וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפיגוע ברעננה: "המחבל נכנס למטבח - היא צרחה והדפה אותו החוצה"

המחבל חדר עם סכין שלופה דרך חלון קומת הקרקע לביתה של דקלה דביר, שהצליחה להזהיר את בעלה וילדיה ולדחוף אותו אל מחוץ לבית. חברתה סיפרה: "היא הצליחה להתגבר עליו. בזכותה תפסו אותו". השכנה בת ה-15: "ראיתי אותו בחלון שלי עם הסכין"

צילום: דוד קורן, עריכה: טל רזניק

המחבל שביצע את פיגוע הדקירה ברעננה אתמול (שבת) דקר בני זוג בגן ציבורי ברחוב אנילביץ' ופצע אותם קשה וקל, ניסה לדקור מתפללים בבית כנסת ושם הדף אישה ופצע אותה קל. לאחר מכן נמלט לבית פרטי שבו מתגוררת משפחת דביר ברחוב רמח"ל בעיר, כנס לבית דרך החלון עם סכין שלופה בידו - ונתפס לאחר שברח החוצה מכלב שהתנפל עליו. "הגיעו מהר מאוד כוחות עם אקדחים שלופים ורצו אחריו מגינה לגינה", סיפר רון ימיני, עד ראייה שהיה בזירת הפיגוע. "הוא הסתתר, רץ לבית דרך חלון הממ"ד עם סכין שלופה. מזל שהיה כלב שהתנפל עליו, הואו ברח החוצה שוב ונתקל בשוטרים", הוסיף. בפיגוע נפצע גבר באורח בינוני ושתי נשים נפגעו באורח קל. כולם פונו לבית החולים מאיר שבכפר סבא בידי צוותי מד"א שהגיעו למקום.

דורית אבישר, חברתה של דקלה דביר שהדפסה את המחבל בחלון ביתה, סיפרה: "היינו אצלה בבית 20 דקות לפני שקרה האירוע ,ואז קיבלתי ממנה טלפון והיא אמרה 'תזהרו, אל תצאו מהבית, היה אצלי מחבל בבית שניסה לדקור אותי, אבל אל תדאגי לא קרה לי כלום'. היא בכתה וצרחה".

"היא התקשרה ואמרה לי 'מהר, תבואי לבית החולים'. נכנסתי איתה לאמבולנס, הרגעתי אותה ובאתי למיון", סיפרה אבישר. "הבית הוא בית קרקע, שקומת הקרקע שלו היא מטבח, פינת אוכל וסלון. הוויטרינה הייתה סגורה ולא נעולה, הוא פתח את הוויטרינה ונכנס למטבח. פתאום היא רואה מישהו עם סכין גדולה, הוא הרים את הסכין וניסה לדקור אותה, הוא הצליח לגעת בה בצד ליד החזה, היא צרחה צרחות והדפה אותו עם שתי ידיים החוצה מהוויטרינה".

עוד בוואלה! NEWS:
חשיפה בארגנטינה: שר החוץ לשעבר הודה באחריות איראן לפיגוע
5 שנים אחרי: מה שנותר מהאביב הערבי הוא כאוס, דאעש וקרן אור אחת

פיגוע דקירה ברעננה. 19 בדצמבר 2015. מגד גוזני
כוחות הביטחון באזור הפיגוע, היום/מגד גוזני

אבישר המשיכה וסיפרה על גבורתה של חברתה, שהצליחה להבריח את המחבל מהבית ובכך למנוע אסון כבד יותר. "היא הלכה לבדוק שכל הוויטרינות סגורות, בעלה והילד שלה בן העשר היו איתה בקומה. שתי הבנות שלה שהיו בקומה שלישית גם התקשרו למשטרה, תוך דקות ספורות המשטרה הגיעה ותפסו אותו", סיפרה.

לדברי אבישר, "היא עם התושיה הצליחה להתגבר ולהצליח להדוף אותו, בזכותה תפסו אותו בשביל הגישה. היא בטראומה, הילד שלה בן עשר. היא הרחיקה אותו ואמרה לו 'תתרחק, תתרחק'. יש לה דקירה בצד שמאל, שטחית. היא לא מאמינה למה שקרה לה, לאירוע הזה, היא מנסה לעכל אותו".

מיתר לוי, שכנתה של דביר מהבית הסמוך, סיפרה כי לאחר שהמחבל יצא מבית משפחת דביר - הוא הגיע לחלון חדרה. שם, ראתה אותו מנופף בסכין לפני שנתפס בידי המשטרה. "המחבל נכנס לתוך השביל, טיפס לבית של השכנה שלי ונכנס אליה. הוא קפץ לגינה שלי מאחורה. היא צעקה 'דקירות, דקירות' וחשבנו שזה אלימות במשפחה", סיפרה לוי. "הוא ברח, פתח לי את החלון בחדר, ראיתי אותו עם הפרצוף שלי. הוא עשה לי ככה עם הסכין ואז ברחתי, אמרתי לאמא שלי ובאו משטרה ותפסו אותו".

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
הבית ברחוב רמח"ל ברעננה שאליו נכנס המחבל בפיגוע הדקירה. 19 בדצמבר 2015.. מגד גוזני
בית משפחת לוי ברחוב רמח"ל/מגד גוזני

"בעל הבית מצא אותו עם הסכין שלופה. הוא נמצא בבהלה אחרי שהמחבל ברח שוב לגינה ונטרלו אותו", סיפר ימיני. "שמעתי את היריות מהבית, אני גר בסמוך ומהחלון שלי רואים את הגינה, הוא עבר גם דרך בית הכנסת וניסה לדקור גם שם, דחף שם מישהי לרצפה והיא נפלה. למזלה הוא כנראה נס על נפשו והצליח לברוח בלי לפגוע בה, רק שריטה קלה. הוא הגיע לפה ופה נטרלו אותו. היו שמועות שיש עוד אחד, כרגע אני רואה את כל הפעילות פה ומקווה שאין עוד אחד".

למרות פעולתם המהירה של כוחות הביטחון בתפיסת המחבל, הביע ימיני את תסכולו נוכח המצב. "מתסכל מאוד, כרגע אנחנו מנסים להיות זהירים וערניים ככל האפשר", הוסיף.

פיגוע דקירה ברעננה. 19 בדצמבר 2015. מגד גוזני
פיגוע דקירה ברעננה. 19 בדצמבר 2015/מגד גוזני

מחקירה ראשונית עולה כי המחבל הגיע לגן העלייה שברחוב אנילביץ', שם פגש בבני זוג בני 45 ודקר אותם. מפקד מרחב שרון, תת-ניצב קובי שבתאי, סיפר כי אזרח חמוש שהבחין במעשה ירה באוויר והחל לרדוף אחר המחבל שהחל להימלט אל תוך הסמטאות והגינות באזור, תוך שהוא חוצה בית כנסת ומנסה לדקור את אחד המתפללים.

מיד לאחר תחילת המרדף הגיעה למקום במקרה ניידת סיור של משטרת כפר סבא. השוטר פרץ מיד מהניידת והחל לדלוק אחר המחבל עד שהגיע לבית משפחת לוי שברחוב רמח"ל. בבית המשפחה, ניסה להיכנס דרך חלון הממ"ד, נתקל באישה ובכלב – נהדף לאחור ואז נלכד על ידי השוטר. במשטרה שיבחו את תגובתם המהירה של האזרח והשוטר שמנעו אסון גדול יותר. לאחר תפיסת המחבל, הוא הוצא תחת אבטחה כבד מהבית שאליו פרץ והועבר בניידת משטרתית לחקירת שב"כ. כמה מתושבי העיר רדפו אחר הניידת תוך שהם קוראים קריאות גנאי נגד המחבל.

(עדכון ראשון: 17:07)

פיגוע דקירה ברעננה. 19 בדצמבר 2015. מגד גוזני
פיגוע דקירה ברעננה. 19 בדצמבר 2015/מגד גוזני
הבית ברחוב רמח"ל ברעננה שאליו נכנס המחבל בפיגוע הדקירה. 19 בדצמבר 2015.. מגד גוזני
הבית ברחוב רמח"ל ברעננה שאליו נכנס המחבל בפיגוע הדקירה. 19 בדצמבר 2015./מגד גוזני
פיגוע דקירה ברעננה. 19 בדצמבר 2015. דוד קורן
פיגוע דקירה ברעננה. 19 בדצמבר 2015/דוד קורן
פיגוע דקירה ברעננה. 19 בדצמבר 2015. דוד קורן
פיגוע דקירה ברעננה. 19 בדצמבר 2015/דוד קורן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully