וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צה"ל תקף בלבנון לאחר ירי קטיושות, בצפון נפתחו מקלטים

21.12.2015 / 0:17

דובר צה"ל אישר כי הותקפו מטרות באזור שממנו נורו שלוש קטיושות לעבר הגליל המערבי, אולם הבהיר: אין שינוי בהנחיות ההתגוננות לתושבי האזור. מוקדם יותר, דווח על פעילות חיל האוויר בדרום לבנון. "החזית העממית" קיבלה אחריות על הירי

צילום: רויטרס, רוני כנפו; עריכה: יאיר דניאל

צה"ל תקף אמש (ראשון) מטרות בדרום לבנון, בתגובה לירי הקטיושות לעבר הגליל המערבי מאזור צור מוקדם יותר היום. דובר צה"ל אישר את הדיווחים בכלי התקשורת הלבנוניים, והוסיף כי בשלב זה, אין כל שינוי בהנחיות ההתגוננות לתושבי הגליל המערבי וקו העימות הצפוני. לפי דיווחים בלבנון, חולייה של הארגון הפלסטיני "החזית העממית לשחרור פלסטין - המפקדה הכללית" היא ששיגרה את הקטיושות לעבר ישראל. גורמים בלבנון מסרו כי אין נפגעים מהמתקפה, וכי הירי הישראלי נחת סמוך לגבול, בשטח לבנון.

לאחר שנשמעה אזעקה בנהריה וביישובים נוספים בגליל המערבי, שלוש קטיושות התפוצצו בשטח פתוח. גורם ביטחוני בלבנון מסר לסוכנות הידיעות הצרפתית כי "קטיושות נורו מכפר לבנוני הממוקם חמישה קילומטרים מהגבול עם ישראל", ובכלי תקשורת ערביים דווח על תנועה ערה של מטוסי חיל האוויר הישראלי באזור העיירה קלילה, שבדרום-מערב לבנון, כולל ירי פצצות תאורה.

עוד בוואלה! NEWS:
לאחר חיסול קונטאר: שלוש קטיושות התפוצצו בשטח פתוח בגליל המערבי
חיסול קונטאר: נסראללה צפוי לנאום, איראן מגנה את "הטרור הציוני"
שקט מתוח ביישובי הצפון: "בתוך דקות הכול יכול להשתנות"

צה"ל משגר פצצות תאורה בשמי לבנון, 20 בדצמבר 2015. טוויטר, צילום מסך
פצצות תאורה בשמי דרום לבנון, הערב/צילום מסך, טוויטר

הירי הגיע שעות אחדות לאחר חיסולו של בכיר חיזבאללה סמיר קונטאר אתמול בלילה בפרבר של דמשק. על פי הדיווחים, חיל האוויר תקף בניין בן שש קומות שבו שהה קונטאר בפרבר של דמשק, ג'רמאנא, בעת שהתקיים בו מפגש בכירים. מחר בשעה 20:30 (שעון ישראל) יישא מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה נאום שלא תוכנן מראש. הנאום יועבר בשידור חי ברשת "אל-מנאר", המזוהה עם הארגון. הנאום נקבע אתמול, ובמהלכו צפוי נסראללה להתייחס לחיסולו של קונטאר.

בעיריית נהריה הבהירו לתושבים בעמוד הפייסבוק כי יש להמשיך בשגרה. "אנחנו ממשיכים בשגרה ונעדכן באם יהיו התפתחויות", נכתב. גבי נעמן, ראש המועצה האזורית שלומי, סיפר כי אף שביישוב לא קיבלו הוראה רשמית לפתוח את המקלטים הציבוריים, הוא הנחה את קציני הביטחון לעשות זאת. "למרות שלא קיבלנו הנחייה מגורמי הביטחון, הנחתי את קב"ט המועצה ואת צוות המועצה לפתוח את המקלטים בשטחי העיירה", אמר. בהמשך, נפתחו המקלטים גם בנהריה.

מהממשלה בירושלים טרם התקבלה תגובה רשמית. שר האנרגיה יובל שטייניץ אמר הבוקר בפתח ישיבת הממשלה השבועית: "אני לא מתייחס לדיווחים ולשמועות על חיסול פעיל חיזבאללה סמיר קונטאר". עוד הוסיף שטייניץ כי "אני לא אצטער אם הדיווחים נכונים, הוא היה אדם מנוול. יכול להיות ששירותי המודיעין של פינלנד פעלו כאן ועשו עבודה טובה".

(עדכון ראשון: 19:44)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully