וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ריבלין על המתקפה נגדו: "בואו נקשיב - ולא נחליף מהלומות"

16.12.2015 / 20:42

בכנס לחינוך במוזיאון ישראל, התייחס הנשיא לקריאות בגנותו: "אנחנו מאוד לא מסכימים אחד עם השני, המחלוקות בינינו נוקבות, אך בואו נתווכח אותן כהוגן". מוקדם יותר התנגחו ראש הממשלה ויו"ר האופוזיציה בגינוי לקמפיין נגד ריבלין

צילום: דוברות הנשיא, עריכה: מתן חדד

נשיא המדינה ראובן ריבלין התייחס היום (רביעי) במרומז לקריאות האחרונות נגדו ברשת ואמר: "חופש הביטוי, הוא ערך יסוד דמוקרטי, והוא מהותי לכולנו. לנשיא, ולאחד העם. אנחנו מאוד לא מסכימים אחד עם השני, המחלוקות בינינו נוקבות, עד תהום, ודווקא משום כך, בוא נתווכח אותן כהוגן, בואו נתווכח אותן נכון, בואו נקשיב, ולא נחליף מהלומות". בכנס הפתיחה של "תקווה ישראלית בחינוך" לשנת תשע"ו, שהתקיים במוזיאון ‏ישראל, ‏הוסיף ריבלין: "פעמים רבות אני שואל את עצמי, ברוח הרעיונות שליבנתם כאן היום, איך באמת מטפחים, למרות הקשיים, שיח של תקווה".

מאז השתתפות הנשיא בוועידת הארץ, שבה לקחו חלק נציגי מארגון "שוברים שתיקה", זוכה ריבלין לגידופים ולקללות בעמוד הפייסבוק שלו. שיאה של המתקפה נגדו אירעה כשעמוד הפייסבוק של ערוץ 20 פרסם סטטוס שבו כינה את מעשיו "ביזיון" ו"חציית קו אדום". חברי כנסת רבים גינו את המתקפה נגד הנשיא ואף טענו כי מדובר בהסתה.

בוועידה עצמה התייחס ריבלין לפאנל שבו ידברו נציגי הארגון "שוברים שתיקה", ואמר כי "צה"ל הוא הצבא המוסרי ביותר בעולם. לפעמים צריך לומר את המובן מאליו - צה"ל עושה הכול כדי לשמור על סטנדרטים מוסריים גבוהים. חיילינו מגינים עלינו ואנחנו נעשה הכל כדי להגן עליהם".

לקריאה נוספת:
מהומה בכנסת: נתניהו והרצוג תקפו זה את זה - והדיון הופסק
הרצוג לנתניהו ובנט: "התומכים שלכם מסיתים נגד ריבלין – ואתם שותקים"

נשיא המדינה נשא דברים בכנס הפתיחה של "תקווה ישראלית בחינוך" לשנת תשע"ו, ‏בהשתתפות מנהלי ונציגי בתי ספר מכל הארץ ומכל המגזרים  16 דצמבר 2015. קובי גדעון, לשכת העיתונות הממשלתית
"בואו נקשיב, ולא נחליף מהלומות"/לשכת העיתונות הממשלתית, קובי גדעון

מוקדם יותר היום, בדיון סוער במליאה, דרש יו"ר האופוזיציה יצחק הרצוג מראש הממשלה בנימין נתניהו לגנות את הקמפיין נגד ריבלין. "אדוני ראש הממשלה, אני פונה אליך", אמר הרצוג. "מביט בך. מביט לך בלבן של העיניים. אני תובע ממך, בשם ציבור גדול בישראל – לעלות לדוכן ולהצהיר שראובן ריבלין הוא הנשיא שלך. שרובי ריבלין הוא פטריוט ישראלי. שמי שישתתף בהסתה נגדו לא ינוקה". ראש הממשלה עלה לדוכן אחריו ואמר: "יש ביקורת על מנהיגים, על הנשיא, עליי. אני מתנגד לכל שיח אלים כלפי הנשיא וכלפי כל מנהיג בישראל. אך אגן על כל אדם שירצה להביע את דעתו. יש לי בקשה מהרצוג. תעלה לבמה ותגנה את ארגון 'שוברים שתיקה' שמשמיץ את חיילי צה"ל ומשמיץ את אזרחי ישראל. ענה עלה לכאן".

בכנס במוזיאון ישראל ציין הנשיא: "אני מקפיד להזכיר לעצמי, כי כולנו דורשי טובתה של המדינה הזו, ואוהביה בלב ונפש, ופועלים מתוך המחויבות והדאגה לה. הרשו לי לקרוא לכם את מילותיו של הרב צבי יהודה קוק, זכר צדיק לברכה, שנכתבו אז, באותם ימים, בהם המחלוקת, כילתה כל חלקה טובה: 'את אחיי ואת אחיותיי, בכל חלקי עמנו, שבכל המפלגות ובכל הארגונים, את כולם אני מבקש ומפיל תחנונים לפניהם. חוסו נא על נפשותיכם ועל נפש עמנו כולו. אל נא יחליט כל אחד מאתנו, כל מפלגה וארגון וחלק, אשר כולם הלוא את טובת עמנו ותקוות ארצנו דורשים, כי רק איתו כל האמת וכל הצדק'".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully