וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדרת כלבים- אסורה כניסת ההולכים על ארבע לחופי הים באשדוד

יניב גלעדי

15.12.2015 / 8:16

בעלי הכלבים באשדוד מוחים נגד האיסור שנקבע בחוק העזר העירוני על כניסת כלבים לחופים המוכרזים. העירייה טוענת כי מדובר במהלך שנועד להיטיב עם המתרחצים, ומדגישה כי האיסור אינו חל על החופים הלא מוכרזים שבשטחה

צילום: בני בן סימון. עורך ווידאו: מיכאל ברגמן

חופי הים שייכים אמנם ל?ציבור, אבל עיריית אשדוד החליטה כי הם לא שייכים ל?ציבור בעלי הכלבים. לאחרונה תוקן חוק העזר העירוני ומעתה אסורה כניסת כלבים ל?חופים המוכרזים אפילו אם בעל החיים רתום לשרשרת ובעל מחסום פה. את בעלי ההולכים על ארבע זה כמובן מכעיס והם יצאו למחאה שזוכה גם לתמיכתם של חלק מחברי המועצה. הקריאות של התושבים אל ראש עיריית אשדוד יחיאל לסרי, אינן זוכות למענה נכון לשעה זו, ועשרות מוחים הפגינו השבוע נגד מה שהם מכנים: "טרנספר מאורגן לכלבים באשדוד".

הילה לוי, אחת מיוזמות המחאה, טוענת כי אשדוד היא היוצאת דופן לרעה, בכל הנוגע לרמת הפתיחות והחופש שהיא מעניקה לבעלי הכלבים ונגישותם לחוף. קומץ פורעי חוק, הוא שמכתיב את התנהלותה של העירייה, היא מוסיפה, ומונע מאלפי תושבים אחרים – את הנגישות על החוף. "אין כלבים תוקפניים , יש בעלים שמלמדים אותם להיות תוקפניים, והם חייבים להיות במחסום פה. ברגע שאין מחסום ואין רצועה אנשי הפיקוח העירוני שמסתובבים בחופים צריכים פשוט לתת קנסות. זה הפתרון. אין פתרון אחר . זה שקומץ אנשים עוברים על החוק, למה אנחנו בעלי הכלבים שכן שומרים על החוק, למה אנחנו צריכים להיפגע מזה? ", כך לדבריה.
"בתל אביב יש ארבעה חופי כלבים בכל הערים בארץ יש כן היתר להיכנס עם הכלבים וכמובן ברצועה ובמחסום פה, ורק פה אין את זה. איסור מוחלט לכל הכלבים להיכנס לחופים באשדוד. אנחנו גם רוצים חופי כלבים ואנחנו לא מוכנים ללכת לחופים לא מוכרזים כי אנחנו מגיעים עם ילדים ואין מצילים ואנחנו מסכנים את הילדים שלנו. אנחנו בסך הכול רוצים להגיע עם הכלבים שלנו. אני לא חושבת שהחוק הזה צריך לצאת לפועל אנחנו העיר היחידה בארץ שיש פה את החוק הזה", לשון דבריה של הילה.

בחוקי העזר של רוב העיריות בישראל נקבע כי אסור להכניס בעלי חיים לחוף הים, פרט לכלבים, שצריכים להיות מוחזקים בשרשרת ומחסום פה. חופי הים הם כמובן שטחים ציבוריים, ויש כאלו שלא רואים בכלבים חיות מחמד אלא מטרד של ממש. אך האם הכללת כל סוגי הכלבים והדרתם מחופי הרחצה, היא הפתרון הנכון? צבי צילקר, ראש עיריית אשדוד לשעבר, סבור כי הפתרון שהוצע על ידי העירייה, הוא פתרון קיצוני ומפלה. "לדעתי הפתרון הוא לא אופטימלי ולא אידיאלי. צריך להפריד בין כלבים שהם הייתי אומר אוהבי בשר חי לבין כלבים שהם חיות מחמד תענוג להיות איתם", אומר צילקר.
"אני כרגע מציע פשרה בטרם העירייה תשלח את החוק לאישור משרד הפנים. יש בזה בעיה. לכן אולי צריך לפתור את הבעיה ולהגיד לכל בעל כלב: 'יש לך את המרחב שלך לקשור את הכלבים ואתה יכול לשבת 20 מטר מחוץ למחנה. להכניס בחוק העזר סעיף דוגמת 'תינתן אפשרות לבעלי כלבים לבוא עם הכלבים ולקשור אותם בסמוך לתחום המוכרז'. לא ליצור מצב של שחור ולבן, אלא יש גם אפור באמצע", כך מציע צילקר לעירייה והמוחים.

בפני בעלי ההולכים על ארבע באשדוד מוצעת האפשרות ללכת עמם לחופים לא מוכרזים, שם אין גם פיקוח של ממש. אבל הפתרון הזה לא מספק את בעלי הכלבים. כמו ערים אחרות בארץ, גם הם דורשים חוף שמיוחד לכלבים. הלן גלבר, חברת מועצת העיר, סבורה כי מדובר בחלופה די גרועה ופוגענית. "לצערי עשינו את הכול כדי לעצור את ההחלטה העגומה והאומללה הזו שבאמת פוגעת במשפחות רבות. לצערי לא הצלחנו, הקואליציה ביד משותפת החליטה להעביר את החוק ויהי מה", היא מספרת.
"האופציה שהייתה צריכה להינתן במקביל לחוק עזר – זה חוף מוכרז לאותן משפחות שיש להם כלבים. אני לא אומרת להפריע לכל האוכלוסייה, חלילה, אבל צריך לתת אופציה. אי אפשר להגיד אתם תהיו בחוף לא מוכרז. אז מה עם הילדים? מה עם המשפחה? הרי הם מגיעים כולם יחד עם המשפחה יחד עם הכלבים לחוף הים. הכלבים זה חלק מהמשפחה, הוא בלתי נפרד מהמשפחה. וכשאתה עושה את זה אתה פוגע בכל המשפחה, ברגשות כולם בלי יוצא מן הכלל", כך גלבר.

מעיריית אשדוד נמסר בתגובה כי הרצון לתת מענה לאוכלוסיית בעלי הכלבים והחתולים בחופים, מבלי שתגרם הפרעה לשאר המתרחצים, הוביל לתיקון המוצע לחוק העזר, הכולל איסור להכנסת כניסת כלבים ובעלי חיים אחרים לחופים המוכרזים בלבד, תוך הותרת האפשרות לקביעת חוף מוכרז, שבו יורשו להכניס כלבים וחתולים, ובכפוף לכך שהכלב יהיה קשור ברצועה ומחסום לפיו. בחופים הלא מוכרזים תותר הכנסת כלבים או חתולים (שכיום אסורה כניסתם) בכפוף לתנאים שצוינו. התיקון המוצע דווקא מטיב עם בעלי הכלבים והחתולים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully