וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השופט בדימוס יצחק כהן יועמד לדין בכפוף לשימוע בחשד לעבירות מין

היועץ המשפטי לממשלה יהודה וינשטיין הודיע לשופט בית משפט המחוזי לשעבר בנצרת כי יועמד לדין. כהן חשוד כי בשנת 2012 ביצע מעשה מגונה באישה שעבדה תחתיו. אף שארבע נשים נוספות התלוננו נגדו, הוא יעמוד בשימוע רק על עבירה אחת בשל התיישנות האחרות

צילום: גדעון צנטנר, עריכה: מתן חדד

(שרת המשפטים לשעבר ציפי לבני מתייחסת לפרשה בספטמבר 2014)

היועץ המשפטי לממשלה יהודה וינשטיין הודיע אתמול (ראשון) לנשיא בית המשפט המחוזי לשעבר בנצרת, יצחק כהן, כי בכוונתו להעמיד אותו לדין בחשד לביצוע עבירות מין, בכפוף לשימוע שייערך בפניו. כהן חשוד כי ביצע בשנת 2012 מעשה מגונה והטרדה מינית בעובדת בכירה, כשכיהן כשופט והאישה עבדה תחתיו כעוזרת משפטית. בעקבות העבירות, הודיע כהן לנשיא בית המשפט העליון דאז אשר גרוניס על התפטרותו ועל פרישתו מכס השיפוט. בהודעת משרד המשפטים בנושא נמסר כי "בטרם יוחלט אם להגיש כתב אישום, הוזמן החשוד להשמעת טענותיו בהליך שימוע, ככל שיחפוץ בכך, שיתקיים בפני היועץ המשפטי לממשלה".

במהלך החקירות טענו חמש נשים כי כהן ביצע בהן עבירות מין, ובהן פרקליטה שעובדת במחוז צפון, וכהן אף עומת עם אחת מהן. עם זאת, לאחר חקירה הוחלט כי בשלב זה יעמוד כהן בשימוע בשל עבירה אחת של הטרדה מינית ומעשה מגונה באישה אחת בלבד. ההחלטה התקבלה בין היתר בין בגלל התיישנות של המעשים, ובהם תלונה בת קרוב ל-20 שנה וכן בשל קשיים ראייתיים שהתגלו. החלטת היועץ התקבלה לאחר שגם במשטרה סברו כי יש מקום להעמדתו לדין של השופט. תיק החקירה לווה על ידי פרקליטות מחוז מרכז, בין היתר על מנת למנוע הפליה בעת קבלת החלטות לאור העובדה שאחת המתלוננת עובדת בפרקליטות בצפון.

יצחק כהן, נשיא בית המשפט המחוזי בנצרת. דוברות בתי המשפט,
"השופט משוכנע שבתלונה אין ממש. החקירה תיסגר". כהן/דוברות בתי המשפט

עו"ד פרופ' דוד ליבאי המייצג את השופט, אמר: "השופט כהן זומן לשימוע בפני היועמ"ש כדי להגיב על תלונה של מתלוננת אחת. השופט משוכנע שבתלונה אין ממש וכי לאחר השימוע היועמ"ש יסגור את תיק החקירה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully