וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרמטכ"ל הדיח את אלוף המשנה שרכבו נגנב עם מסמכים מסווגים

22.12.2015 / 10:54

גדי איזנקוט הדיח משירות את אלוף משנה אילן לוי, קצין תותחנים בפיקוד הצפון, לאחר שעל פי החשד מסמכים רגישים הושארו בניגוד לפקודות במכוניתו שנגנבה - כפי שנחשף בוואלה! NEWS. פרקליטו, הסנגור הצבאי הראשי הלפרין: "פעל מתוך עייפות מצטברת, לא נגרם נזק ביטחוני"

טקס החלפת הרמטכ"ל בקרייה בתל אביב, פברואר 2015. דובר צה"ל
הדיח אלוף משנה. איזנקוט/דובר צה"ל

הרמטכ"ל גדי איזנקוט הדיח היום (שלישי) את אלוף משנה אילן לוי, קצין תותחנים בפיקוד הצפון, שכלי רכבו, שבו הושארו מסמכים מסווגים בניגוד לפקודות, נגנב בשבוע שעבר. בשבוע שעבר הותר לפרסום כי לוי הושעה בתום התייעצות בין איזנקוט ומפקד פיקוד הצפון אלוף, אביב כוכבי.

הקצין הושעה באופן מידי מתפקידו לתקופה של 14 יום. מצ"ח פתחה בחקירה בחשד להתרשלות, שבסיומה יועברו הממצאים לפרקליטות הצבאית. כשהתגלתה הגניבה, נפתחה באופן מידי חקירה והחומרים נמצאו והוחזרו בסיוע שירות הביטחון הכללי ומשטרת ישראל.

לקריאה נוספת:
קרוב המשפחה שרימוני גז הושלכו לביתה: "לא בכל פעם נצא בשלום"
גם עמי אילון "שובר שתיקה": "השתקת הארגון מחלישה את צה"ל"
יתמודד מול נתניהו? ראש עיריית ירושלים ניר ברקת התפקד לליכוד

אל"מ אילן לוי, מת"פ צפון. עמית שלומוביץ', אתר רשמי
"לא נגרם נזק ביטחוני". לוי/אתר רשמי, עמית שלומוביץ'

בא כוחו של הקצין, הסנגור הצבאי הראשי אלוף משנה אשר הלפרין, אמר כי לא נגרם נזק כתוצאה מפעולותו של מרשו. "לוי נטל עמו לביתו חומר מסווג בהוראת מפקדו לצורך ביצוע תפקידו. בשל עייפות מצטברת שנבעה ממילוי משימותיו בפיקוד הצפון בימים שקדמו לאירוע, הותיר מבלי משים את החומר במכוניתו בחניית ביתו. המכונית נגנבה, אך כל המסמכים המסווגים אותרו, כך שבפועל לא נגרם נזק ביטחוני. מקרה זה אינו מאפיין כלל את התנהלותו של הקצין במשך יותר מ-25 שנות שירות".

לדבריו, מדובר בהחלטה קשה לנוכח עברו הצבאי המרשים של לוי. "אנו מצרים על ההחלטה שנתקבלה, שלפיה הקצין יסיים לאלתר את תפקידו, שמהווה פגיעה קשה בקצין מצטיין, שהקדיש את כל חייו הבוגרים לביטחון מדינת ישראל, לרבות כמג"ד במלחמת לבנון השנייה וכמפקד על כוחות שלחמו בחמאס במבצע 'צוק איתן', והכול תוך סיכון חיים והקרבת חיי משפחה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
אש תותחים של צה"ל לרצועת עזה, מבצע צוק איתן, יולי 2014. רויטרס
רכבו של קצין התותחנים נגנב מחנייה בסמוך לביתו בנתניה. לוחמי תותחנים במבצע "צוק איתן"/רויטרס

כלי הרכב של לוי נגנב לפני כעשרה ימים מחנייה בסמוך לביתו של הקצין בנתניה. בשעת המעשה היה בכלי הרכב תיק ובו מסמכים עם מידע רגיש. "מדובר בקצין בכיר מאוד שהיה ברשותו מידע מסווג", אמר גורם במשטרה.

על פי הערכה ראשונית, הקצין הבכיר התרשל במעשיו וגרם למחדל ביטחוני. מאות שוטרים, אנשי שב"כ וגורמי ביטחון ניהלו מצוד אחרי כנופיית גנבי רכב, שגנבה את מכוניתו של לוי, עד שאיתרו אותה כעבור כמה שעות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully