וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

העליון: ההתקדמות בחקירת הפרשה החמורה מצדיקה מניעת מפגש עם עו"ד

14.12.2015 / 14:28

השופט סלים ג'ובראן אמר כי פגישה של החשוד עם עורך הדין שלו, איתמר בן גביר, עלולה "לשבש את מהלך החקירה ולפגוע בתוצאות שהושגו בה". בתוך כך, המשנה ליועמ"ש הודה כי השב"כ והמשטרה נקטו אמצעים חריגים בחקירת החשודים בפיגוע ההצתה בכפר דומא

צילום: דוד קורן, עריכה: מתן חדד

"פגישה של החשוד עם עורך דינו עלולה לשבש את מהלך החקירה ולפגוע בתוצאות שהושגו בה עד היום לנוכח התקדמותה", כך אמר היום (שני) שופט בית המשפט העליון סלים ג'ובראן, שדחה את ערעורו של חשוד יהודי בפרשה ביטחונית חמורה על ההחלטה שלא להיפגש עם סנגורו, עו"ד איתמר בן גביר. בהחלטתו של ג'ובראן נכתב כי מאז שהחשוד נעצר, ב-1 בדצמבר, הוא מנוע מלהיפגש עם סנגורו על פי החלטת השב"כ. בהחלטתו רמז ג'ובראן על התפתחויות בחקירה בעניינו של החשוד וכתב כי "חומרת המעשים המיוחסים לעורר והתקדמות החקירה בעניינו מצדיקות את הארכת מניעת המפגש פעם נוספת". נציגי השב"כ הציגו במהלך הדיון בפני ג'ובראן חומר חסוי במעמד צד אחד, וענו על שאלותיו בעניין החשוד.

בתוך כך, המשנה ליועץ המשפטי לממשלה, רז נזרי, הודה היום בוועדת חוקה, חוק ומשפט כי השב"כ והמשטרה נקטו אמצעים חריגים במסגרת חקירת החשודים בפיגוע ההצתה בכפר דומא, שבו נהרגו שלושה מבני משפחת דוואבשה. במהלך דיון שנערך בוועדה בעניין מניעת מפגש של החשודים לבין עורכי דינם, אמר נזרי כי כלל הפעולות שננקטו מפוקחות ובוצעו באישור היועץ המשפטי לממשלה בעצמו. בין האמצעים שננקטו בעניין החשודים, ניתן למנות את אי-הבאתם בפני שופט ב-48 שעות שלאחר מעצרם, הארכת מעצרו של אחד מהם בבית המשפט העליון שלא בנוכחותו וכן מניעת המפגש עם סנגוריהם. על פרטי החקירה מוטל צו איסור פרסום.

כתובת "תג מחיר" במנהרה הסמוכה לקריית יערים, 21 בספטמבר 2015. דוברות המשטרה, חטיבת דובר המשטרה
שב"כ לא מעלימים אנשים". כתובת תג מחיר, ספטמבר/חטיבת דובר המשטרה, דוברות המשטרה

"אין חקירות במחשכים והשב"כ לא מעלימים אנשים", הבהיר נזרי. "כל הפעולות מלוות על ידי פרקליטות המדינה, וחלקן אף באישור היועץ המשפטי לממשלה. בניגוד לנטען, אנו נותנים להם להניח תפילין ולהדליק נרות חנוכה. שוחחתי באופן אישי עם מנהל המתקן בו הם עצורים. טרור הוא טרור ואין חוק טרור לערבים וחוק נפרד ליהודים. לצערנו, יש גם טרור יהודי חמור שמצדיק לעיתים שימוש בכלים הללו, אך שכמובן הפרופורציות וההיקף שונים לחלוטין. הטרור הערבי הוא בהיקפים גדולים פי כמה ואנחנו פועלים ליצירת כלים משפטיים מתאימים למאבק בו".

הדיון בוועדה נערך בעניין הארכת הוראת שעה הנוגעת למניעת מפגש בין חשודים בעבירות טרור לעורכי דינם. בסיום הדיון החליטה הועדה בראשות ח"כ ניסן סלומיאנסקי להאריך את הוראת השעה בשנה נוספת, משום שהעניין צפוי להיות מוסדר באופן סופי ב"חוק הטרור" שעבר בקריאה ראשונה. כיום, קיימת בחוק אפשרות למנוע מפגש בהוראת ראש צוות חוקרים בשב"כ לתקופה של 10 ימים, כאשר נשיא בית משפט מחוזי יכול להאריך את התקופה עד ל-21 ימים. "כל הפעולות מלוות על ידי הפרקליטות. אכן נעשו צעדים חריגים במסגרת בקרה שיפוטית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully