וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"לדפוק על כל דלת": מה עשה ח"כ ערבי בבני ברק?

15.12.2015 / 23:10

ח"כ עיסאווי פריג', שמקדם חוק למינוי אישה לבתי הדין המוסלמיים, נפגש עם רבנים חרדים בנושא. אלה הביעו התנגדות לעניין מחשש שהחוק ישליך גם על בתי הדין הרבניים. "אישה לא יכולה להיות ממונה על הדין על פי התורה", הסביר לו הרב מרדכי גרוס

צילום: ישראל כהן, כיכר השבת; עריכה: מתן חדד

אורח מפתיע: ח"כ עיסאווי פריג' (מרצ) הגיע הערב (שלישי) לבני ברק ונפגש עם רבנים בכירים במגזר החרדי. פריג' פגש את חבר מועצת חכמי התורה של מפלגת ש"ס, הרב שמעון בעדני, ואת הרב מרדכי גרוס, מרבני הציבור הליטאי. הרקע לפגישה היה הווטו שהטילו החרדים על הצעת החוק שיזם הקוראת לייצוג של אישה אחת לפחות בין הקאדים בבתי הדין הפוסקים על פי ההלכה המוסלמית. להצעת החוק שותפים גם זוהיר בהלול (המחנה הציוני) ועאידה תומא-סולימאן (הרשימה המשותפת).

ההתנגדות החרדית להצעת החוק של פריג' נובעת מהחשש שייצוג של אישה בין הקאדים המוסלמים עשוי ליצור תקדים שישליך על בתי הדין הרבניים. בעקבות כך, בממשלה צפויים להתנגד להצעה הזו. המפגש של ח"כ פריג' עם הרבנים נחשב לנדיר בנוף החרדי. הוא לא נקבע מראש אך נועד מצדו להפעיל לחץ על חברי הכנסת החרדיים שיסירו את ההתנגדות שהטילו.

עוד בוואלה! NEWS:
בתוך עשור: 4,691 מעצרים מנהליים - רק 5% מהם נגמרו בכתבי אישום
דיווח: מצרים עצרה חוליית נשים שלחמה בשורות דאעש
עולה חדש בן 32 ישן מחוץ לבקו"ם: "עד שיסכימו לגייס אותי"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
המפגש העלה חרס. פריג' והרב גרוס, הערב/מערכת וואלה!, צילום מסך

אולם, למרות המפגש החריג, הרבנים בעדני וגרוס לא סיפקו לפריג' את פריצת הדרך לה ייחל. "אישה לא יכולה להיות ממונה על הדין על פי התורה", הסביר לו הרב גרוס, "לכן לא יכול להיות היתר לתמיכה בנשים שימונו לקאדים". בהמשך ציין פריג' כי "רק ההתנגדות החרדית צפויה לסכל את מינוייה של אישה לתפקיד".

נוסף על כך, פריג' ניצל את ההזדמנות לדבר עם הרבנים על המצב הביטחוני המתוח. בין היתר, ציין בפניהם את הקביעה שלטענתו קרא בספר של המכון הישראלי לדמוקרטיה לפיה "היחס השלילי ביותר למגזר הערבי מגיע מהציבור הדתי והחרדי". "איך אנחנו יכולים שכל אחד מכיוונו ידגיש את הטוב ואהבת האדם", תהה בפני הרבנים ח"כ פריג'. בתגובה לדבריו, סיפר הרב בעדני על נכדו שנרצח לפני כשנה בפיגוע טרור בירושלים ואמר: "צריך לדבר עם השר אריה דרעי כדי לארגן משהו".

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
פריג' עם הרב בעדני, הערב/מערכת וואלה!, צילום מסך

בשיחה עם וואלה! NEWS הוסיף פריג' כי אף שלא קיבל בשורה מהרבנים, הוא ימשיך "לדפוק על כל דלת עד שאשיג את מבוקשי". לדבריו, "ההלכה שלי מאפשרת ואני לא צריך להיות שבוי בידי הלכה אחרת. אנחנו צריכים להיות עצמאיים ואני מאמין בצדקת הדרך. אמשיך במאבק שלי גם בחברה החרדית ובכלל. אני כאן כדי לעשות את עבודתי נאמנה".

בתוך כך, הוועדה למינוי קאדים בישראל – בה חבר ח"כ פריג' - אמורה להצביע בקרוב על חמישה מינויים חדשים לבתי הדין השרעיים. נכון להיום מכהנים 11 קאדים גברים בבתי הדין השרעיים האזוריים ובבית הדין לערעורים בארץ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully