וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דרום אדום מרקט- מיזם קניות וירטואליות מעסקים בדרום

בן שיף

15.12.2015 / 8:23

"דרום אדום מרקט" הוא אתר אינטרנט חדש שהוקם על מנת להגדיל את החשיפה של עסקים בדרום למטיילים. המותג "דרום אדום" מוכר למיליוני מטיילים שנוהרים מדי שנה לצפון הנגב בעקבות הכלניות, אך לאורך השנים הוא סייע רק במעט בהגדלת הכנסותיהם של העסקים המקומיים

צילום: זוהר גואטה. עורך ווידאו: מיכאל ברגמן

שנה וחצי חלפו מאז הסתיים מבצע צוק איתן אבל השלכותיו הכלכליות עדיין ניכרות בשטח. כדי לסייע לבעלי העסקים בעוטף עזה והנגב להתמודד עם המצב הכלכלי ולהגדיל את מעגל הלקוחות ייחנך בקרוב קניון וירטואלי חדש ביוזמת 'מעוף' - מערך השטח של הסוכנות לעסקים קטנים ובינוניים במשרד הכלכלה. "דרום אדום מרקט" יהיה אתר קניות מקוון דרכו יוכלו למכור את מוצרים ושירותים עבור המטיילים בדרום ולקוחות אחרים.

בנגריה של יונת אור בקיבוץ בארי בונים רהיטים ייחודיים בהתאמה אישית. יונת, בת הקיבוץ בחרה לחזור אליו אחרי שהתחתנה ולהקים בו את העסק שלה. כמו כל אומן שהוא גם בעל עסק, גם היא הייתה רוצה שהיצירות שלה יגיעו לקהל נרחב ככל האפשר, אבל הריחוק הגאוגרפי והמצב הביטחוני השברירי מערימים קשיים על הגדלת מעגל הלקוחות. "הסטודיו שלי באמת קצת מרוחק, מרוחק מהמרכז. בשוטף אין כאן הרבה מבקרים ביום יום, צריך לדאוג לבוא אל הקהל כי הוא לא בא לפה באופן טבעי", היא מספרת.

"דרום אדום מרקט" ידרבן את לקוחותיו לקום מהכיסא מול המחשב, ובנוסף לחוויית הקנייה, צפוי למשוך מסות של מטיילים חדשים – לטובתה של יונת ובעלי עסקים אחרים מכל התחומים. אפי מחלב, מנהל "מעוף" במחוז דרום מספר כי בסבב האלימות של חודשי הקיץ האחרונים – נרשמה הירידה החדה ביותר בהכנסותיהם של העסקים בדרום. "יולי אוגוסט זה הפיק של ההכנסות שאתה בדרך כלל מחכה להם כל השנה ודווקא באותו פיק נפלו העסקים. אז הם בעצם גוררים את ההפסדים שנה אחרי שנה", לדבריו.

"עסקים לא מתאוששים מזה מהפסדים בשנה אחת. אנחנו רואים התאוששות איטית, רואים שלקוחות באים יותר, עדיין נדרש עוד זמן כדי לראות את ההתפוגגות, ואני באמת מקווה לטובת התושבים פה שמצב כזה כמו שהיה בצוק איתן לא יגיע עוד פעם", כך מחלב. עמית לבקוב, מנהל עמותת התיירות 'שדות שיקמה בשור' ושותף בהקמת האתר, טוען כי החיבור בין מותג אהוב למערכת רכישה מכווננת , צפוי להניב תועלת כלכלית רבה. "אנחנו מחברים לקוחות פה למותג אהוב, מזוהה עם האזור הזה. המותג המוכר ביותר בישראל בתחום הזה, ואנחנו כעמותה ניתן להם את כל המעטפת מסביב: את השיווק, את הפרסום, את העזרה. עסקים יתקשרו אלינו וישאלו איך לשלוח את המוצר, איך אני עושה את הרכישה, איך אני עושה דברים, אנחנו נהיה איתם לאורך כל הזמן", כך הוא מבטיח.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully