וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עולה חדש בן 32 ישן מחוץ לבקו"ם: "עד שיסכימו לגייס אותי"

15.12.2015 / 20:30

יוני זרקא השאיר מאחור חיים שלמים בפריז ועלה ארצה במטרה להתגייס לצה"ל. הוא לא מבקש שיכירו בו כחייל בודד וגם לא רוצה משכורת, אבל הצבא דחה את בקשתו מפאת גילו. במחאה - השבוע הוא העתיק את מגוריו לבסיס תל השומר. "רוצה להגן על המדינה"

צילום: אבי כהן, עריכה: שניר דבוש

יוני זרקא, גבר בן 32 מפריז, עלה לארץ בפברואר השנה ומאז הוא מנסה להתגייס לצה"ל. עם זאת, כל ניסיונותיו עלו בתוהו: הצבא הודיע לו שהוא לא יגויס בשל גילו המאוחר. כצעד מחאה העתיק בתחילת השבוע את מגוריו לבסיס הקליטה והמיון (בקו"ם) בתל השומר – והוא ישן שם מאז בשק שינה. המטרה – להפעיל לחץ על צה"ל על מנת שזה יגייסו. "אני נמצא מול הבקו"ם, יש לי שק שינה וכיסא. על קרטון שיש לי פה כתבתי הסבר על הבקשה שלי להתגייס ועל זה שנדחיתי בגלל גילי", סיפר.

את הקרטון ועליו הבקשה הוא מציג לעוברים והשבים. "שלום לכולם, אני יוני בן 32 עולה חדש מצרפת. ישראל נמצאת בסכנה, כל מה שאני מבקש זה לשרת את המדינה, להתגייס ליחידה קרבית בצבא", כתב זרקא. "לא נותנים לי בגלל הגיל שלי, תעזרו לי. אני אשן פה עד שמישהו יסכים לגייס אותי לצבא. אם אני אקבל תשובה שלילית אמשיך לישון כאן, אני לא אוותר".

עוד ידיעות בוואלה! NEWS
פינטו: "יכולים לדבר פתוח?"; דומרני: "לא, לא". הקלטה חדשה נחשפת
הרצוג לנתניהו ובנט: "התומכים שלכם מסיתים נגד ריבלין – ואתם שותקים"
כוננות בלוס אנג'לס: כל בתי הספר פונו בשל "איום ביטחוני"

יוני זרקא, עולה חדש מצרפת המעוניין להתגייס לצה"ל. 15 בדצמבר 2015. ראובן קסטרו
יוני זרקא בכניסה לבקו"ם, היום/ראובן קסטרו

לדבריו, כבר כשנחת בישראל לפני 10 חודשים פנה לצבא במכתבים ובהם הביע את רצונו להתגייס לשירות משמעותי, על אף שאין חובה כזו לפי חוק. "במשך שלושה חודשים התקשרתי אליהם יום-יום ושלחתי מכתבים. אמרו לי שהם רושמים את הפנייה שלי, אבל בסוף אמרו לי 'לא, אתה מבוגר מדי בשביל להתגייס לצה"ל'".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors

איך הצבא אומר לי שאני מבוגר מדי?

למרות הסירוב של צה"ל זרקא כאמור לא מוותר. ממקומו מול בסיס החיול הצה"לי, הוא משוחח עם העוברים והשבים ועם אלה שבאים להתגייס ומספר את סיפורו. "בצרפת השתתפתי פעמיים בתחרות 'איירון-מן', שכוללת שחייה, רכיבת אופניים וריצה. כשהגעתי לישראל נרשמתי ל'צדק לוחמים', אגודה של חיילים שמתכוננים רק לסיירות – מטכ"ל, שייטת וכו'. השתתפתי בזה במשך חודש וחצי", סיפר. בין שאר האתגרים שלקח בהם חלק גם מסע ספורטיבי, והיה בין ה-10% שסיימו אותו.

"אני מקווה שזה יעזור ויפעיל לחץ, כי אני לא מוכן לוותר"

"איך הצבא אומר לי שאני מבוגר מדי? אני לא מבין", תהה זרקא בפליאה והסביר שחרף גילו הוא מלא מוטיבציה, מוכן לתרום למדינה ולא מעוניין בשכר. "אני לא צריך את הכסף, אני לא רוצה תשלום מהצבא. על אף שאני חייל בודד, אני מוכן לעשות את זה בהתנדבות. יש לי כסף ולא איכפת לי, אני רוצה להגן על המדינה".

רבים נחשפו לבקשתו של זרקא להתגייס אחרי שזו פורסמה בעמוד הפייסבוק "חיילים מצייצים". עם זאת, לטענתו, לא פנו אליו גורמי צבא רשמיים. "הרבה ישראלים התקשרו והביאו אוכל, שמיכות ובגדים. אני בהלם. זה מפתיע וזה כיף, כל הכבוד למדינה הזאת שיש פה כזו אחדות", אמר זרקא, רווק ללא ילדים והוסיף: "אני קורא למי שיכול לעזור, אני רוצה להתגייס לצבא. אני מקווה שזה יעזור ויפעיל לחץ, כי אני לא מוכן לוותר".

יוני זרקא, עולה חדש מצרפת המעוניין להתגייס לצה"ל. 15 בדצמבר 2015. ראובן קסטרו
זראק עם צעירים שהגיעו להתגייס/ראובן קסטרו

מדובר צה"ל נמסר בתגובה כי: "קיימת מדיניות לגיוס עולים, כאשר משך שירותו של העולה נקבע בהתאם לגילו במועד הגיעו לארץ ומצבו המשפחתי ביום גיוסו. מדיניות זו מסדירה גם את הגיל האחרון בו ניתן להתנדב לגיוס שהינו 27. באשר למקרה המדובר, פניותיו נבחנו מספר פעמים אך בשל גילו, בקשתו להתגייס נשללה".

יוני זרקא, עולה חדש מצרפת המעוניין להתגייס לצה"ל. 15 בדצמבר 2015. ראובן קסטרו
יוני זרקא, עולה חדש מצרפת המעוניין להתגייס לצה"ל. 15 בדצמבר 2015/ראובן קסטרו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully