וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנט אסר על פעילות של "שוברים שתיקה" בבתי ספר

15.12.2015 / 19:41

שר החינוך הנחה את מנכ"לית המשרד מיכל כהן לעדכן את חוזר המנכ"ל כך שתיאסר פעילות של חברי הארגון בתוך בתי הספר. "ילדינו נשלחים למערכת החינוך כדי לעודד אותם לערבות הדדית, ולא לפגיעה בחיילי צה"ל", אמר. שלשום אסר יעלון על כניסת חברי הארגון לפעילות צה"ל

עריכה: ניר חן

(מנכ"לית שוברים שתיקה, יולי נובק, נגד החלטת יעלון בריאיון לאולפן וואלה! NEWS)

שר החינוך נפתלי בנט הודיע היום (שלישי) כי ארגון "שוברים שתיקה" לא יורשה להיכנס לבתי ספר. "ילדינו נשלחים למערכת החינוך כדי לעודד אותם לערבות הדדית, ולא לפגיעה בחיילי צה"ל", אמר.

לדברי בנט, החלטתו שלא לאפשר לאנשי הארגון לפעול בתוך כותלי בתי הספר התקבלה לאחר התייעצויות עם גורמי מקצוע בכירים במשרד. שר החינוך הנחה את מנכ"לית המשרד מיכל כהן לעדכן את חוזר המנכ"ל שמסדיר את הנהלים לגבי שיח חינוכי, כך שיצוין בו במפורשות כי ארגונים "המסיתים נגד חיילי צה"ל, כגון שוברים שתיקה, לא יורשו להיכנס לבתי ספר".

בנט הדגיש כי פעילות הארגון פוגעת בצה"ל. "פעולתם של שוברים שתיקה גרמה להוצאת דיבתה של ישראל בעולם, כשהם שמו לעצמם למטרה לפגוע באחיהם, המגנים עלינו. שקרים והסתה נגד צה"ל - לא בבית ספרנו".

לקריאה נוספת:
מנכ"לית "שוברים שתיקה" נגד יעלון: "שיראה לי עדות אחת שקרית"

לוח וגיר: כשבנט נכנס לתפקיד המורה. אבי כהן
"שקרים נגד צה"ל - לא בבית ספרנו". בנט/אבי כהן

חברת הכנסת זהבה גלאון (מרצ) הגיבה להחלטה ואמרה כי היא פסולה מיסודה. "גם בנט נסחף בגל הפופוליזם וההתלהמות של 'אם תרצו' וחבר מפלגתו רונן שובל. ההחלטה לא לאפשר לארגון 'שוברים שתיקה' להיכנס לבתי ספר חותרת תחת החינוך לדמוקרטיה ופלורליזם, והצורך לטפח ביקורתיות בקרב בני נוער. חשוב שדווקא צעירים העומדים בפני גיוס יכירו בחשיבות ובחיוב של חשיפה והתראה על עוולות וחריגות בפעילות הצבא", אמרה.

שלשום: יעלון אסר על פעילות "שוברים שתיקה" עם צה"ל

בנט הוא לא השר הראשון שפועל נגד הארגון. שר הביטחון משה יעלון תקף שלשום את "שוברים שתיקה" ואסר את כניסתם של חברי הארגון לכל פעילות של צה"ל. בדברים שכתב בעמוד הפייסבוק שלו, גיבה שר הביטחון את חיילי ומפקדי צה"ל וטען כי "שוברים שתיקה", כמו גם ארגונים נוספים כדוגמתו, הם "תופעה מקוממת ובלתי נסבלת".

לדבריו, "מדינת ישראל מגבה את הלוחמים והמפקדים שיוצאים להילחם למענה, ונדע להגן על כל אחד מהחיילים במידה וגורם כזה או אחר ירדוף אותם וינסה לפגוע בהם בזמן שהותם בחוץ לארץ. אין לנו כל כוונה להתפשר במאבק למען חיילי צה"ל. נעמיד לרשות מי מחיילינו שיירדף את כל האמצעים שיש ברשותנו כדי להגן עליו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully