וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"זיכרון השואה אינו לעשירים בלבד": הוזלה עלות המסע לפולין

21.12.2015 / 19:16

משרד החינוך פרסם את תוצאות המכרז של חברות נסיעות המפעילות את יציאת משלחות הנוער למחנות ההשמדה. לפי העלויות החדשות, תחול הוזלה של כ-1,200 שקלים לתלמיד כבר מחודש הבא, ומחיר מקסימום יהיה 4,950 שקלים

תמונה שצילמה בר אומנסקי במסע לפולין. בר אומנסקי
המורים, המדריך והמאבטח ימומנו על ידי משרד החינוך ולא על ידי ההורים. תלמידים בפולין/בר אומנסקי

משרד החינוך פרסם היום (שני) את תוצאות המכרז החדש ליציאת משלחות הנוער לפולין. על פי המשרד, צפויה הוזלה ממוצעת של כ-1,200 שקלים לתלמיד כבר מהחודש הבא.

לאחר שהורים לתלמידים הנוסעים לפולין נאלצו לשלם 6,000 שקלים ואף יותר מכך, ערך משרד החינוך בנובמבר אשתקד מכרז בין חברות נסיעות. היום פורסמו התעריפים החדשים, ולפיהם, הוריהם של כ-30 אלף התלמידים שנוסעים מדי שנה לסיור במחנות ההשמדה ישלמו לא יותר מ-4,950 שקלים למסע בן שמונה ימים ו-4,650 לשבעה ימים. עוד הוחלט כי המורים, המדריך והמאבטח המתלווים לכל משלחת ימומנו על ידי המשרד ולא על ידי ההורים.

במכרז שערך משרד החינוך נבחרו חברות שונות שיספקו את כרטיסי הטיסה, ההסעות והמלונות. מטרתו של המשרד הוא להגביר את הפיקוח אחר התעריפים, ולהוריד את הסכומים שנדרשים ההורים לשלם. במשרד מדגישים כי ימשיכו לשים דגש על איכות השירות, ויוסיפו להעמיד לטובת תלמידים זכאים מלגות לצורך מימון והשתתפות במסע לפולין.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

המכרז נערך בשני מסלולים, משרדי ובית ספרי. מרבית המשלחות יוצאות במסלול הבית ספרי. במשרד הסבירו כי "פער התעריפים שבין שני המסלולים נובע בשל היבטים לוגיסטיים וארגוניים המצריכים מהספקים היערכות שונה". מחירי המקסימום במסלול המשרדי הם 4,338 שקלים לשבעה ימים ו-4,550 שקלים לשמונה ימים. בבתי ספר המארגנים בעצמם את המסע טווח המחירים ינוע בין 4,338–4,650 שקלים לשבעה ימים ובין 4,550–4,950 שקלים לשמונה ימים.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"

"אסור שזיכרון השואה יהיה לעשירים בלבד", אמר שר החינוך נפתלי בנט עם פרסום תוצאות המכרז. "הוזלנו את המסע לפולין בצורה משמעותית, כדי שהורים לא ישלמו יותר מהדרוש על מסע חינוכי בפולין. המטרה היא שיותר תלמידים ותלמידות יוכלו להשתתף במסע, ומי שלא יוכל, נעמיד לרשותו קרן מלגות מיוחדת לעניין. בהחלטה הזאת נדרשה מאתנו החלטיות ונחישות מול כוחות חזקים בשוק, אשר במשך שנים גבו מחירים גבוהים מאד על המסע, אך השגנו את היעד שהצבנו".

מיכל כהן, מנכ"לית משרד החינוך הוסיפה כי "מדובר בבשורה גדולה עבור ההורים והתלמידים". לדבריה, "פעלנו בכל האמצעים כדי להקל את הנטל הכספי על ההורים, ולאפשר לכמה שיותר תלמידים לצאת למסע החשוב והערכי הזה. המסע לפולין הוא ציון דרך מכונן ומשמעותי בחיי כל תלמיד בישראל, ומחובתה של מערכת החינוך לטפח מפעל חשוב זה. הוזלת המסעות לפולין הייתה אתגר גדול שהמשרד לקח על עצמו, ובתום משא ומתן עיקש הצלחנו להביא להוזלה משמעותית ובחיסכון למשקי הבית בישראל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully