וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השכנים נאים בעיניהם? פועלים זרים מתאכסנים במלון בשכונה באשקלון

יניב גלעדי

22.12.2015 / 8:37

מלון גני דן באשקלון משמש בחודשים האחרונים כאכסניה למאות פועלים סינים. העירייה התריעה בפני בעליו כי תסגור את המקום אם לא ישוב לפעול במתכונתו התיירותית. הנהלת דן טוענת כי מדובר באכלוס זמני לעובדים זרים, ובתוך חודשיים יחזור המלון לאירוח תיירים

צלם: בני בן סימון. עורך ווידאו: מיכאל ברגמן

בימיו הטובים, היה מלון גני דן באשקלון אטרקציה תיירותית. מכל הארץ וגם מחו"ל היו מגיעים אליו כדי לנפוש וליהנות, עד לפני מספר שנים – אז נקלע למשבר. סבבי הלחימה האחרונים בעזה בוודאי שלא עזרו, ולפני שנה נסגר המלון לשיפוצים. תושבי רחוב הטייסים בעיר גילו לתדהמתם שהמלון ש"סגור לשיפוצים", כבר לא ממש סגור, ומאות פועלים סינים המועסקים בפרויקט הקמת הנמל החדש באשדוד – עברו לגור בו.
התושבים פנו לעיריית אשקלון במכתב התרעה, במטרה להבין מה באמת קורה בחדרי מלון. הם חוששים מירידה בערך הדירות בשכונה, בגלל נוכחותם של עובדים זרים ברחוב. העירייה מסרה בתגובתה לתושבים כי היא התריעה בפני הנהלת רשת המלונות כי מדובר בפעילות החורגת מרישיון העסק והיא אינה מתכוונת לאשר אותה. איתמר שמעוני, ראש העירייה, סבור כי הנהלת המלונות הונתה אותו בהתנהלותה. " איך אומרים - עשו עלינו סיבוב. ככה אני קורא לזה", הוא טוען. "כתבתי לפני מספר חודשים מכתב למנכל רשת מלונות דן ואמרתי שהתנגבה לידיעתי השמועה... המלון הזה צריך לעמוד בתנאי רישיון והגשתי שוב מכתב. הפעלתי גם את משרד התיירות ואני פונה לרשת מלונות דן - קחו את עצמכם בידיים כי זה יהיה כך באשקלון"
תושבי השכונה חוששים מפני תקדים מסוכן נוסח רחובות דרום תל אביב – מצב שבו אוכלוסייה ישראלית מדירה את רגליה ומסרבת לשכור דירות בשל החשש מעובדים זרים. קובי שיקלי, למשל, אינו מעוניין לגור ב'שכונת נווה שאנן החדשה' – גרסת העיר אשקלון. "פעם זה היה מלון די פעיל והיום כמו שהבנו, הפכו אותו למלון של סינים ותאילנדים וכל מיני עובדים זרים", הוא מספר.

"אני חי בתקווה שזה לא יהפוך לנווה שאנן מתישהו. סליחה שאני מקצין אבל זה הכול מתחיל בקטנה ובסופו של דבר יכול להגיע ל...", כך אומר קובי. גם עינב איפרגן, חוששת מנוכחותם של העובדים וממציאות דמוגרפית חדשה, בלתי הפיכה. "אני מאוד מקווה שלא נגיע למצב שבו יהיה פה את הגינות הגדולות האלה, שהם יתקהלו. אפשר לאחסן אותם, אבל שזה לא יעלה על צורת החיים שלנו פה... אני מקווה שיידעו לעצור את זה בזמן , שזה לא יהיה במצב שאחר כך אי אפשר לעצור את זה", כך לדבריה.

מרשת מלונות דן נמסר בתגובה כי "מלון גני דן אשקלון נפתח מחדש לפני כמה ימים, בשלב הראשון יתארחו בו עובדים שהגיעו מסין לעבוד במדינת ישראל. בשלב השני במהלך חודש ינואר 2016 יפתחו חדרים נוספים לקהל הרחב. יודגש כי המלון הינו מלון בדרגה בסיסית עממית ויציע לאורחיו שירות של לינה בלבד."

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully