וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שיבושים בלוח הטיסות של אל על בגלל עיצומים שנקטו טייסים

21.12.2015 / 12:17

השיבושים הביאו לביטולן של טיסה לניו יורק וטיסה לבריסל, ולשינוי שעת הטיסה לברצלונה. הטייסים הודיעו כי אינם יכולים להישאר ללון ביעדי הטיסות, מה שמחייב את נוכחותם של שני צוותים בכל טיסה ומקשה על התנהלות החברה

מטוס בואינג 747-400 של אל על בשדה התעופה בן גוריון. David Silverman, GettyImages
השיבושים גרמו לביטול שתי טיסות. מטוס של אל על בנמל התעופה בן גוריון/GettyImages, David Silverman

שיבושים חלו היום (שני) בלוח הטיסות של חברת אל על, מה שהוביל לביטול טיסה לניו יורק ושל טיסה לבריסל. כמו כן, השתנתה שעת הטיסה לברצלונה. זאת בשל עיצומים שנקטו הטייסים במסגרת סכסוך בין עם ההנהלה שמתנהל זמן ממושך, על אף שלטענת החברה בשנה שעברה נחתם הסכם עבודה קיבוצי עם הטייסים.

בפעם הקודמת שבה נקטו הטייסים עיצומים הם טענו כי הם חולים ומסרו שזו הסיבה שאינם יכולים להגיע לעבודה. ההנהלה פנתה לבית הדין לענייני עבודה, והוא קבע כי פעולה זו אינה חוקית בגלל ההסכם הקיבוצי. לכן, הפעם ניסו דרך אחרת: הטייסים הודיעו כי אינם יכולים להישאר ללון ביעדים שאליהם זמן הטיסה הוא ארוך, מה שחייב את החברה להעלות לכל טיסה שני צוותים – אחד שיתפקד בטיסה אל היעד, והשני בחזרה ממנו. עקב כך, בנוסף לטיסות שבוטלו היום, בסוף השבוע התקשתה החברה למצוא צוות שני לטיסה לבייג'ינג והיא נדחתה.

מהחברה נמסר כי "למרות הסכם העבודה שנחתם עם העובדים לרבות הטייסים, הם לא נענים למשימות שמוטלות עליהם. כתוצאה מכך, נגרמים שיבושים בטיסות". עוד אמרו כי "נעשו כל המאמצים למנוע פגיעה בנוסעים, אך היום היה הכרח לבצע שינויים בלוח הטיסות. זאת, לאחר שהטייסים לא התייצבו לעבודתם בניגוד למה שהוחלט". החברה התנצלה בפני הנוסעים ומסרה כי היא פועלת למצוא פתרונות לבעיות שיצרו השיבושים, וכן קראה לטייסים לשוב לעבודה סדירה.

לקריאה נוספת בוואלה! NEWS:
על רקע המתיחות בצפון: משרד הביטחון הודיע על ניסוי מוצלח ב"שרביט קסמים"
החל מיגון 300 תחנות אוטובוס בירושלים; בכיר בעירייה: "אובדן עשתונות"
ברזיל מעכבת את מינוי דני דיין לשגריר - אך ישראל יושבת על הגדר

ועד טייסי אל על: "חוצפה ועזת מצח להאשים את הטייסים"

מוועד טייסי אל על נמסר: "זו חוצפה ועזות מצח מצד הנהלת אל על להאשים את טייסיה בעיצומים ושיבושי טיסות, בשעה שטייס ממוצע באל על עובד כבר יותר משנה ב-150% משרה ואף למעלה מכך". עוד הם הוסיפו כי "כל טייסי אל על מתגייסים ומתייצבים, כמו תמיד, לטיסות הקבועות להם בלוח הטיסות ומבצעים גם טיסות רבות נוספות. העובדה שההנהלה החליטה לחכור מטוסים זרים על חשבון הטייסים והנוסעים מעיקה כבר חודש שלם על הנוסעים ועובדי החברה. ההחלטה בשבוע שעבר להוסיף מטוס חכור נוסף ולפגוע עוד יותר בטייסים ובנוסעים הביאה למשבר הקיים, בו אל על לא הצליחה היום לאייש מספר קטן של טיסות שלא היו מאויישות כלל".

לדברי ועד הטייסים, "אנו דורשים מהנהלת אל על למצוא פתרון מיידי. ברור שסיום החכירות ייטיב עם הנוסעים ויאפשר לאייש את כל הטיסות, גם אם נצטרך לוותר על מנוחתנו. אנו מצידנו נמשיך לטוס ככל יכולתנו תוך שמירת חוקי המנוחה והקפדה על עבודה עברית מקצועית ובטוחה. חבל שהנהלת החברה מתעקשת בשלב זה להשיג חסכון כספי תוך המשך פגיעה בטייסים ובנוסעים במקום לסיים את המשבר מייד. ליבנו עם הנוסעים שנפגעו בשל מדיניות הנהלת אל על".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully