וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרסום ראשון: וינשטיין יורה על בדיקת הטענות לעבירות מין מצד השר שלום

18.12.2015 / 11:00

היועץ המשפטי לממשלה ייכנס ישיבה מיוחדת בנושא ביום ראשון שבסיומה הוא צפוי להורות למשטרה על בדיקה תיעשה על ידי חוקרי יחידת להב 433. במסגרתה, יפנו חוקרי היחידה לשש הנשים שהעלו טענות להטרדות מיניות ומעשים מגונים מצד שר הפנים

הקלטה: באדיבות גלצ, צילום: ערוץ הכנסת, צלמי וואלה! NEWS; עריכה: יאיר דניאל

היועץ המשפטי לממשלה יהודה וינשטיין ייכנס ביום ראשון ישיבה מיוחדת בעניין החשדות לעבירות מין שביצע לכאורה שר הפנים סילבן שלום בעובדות שהיו כפופות לו ובנשים עמן היה בקשרי עבודה, ובסיומה הוא צפוי להורות למשטרה לפתוח בבדיקת הפרשה – כך נודע לוואלה! NEWS. בישיבה צפויים להשתתף בכירים במשטרה ובמשרד המשפטים ולהיקבע זהות היחידה המשטרתית שתבדוק את הטענות. ככל הנראה תהיה זו יחידת להב 433.

במסגרת הליך הבדיקה, צפויים חוקרי היחידה לבצע פניות יזומות אל הנשים שהעלו טענות ולפיהן במהלך השנים האחרונות שלום ביצע בהן עבירות מין שונות, ובהן הטרדות מיניות ומעשים מגונים. במקביל, ככל שיעלה חשד לביצוע עבירות מצדו של שלום, יבקשו החוקרים מהנשים להגיש תלונה מפורטת בעניין. בשלב זה ישנן שש נשים הטוענות כי שלום ביצע בהן עבירות מין.

לקריאה נוספת:
הערכה: היועץ המשפטי יורה למשטרה לבדוק את העדויות נגד השר שלום
עובדת לשעבר של השר שלום: "הוא נגע בי בניגוד לרצוני יותר משנה"
בשנה שעברה: סיפרה שהשר שלום ביצע בה מעשים מגונים - ולא התלוננה

שר הפנים סילבן שלום בתדרוך כתבים, 20 ביולי 2015. משה בנימין, מערכת וואלה! NEWS
חוקרי להב 433 יפנו לנשים בפרשה. השר שלום/מערכת וואלה! NEWS, משה בנימין

מהמידע שהצטבר עד כה עולה כי התלונות שהושמעו בימים האחרונים לא היו מונחות לפתחו של היועץ המשפטי לממשלה יהודה וינשטיין ובפני במשטרה בסבב הקודם של בדיקות מעשיו של שלום, ערב הבחירות לנשיאות בשנה שעברה. לאחר שהתברר כי מדובר בשתי תלונות חדשות לפחות שעליהן לא חלה התיישנות, הרי שאין מנוס מבדיקת המקרים.

לאחר שהחוקרים יאספו עדויות, תגבש המשטרה חוות דעת אם יש מקום לפתיחה בחקירה רשמית לאור התשתית הראייתית שגובשה, ששיאה צפוי להיות חקירה של השר תחת אזהרה בחשד לביצוע עבירות מין. החלטה בעניין תובא שוב לפתחו של וינשטיין, שיכריע אם לזמן את השר לחקירה לאחר שייבחן את החומר שיובא בפניו.

הליך הבדיקה הוא תוצר פעילות משותפת של המשטרה ומשרד המשפטים. על אף שאינו מוגדר כחקירה רשמית, הוא מבוצע כך לכל דבר ועניין. כך, למשל, ניתן יהיה להתייחס לעדויות הנשים שייגבו כאל תלונה לכל דבר ועניין, גם אם היוזמה הייתה מצד המשטרה ולא מצד המתלוננת. עם זאת, העובדה כי נשים מסוימות תסרבנה להמשיך בהליכי חקירה מצדן עלולה להשפיע על החלטות היועץ המשפטי לממשלה לגבי המשך צעדים משפטיים נגד שלום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully