וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם הדייג ששרד כשנה בים אכל את חברו כדי להישאר בחיים?

22.12.2015 / 9:29

סיפור הישרדותו של חוסה סלבדור אלוורנגה הדהים את העולם. הוא נסחף לחופי איי מרשל, ניזון מציפורים ומדם של צבים, שקל להתאבד ובסופו של דבר נמצא חי. לחברו אסקייל קורדובה היה קצת פחות מזל ומשפחתו מאשימה את אלוורנגה בקניבליזם ותובעת מיליון דולרים

רויטרס

סיפור ההישרדות הלא ייאמן של חוסה סלבדור אלוורנגה הדהים את העולם. אלוורנגה, דייג מקסיקני, נסחף לחופי איי מרשל והעביר יותר משנה בים. הוא ניזון לדבריו מציפורים ומדם צבים קטנים ששלה מהמים. בנקודה מסוימת אף שקל להתאבד, סיפר, אך אמונתו באלוהים החזיקה אותו בחיים.

הדייג העיד כי יצא ממקסיקו סמוך לחודש דצמבר 2013. הוא אותר על גבי הספינה הקטנה שלו באי אבון, כשהוא מותש וסמרטוטים משמשים לו כתחתונים. לדבריו, הוא חצה יותר מ-10,000 קילומטרים, וחברו למסע, נער בן 17 בשם אסקייל (יחזקאל), נפח את נשמתו חודשים לאחר שהשניים יצאו לדרך. ספר העוסק בסיפור ההישרדות כבר יצא לשוק, וסביר להניח שסיפורו המדהים של אלוורנגה יגיע גם לאקרנים בעתיד הקרוב.

חוסה סלבדור אלוורנגה. AP
מכחיש את הטענות. אלברנגה/AP

סיפור ההישרדות ריגש רבים, וחימם את ליבם של מיליונים נוספים ברחבי העולם, אך ישנו גם את הצד השני. הצד של אסקייל קורדובה, שלא הצליח לשרוד את המסע הקשה. משפחתו של קורדובה כואבת את מותו, והשבוע אף הגישה תביעה בסך מיליון דולרים נגד אלוורנגה, בטענה שהאחרון אכל את אסקייל כדי לשרוד.

אלוורנגה טוען כי קורדובה, רגע לפני שהלך לעולמו, ביקש ממנו שתי הבטחות. הראשונה - שלא יאכל את גופתו. השנייה - שיספר לאימו את השתלשלות האירועים במלואה. הניצול טען בנוסף כי חברו לשעבר גווע ברעב, ולא הצליח לשרוד. אלוורנגה סיפר כי ניסה לדאוג לקבורה ראויה עבור קורדובה, ושטף את רגליו לפני שזרק אותו למים. את בגדיו הוא כמובן שמר לעצמו.

"לא חשבתי לרגע לאכול אותו", אמר אלוורנגה בנושא. "לא הייתי עושה את זה, הייתי מוכן למות מרוב רעב ולא לעשות זאת". ריקרדו קוסאלון, עורך הדין של אלוורנגה טען בפני התקשורת בארצו כי קרובי משפחתו של קורדובה אינם יכולים להוכיח שום דבר. הוא טען שהמשפחה רודפת אחרי הכסף שאלוורנגה קיבל מהספר שהוציא, ושאין להם קייס אמיתי.

עוד באותו נושא

האודיסאה המטורפת של הדייג ששרד 13 חודשים בים

לכתבה המלאה
חוסה סלבדור אלוורנגה. AP
"לא חשבתי לאכול אותו". אלוורנגה היום/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully