשר קובעת לנו את מזוננו, את האופן שבו אנו נישאים זה לזו ואת תקציבי המדינה. והשבוע מגיעה החלטה חדשה להשתלט גם על הזמן הפנוי ולאסור פתיחת בתי עסק בשבת ברחבי המדינה.

רק לפני חודשים אחדים יצא הציבור החרדי מגדרו כאשר החליטו לפתוח קניון וחניון בבירה בשבת מהטענה שהדבר מפר את הסטטוס קוו. אולם המציאות רחוקה מכך לחלוטין, כאשר דווקא החרדים שמלינים על פגיעה ברגשותיהם ועל ההפרה של הסטטוס קוו, הם אלה בעצמם שמפרים אותו. הם אלה שמנסים להעמיק את השליטה שלהם בחיי אזרחים שלא נמנים עם קהילותיהם, חצרותיהם ואמונותיהם. האם רק לחרדים יש רגשות שנפגעים? הניסיון לגזול ממני את החרות כאזרח במדינה ואת החופש לעשות ככל העולה על רוחי ביום היחיד בו איני עובד ומסוגל לבלות עם ילדי ומשפחתי, הנו פגיעה ברגשות לכל הפחות או במקרה הזה, כפיה דתית.

אחי החרדים, הגזמתם, ולמעשיכם אין הגדרה אחרת מאשר חזירות. הציבור החרדי ניצל את גמישות המנהיגים עם קום המדינה וזיהה את הבטן הרכה של המנהיגים החדשים כדי לסחוט את עטיני המדינה מכל טיפת חלב ודבש שבהם. חרדים החיים בגולה לא רק שלא מתוקצבים, אלא הם משתלבים במעגל העבודה ושומו שמיים, גם כפופים לחוקי החינוך במדינות אלה ולומדים מעבר לשיעורי התורה, גם לימודי ליבה. ובישראל? הצחקתם אותם. רובם מסרבים בתוקף לקחת כל חלק בחובות המדינה ומזדעקים כאשר הדבר עולה לדיון. צבא? טפו! משכורת לאברכים ביחס שערורייתי לעומת חיילי צה"ל? הכל טוב.

סינמה סיטי ירושלים. סיון פרג',
הציבור החרדי יצא מגדרו כשהחליטו לפתוח בשבת. סינמה סיטי בירושלים/סיון פרג'

אני ורבים כמוני לא שותפים להשקפת עולמכם ממש כפי שאתם לא שותפים להשקפת חיינו, ועדיין אין לאיש כל כוונה להתערב או להפריע לאורח החיים בו בחרתם, אז מדוע לכם יש כוונה להתערב בחיינו? כאזרח במדינה הזו פשוט נמאס לי ממעלליכם ומחוסר הצדק והגזל שהנהגתם תחת האמונה ש"מגיע לכם". נמאס לי מההשתלטות על שכונות ועל ערים בהם מוקצים לחברי הקהילה החרדית באופן בלעדי דירות במחירים מגוחכים, בעוד חילוני ודתי נדרשים לשלם עשרות מונים יותר. נמאס לי להיות העבד של כולם, שמשלם בשביל כולם ושמשרת בשביל כולם. אין שום סיבה שאזיע כדי לממן את הצורך שלכם לנהל את מוסדות החינוך שלכם במקום עוד כיתת מחשבים בבית הספר של ילדי. אין שום סיבה שאברך ישתכר יותר מחייל צה"ל או ישתכר בכלל מקופת המדינה, ממש כשם שעל לימודי באוניברסיטה שילמתי בעצמי. ועכשיו אתם סוגרים לנו את המתחמים המסחריים, הקניונים והסופרמרקטים בשבת, ובהמשך גם תסגרו לנו את מוסדות התרבות, המסעדות ובתי הקפה. אז אתם סוגרים לנו את המדינה בשבת?

אין בעיה. אנו נביא את המדינה אליכם בשבת. עם המכוניות. עם הילדים. עם האופניים. נשב אצלכם בחצר בתי הכנסת עם סירי הג'חנון והקריוקי, נשים פינג'ן על הגזייה ואולי גם ננפנף משהו על המנגל. מדוע? כי לא נוכל לשבת בבית הקפה האהוב בתל אביב, או במסעדת ארוחות הבוקר בנס ציונה, בחומוסיה בחיפה או בפארק בהרצליה ואם לא נוכל שם, אז אין ברירה, זה יהיה אצלכם בסלון.

גם כחילוני כיום, אשר הגיע בעצמו מבית דתי, יש לי כבוד עצום למסורת ולזהות היהודית. אבל אל תתבלבלו, דת זו לא מסורת. דת זו לא מורשת. דת זה ביזנס וביזנס אנחנו יודעים לעשות. על כל החלטה שלכם לפגוע בחרותנו, נקבל החלטה שפוגעת בחרותכם באופן תואם. עכשיו, רוצים לדבר על זה?

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה
seperator

לפרסום מאמרים בוואלה דעות לחצו כאן

המאמרים המתפרסמים במדור הדעות משקפים את עמדת הכותבים בלבד.

  • עוד באותו נושא:
  • חוק
  • חרדים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully