וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השר שטייניץ: "ארדואן רוצה לשפר את היחסים בזכות מתווה הגז"

14.12.2015 / 14:12

שר האנרגיה ייחס את אמירותיו של נשיא טורקיה לגבי "נרמול היחסים" עם ישראל למאגריה ולאפשרות העתידית לרכוש גז מישראל. "מדובר בדוגמה נוספת לתרומתם החיובית של מאגרי הגז למעמדה המדיני של ישראל"

צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק

(תיעוד מ-2005: ארדואן מבקר בישראל)

שר האנרגיה, ד"ר יובל שטייניץ, התייחס היום (שני) לדבריו של נשיא טורקיה, רג'פ טייפ ארדואן, לפיהם יש לנרמל את היחסים עם ישראל, וייחס את האמירה הזו למתווה הגז. "אין לי ספק, שההצהרה של נשיא טורקיה בדבר רצונו בשיפור היחסים עם ישראל נובעת, בין שאר הגורמים, גם מההתקדמות בחודשים האחרונים במתווה הגז ומההכרה במדינות האזור, שתוך מספר שנים ניתן יהיה לרכוש גז טבעי מהמאגרים שיפותחו בישראל".

השר הוסיף ורמז כי ארדואן אינו היחיד שהביע לכאורה התעניינות בגז הטבעי של ישראל. "בצד האיתותים והמסרים שהתקבלו בחודשים האחרונים ממדינות האזור, מדובר בדוגמה נוספת לתרומתם החיובית של מאגרי הגז למעמדה המדיני של ישראל", אמר.

השר יובל שטייניץ, נובמבר 2015. ראובן קסטרו
"דוגמה נוספת לתרומתם של מאגרי הגז". שטייניץ/ראובן קסטרו

מנכ"ל משרד החוץ, ד"ר דורי גולד, שפועל לאחרונה מול טורקיה על מנת ליישר את ההדורים בין המדינות, התייחס גם הוא לדבריו של ארדואן. "מאז ומתמיד שואפת ישראל ליחסים יציבים עם טורקיה והיא בוחנת כל הזמן את הדרכים להגיע לכך", אמר.

ארדואן: "מאמין אם נהיה סבלניים נוכל לחדש את הקשרים עם רוסיה". רויטרס
"לנרומליזציה יש הרבה להציע לנו, לישראל, לפלסטי ולאזור". ארדואן/רויטרס

בדברים שאמר ארדואן לעיתון הטורקי "האברטורק", קרא "לתהליך הנורמליזציה יש הרבה להציע לנו, לישראל, לפלסטין ולאזור כולו. האזור צריך את זה". לדבריו, ישנם שלושה מכשולים להפשרת היחסים עם ירושלים, שהיו במשבר מאז השתלטות חיל הים הישראלי על הספינה "מאווי מרמרה" שהייתה בדרכה לרצועת עזה, ב-31 במאי 2010, שהביאה למותם של עשרה בני אדם, בהם אזרחי טורקיה.

המכשול הראשון, לטענת ארדואן, כבר הוסר, והוא התנצלות רשמית מישראל. "שתי הדרישות הנוספות לא הושלמו", הבהיר ארדואן, בהתייחסותו לפיצוי למשפחות ההרוגים והסרת המצור מעל רצועת עזה. הנשיא הטורקי הוסיף כי "שלום באזור נחוץ בהקדם האפשרי", אולם הבהיר כי יש להבטיח את האינטרסים של "כל המדינות המעורבות בסכסוך".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully