וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסוף קרוב? אסטרואיד ענק יתקרב מאוד לכדור הארץ בערב חג המולד

17.12.2015 / 13:21

אסטרואיד עצום שמסוגל למחוק מדינות, לגרום לרעידות אדמה ולהתפרצויות של הרי געש צפוי לעבור ממש ליד כדור הארץ בשבוע הבא. מהר, שמישהו יתקשר לברוס וויליס

הפלנטה בסיכון? "יש סבירות גבוהה לפגיעת אסטרואיד בכדור הארץ"/עריכה: גדי וינסטוק, קריינות: לירון בארי

מיליארדי אנשים ברחבי העולם יחגגו בסוף השבוע את חג המולד ולא ידעו שממש באותו ערב יתרחש נס קטן מעל לראשם, כאשר האסטרואיד העצום 2003 SD220 יחלוף בסמוך לכדור הארץ. רוחבו של האסטרואיד עומד על 2.4 קילומטרים ופגיעה ישירה שלו במדינה מסויימת עלולה למחוק אותה על יושביה. כוח הכבידה של האסטרואיד עלול לגרום לרעידות אדמה והתפרצויות של הרי געש, אולם תסריטי האימה לא רלוונטיים לנו, לפחות לא הפעם.

מטאור חולף בשמי העיר צ'ליבבינסק שבהרי אורל, רוסיה, 15 פברואר 2012. רויטרס
פגיעת המטאור ברוסיה בשנת 2013 גרמה ל-1,500 פצועים/רויטרס

עיקבו אחרי אסור לפספס בפייסבוק

הגעתו של האסטרואיד לקרבת כדור הארץ הייתה צפוייה ובנאס"א נערכו לביקור החגיגי בעזרת אמצעים מיוחדים שממפים גופים גדולים במיוחד שמתקרבים לכדור שלנו. "יש לנו ציוד מתקדם שהעריך את המסה הפיזיקלית וקצב ההתקדמות של 17 אסטרואידים בשנת 2015. האמצעים שלנו עוזרים לנו לענות על שאלות שיהיו קריטיות מאוד לטווח הרחוק ומסייעים בתכנון משימות עתידיות. הרד"ר יהיה הראשון לזהות גורמים שמימיים שיתקרבו אלינו וימסור פרטים כמו גודל, צורה, מרקם והערכת מהירות ומרחק". אם כך, אנחנו יכולים לישון בשקט.

עוד באותו נושא

צפו: מטאור האיר את שמי בנגקוק בירוק וכתום

לכתבה המלאה
  • עוד באותו נושא:
  • אסטרואיד

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully