וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משפחתו של אורון שאול: יש לשנות את הסטטוס שלו מחלל לנעדר

18.12.2015 / 0:30

ימים אחדים לאחר שדרשה מחמאס מידע על מצבו של בנה, אמו של החייל, שנהרג במבצע "צוק איתן" ומקום קבורתו לא נודע, דורשת כעת לשנות את הגדרתו. "יש להביא רעיונות חדשים שיביאו לקידום נושא החזרתו של אורון בהקדם לישראל"

צילום: ערן גילווארג, עריכה: טל רזניק

(אמו של סמ"ר אורון שאול פניה להניה, השבוע: "הצג הוכחות מוצקות על מצבו")

משפחתו של סמל-ראשון אורון שאול, שנהרג במבצע "צוק איתן", ביקשה אמש (חמישי) מראש הממשלה בנימין נתניהו וממפקדי צה"ל לשנות את הסטטוס שלו מחלל שמקום קבורתו לא נודע לנעדר. הבקשה מגיעה ימים אחדים לאחר שאמו, זהבה, פנתה מביתה שבפוריה עילית לבכיר חמאס בעזה איסמעיל הניה וביקשה מידע על יקירם. "הניה, אני פונה אליך שוב, אני רוצה להאמין לך. תציג הוכחות מוצקות על מצבו האמיתי של בני אורון", כך האם זהבה בשיחה עם כתבים.

האם טענה בסוף השבוע כי יתכן שחוסר ההתקדמות בעניינו של בנה הגיעה בעקבות דרך טיפול והתנהלות לקויות בנושא. "שנה וחצי ישבנו בשקט והענקנו מרחב פעולה למדינאים ולמערכת הביטחון. נוכח העובדה שאין כל התקדמות, נראה כי יש לבחון דרך פעולה בחשיבה שונה ויש להביא רעיונות חדשים שיביאו לקידום נושא החזרתו של אורון בהקדם לישראל", אמרה. בקשתה לשנות את הסטטוס שנקבע לו לנעדר, מגיעה בשל אי-הוודאות העולה מהדוח הצבאי לגבי מצבו של אורון. לדבריה, היא מבינה מהדוח שאורון לא נהרג, ולכן יש לשנות את הגדרתו.

אמו של סמ"ר אורון שאול לאיסמעיל הניה: "הצג הוכחות מוצקות על מצבו". ערן גילווארג
"נוכח העובדה שאין כל התקדמות, נראה יש יש לבחון דרך פעולה בחשיבה שונה". זהבה שאול/ערן גילווארג

ביום שני הסבירה אמו לוואלה! NEWS את הסיבות לצעדיה. "פניתי לראש הממשלה, ואני לא רואה שום שינוי. המצב הזה לא יכול להימשך יותר", אמרה. "לא בצורה הזאת. צריך לשנות את הגישה, את האסטרטגיה ואת הפעולות שעשינו עד היום. קטונתי מלהציע הצעות אופרטיביות, אבל לפחות אני יכולה להגיד לראש הממשלה: אתה יכול לעשות הכול, אבל אני רוצה את הבן שלי בחזרה. הוא יצא להגן על המולדת. לא הלך לטייל. גם הוא וגם הדר גולדין".

"יכול להיות שעושים משהו, אבל כל זמן שאורון לא פה לידי לא עושים כלום מבחינתי", הוסיפה. "שנה וחצי עברו ושנה וחצי אני לא רואה שום תזוזה. לגבי הניה - אם אתה חושב שיש לך מידע אחר, תן לי את מה שנתת לגלעד שליט. תן לי משהו שאני אוכל להיאחז בו. קלטות. שיחזיק עיתון ויקרא ממנו. משהו שאפשר להגיד שאתה צודק".

(עדכון ראשון: 23:30)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully