וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כשמאות אלפי טילים יכוונו לישראל: כך נערך צה"ל לחמאס ולחיזבאללה

17.12.2015 / 17:20

בחיל האוויר הוחלט לשנות את דוקטרינת ההגנה על העורף ולקדם הקמת מרכז יירוטים אחיד לכלל המערכות: "כיפת ברזל", "שרביט קסמים", "חץ 2" ו"חץ 3". זאת על רקע ההערכות לפיהן חמאס יחדש עד הקיץ את מלאי הרקטות שלו וחיזבאללה חצה את רף 130 אלף הרקטות והטילים

צילום: אבי כהן, עריכה: ניר חן

הניסוי המוצלח של מערכת "חץ 3" שנערך בשבוע שעבר ביירוט טילים בליסטיים מעבר לאטמוספירה, לצד כניסת מערכת "שרביט קסמים" למבצעיות ברבעון הראשון של שנת 2016 ועל רקע מרוץ ההתחמשות של חיזבאללה וחמאס ברקטות וטילים הובילה את צה"ל לשנות את דוקטרינת ההגנה על העורף. בהמלצת קצינים בכירים בחיל האוויר ובמערך ההגנה האווירי בפרט הוחלט לקדם הקמת מרכז יירוטים אחיד לכלל המערכות: "כיפת ברזל", "שרביט קסמים", "חץ 2" ובעתיד גם "חץ 3".

האיומים שעמם יתמודדו בו-זמנית מערכות ההגנה האקטיביות כוללים בין היתר רקטות קצרות לטווח קצר עד בינוני וכן טילים לטווחים ארוכים. בשנה האחרונה חצה ארגון חיזבאללה את סף ה-130 אלף הרקטות והטילים. במערכת הביטחון מעריכים כי עד קיץ 2016 ישלים חמאס את מלאי הרקטות שלו, אף שאלפים מהן הושמדו במחסנים על ידי תקיפות חיל האוויר. לאחרונה הגביר חמאס את קצב הפיתוח, הניסויים והייצור של רקטות על מנת להגדיל את טווח הפגיעה והדיוק שלהן.

לקריאה נוספת:
צפו: הצוללת החמישית של צה"ל יצאה מגרמניה בדרכה לישראל
פלסטיני ניסה לדקור חיילים במחסום חווארה בשומרון - ונורה למוות

האיומים שעמם יתמודדו מערכות ההגנה של צה"ל. AP, מערכת וואלה!
האיומים שעמם יתמודדו מערכות ההגנה של צה"ל/מערכת וואלה!, AP

כיום המערכות השונות שמפעיל מערך ההגנה האווירי של חיל האוויר פועלות כל אחת באופן עצמאי ולכן עם הקמת מרכז יירוטים ארצי שיקנה ראייה רחבה יותר של ניהול האיומים והיירוטים יהיה ניתן לשתף את המידע מהמכ"מים במהירות גבוהה ולאפשר תהליך יירוטים יעיל ואפקטיבי. התהליך מובל על ידי מפקד מערך ההגנה האווירי, תא"ל צביקה חיימוביץ, שכתב על הנושא עבודת מחקר במסגרת לימודיו במכללה לביטחון לאומי. תובנות ממחקר זה ייושמו בתרגיל ההגנה הגדול ,ג'וניפר קוברה, שייערך בקרוב בין צבא ארה"ב לצה"ל בישראל וידמה את תרחישי ההתקפה על עורף מדינת ישראל הקשים ביותר: מטחי טילים ורקטות ביממה אחת, התמודדות עם מספר רב של זירות ודיוק של טילים בליסטיים.

ד"ר חיליק סופר, מומחה להתגוננות אזרחית ותמ"א 38, ציין בשיחה עם וואלה! NEWS כי הפעלת כל המיירטים במכלול אחד תביא לחלוקת מטרות טובה יותר, ותסייע במיצוי המשאב היקר של ההגנה האקטיבית שנמצא בחוסר אל מול מספר הרקטות והטילים שבידי האויב.

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady
ניסוי יירוט במיירט חץ 3, 10 דצמבר 2015. משרד הביטחון
שרביט קסמים/משרד הביטחון

ביום חמישי שעבר ערכו משרד הביטחון והסוכנות האמריקנית להגנה מפני טילים (MDA) ניסוי מתוכנן מראש במערכת הנשק "חץ" עם מיירט חץ 3, בגובה מאות קילומטרים מהקרקע. לאחר שתוצאות הניסוי נותחו על על ידי המהנדסים, נמסר ממערכת הביטחון כי הוא הסתיים בהצלחה. הניסוי, השלישי במספר שביצעה מערכת הביטחון במערכת זו, נעשה בשיתוף עם התעשייה האווירית.

מערכת "חץ 3", שמפותחת על ידי ישראל וארצות הברית, אמורה ליירט טילי אויב, בדומה לשיהאב 3 האיראני, בעודו בחלל. ב"חץ 3" מותקנת מערכת בקרת ירי של "אלישרא" מבית אלביט מערכות. בניסוי זה שופרו כלל המערכות והוא איננו חוזר על תרחיש דומה, כמו בניסוי בשנת 2014, אלא מדמה תרחיש מאתגר יותר. על האפשרות שהרוסים יעקבו אחרי הניסוי ותוצאות המערכת, אמר הגורם הביטחוני כי למרות הימצאותם במרחב, הם אינם מסוגלים לקבל תמונה מלאה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully