וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סקר: שליש מתומכי הרפובליקנים בעד הפצצת עירו של אלאדין

בסקר שעליו ענו 532 ממצביעי המפלגה, שובצה שאלה פיקטיבית לגבי תמיכה בהפצצת אגרבה הדמיונית, שעליה 30% השיבו בחיוב. מפילוח התוצאות עלה כי 41% מתומכי ההפצצה הם ממחנה המועמד המוביל, דונלד טראמפ

אגרבה, העיר הבדיונית שבה חי אלאדין בסרט של דיסני. פייסבוק, צילום מסך
36% מתומכי המפלגה הדמוקרטית דווקא לא רצו להפציץ. העיר הבדיונית אגרבה/צילום מסך, פייסבוק

30% מתומכי המפלגה הרפובליקנית בארצות הברית תומכים בהפצצת אגרבה, עירו של גיבור הסרט "אלאדין" - כך עולה מסקר שפורסם היום (שישי) בידי חברת הסקרים האמריקנית "פבליק פוליסי פולינג", שעליו ענו 532 מצביעי המפלגה. השאלה הפיקטיבית שובצה לקראת סופו של הסקר, בחלק שבודק את עמדות המשיב לגבי דת האיסלאם ומאמיניה. כשהוצגה השאלה למצביעי המפלגה הדמוקרטית, 19% בלבד תמכו בהפצצת אגרבה, ואילו 36% התנגדו.

מפילוח נתוני הסקר עולה כי 41% מהתומכים בהפצצת העיר הדמיונית הם תומכי המועמד השנוי במחלוקת לראשות המפלגה, דונלד טראמפ, שהצהיר כי יש לאסור את כניסתם של מוסלמים למדינה. 31% נוספים מתוכם הם תומכי המועמד ג'ב בוש, ו-13% בלבד תומכים בבן קרסון, שנמצא במקום השני.

לפירוט המלא של תוצאות הסקר

לקריאה נוספת:
העימות הרפובליקני: טראמפ ספג את האש - ונתן ליריביו להתכתש
למרות הביקורת על דבריו: טראמפ שומר על המקום הראשון במרוץ

המיליארדר דונלד טראמפ בעימות הרפובליקני השלישי בקולורדו, 29 באוקטובר 2015. רויטרס
מבין אלו התומכים בהפצצת אגרבה, 41% מתומכי טראמפ/רויטרס

שאלות נוספות בסקר עסקו בכלכלת ארצות הברית, במדיניותה נוכח הטרור העולמי ובענייני הפנים שלה. נראה כי סערת דבריו של טראמפ לא השפיעה במיוחד על מצביעי המפלגה - שכן 54% מהמשיבים על הסקר מאמינים כי יש לאסור על כניסתם למדינה, זאת לעומת 25% המתנגדים לכך ו-21% שאינם בטוחים.

ואולם, דעתם את הרפובליקנים על האיסלאם אינה מסתכמת רק ברצונם שלא להכניסה בשערי ארצם. 26% מהמשיבים על הסקר העידו כי לדעתם, על ארצות הברית להוציא את דת האיסלאם מחוץ לחוק. כמו כן, 28% העידו כי הם תומכים בסגירת מסגדים ברחבי ארצות הברית.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

כשנשאלו אם לדעתם אלפי ערבים תושבי ניו ג'רזי הריעו נוכח מתקפת הטרור של ה-11 בספטמבר 2001, ענו 36% כי הם מאמינים שאכן כך קרה. נוסף על כך, 46% מתומכי המפלגה שהשיבו על הסקר מעוניינים בהקמת מאגר נתונים שינטר אחר מוסלמים המתגוררים בארצות הברית.

באופן כללי, נראה גם מסקר זה כי טראמפ שומר על יתרונו במרוץ לראשות המפלגה. כנשאלו 532 התומכים מיהו המועמד שהיו רוצים לראות מטעם המפלגה בבחירות לנשיאות, 34% השיבו כי טראמפ הוא הבחירה הראשונה שלהם. המועמד טד קרוז נמצא במקום השני עם 18%, ואילו מרקו רוביו במקום השלישי עם 13%. בן קרסון, שנמצא במקום השני עד לפני זמן קצר, קיבל 6% תמיכה בלבד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully