וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שנה וחצי לאחר הערעור - אולמרט עדיין ממתין להחלטת העליון

14.12.2015 / 12:08

שנה חלפה מאז הדיון בערעורו של ראש הממשלה לשעבר בפרשת הולילנד, אך בית המשפט עדין לא פסק בנושא. "זו תקופה מורטת עצבים", הסבירו מקורביו. והוא לא היחיד: גם רומן זדורוב ויונתן היילו תלויים באוויר. הנהלת בתי המשפט לא מגיבה

צילום: אלי מנדלבאום, עומר מירון; עריכה: שניר דבוש

(עיכוב מאסרו של אולמרט אושר, יולי 2015)

אמנם חלפה שנה וחצי מאז שראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט ערער על הרשעתו וגזר דינו בפרשת הולילנד לבית המשפט העליון – אולם טרם ניתנה החלטה בנושא. אולמרט אמור היה להיכנס למאסר ב-1 בספטמבר 2014 לאחר שהורשע בבית המשפט המחוזי בתל אביב בשתי עבירות של לקיחת שוחד ונגזרו עליו שש שנות מאסר.

הוא הגיש את ערעורו יחד עם מורשעים נוספים בפרשה ובהם דני דנקנר וראש עיריית ירושלים לשעבר אורי לופוליאנסקי, ודיון בעניין נערך לפני שנה בדיוק, במשך ארבעה ימים משעות הבוקר ועד שעות הערב. למרות חשיבותו הרבה של התיק והזמן שעבר, טרם התקבלה החלטה ועונשם של כל המורשעים מעוכב עד לקבלתה. בדוברות הנהלת בתי המשפט אף סירבו להתייחס לנושא.

ההרכב בדיונים מטעם בית המשפט העליון הוא הרכב מורחב של חמישה שופטים בראשות השופט סלים ג'ובראן, שהוא הוותיק ביותר מהם. מלבד ג'ובראן, ישבו בהרכב השופט יורם דנציגר, ניל הנדל, עוזי פוגלמן ויצחק עמית, הרכב כמעט זהה להרכב השופטים שישב בפרשות ראשונטורס וטלנסקי. לוואלה! NEWS נודע כי לפחות חלק מהשופטים כבר כתבו את חלקם בפסק הדין המורכב.

ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט בבית המשפט, מאי 2014. יותם רונן
שנה וחצי בלי החלטה. אולמרט בקבלת גזר הדין, מאי 2014/יותם רונן

"תקופת ההמתנה קשה מאוד לאולמרט, שכמו כל אדם אחר, רוצה לדעת מה יעלה בגורלו", אמרו גורמים בסביבתו של אולמרט לוואלה! NEWS. "בתקופה כזאת, הכול נמצא בהקפאה ואין שום ודאות, מה שמקשה מאד על ניהול חיי יומיום נורמליים. מדובר בתקופה מורטת עצבים". גורם בפרקליטות תהה אם מדובר בניסיון להצמיד את התיק לדיון אחר בעניינו של אולמרט, בפרשות ראשונטורס וטלנסקי. אם כך הדבר, אכן מדובר בעינוי דין עבור המורשעים האחרים, שממתינים גם הם להחלטה.

לא רק הולילנד: רומן זדורוב ויונתן היילו עדיין מחכים

אלא שלא רק תיק הולילנד ממתין להחלטה. יותר משנה חלפה מאז הדיון שנערך בתיק רומן זדורוב, שהורשע ברצח הילדה תאיר ראדה בקצרין בשנת 2006. מדובר בערעור שהגיש זדורוב באמצעות עורכי הדין אלקנה לייסט מהסנגוריה הציבורית ועו"ד אביגדור פלדמן, ובו הוגשו ראיות חדשות שאמורות לחזק את הספק הסביר בהחלטה להרשיעו ברצח ראדה. כמו כן, גם התיק בעניינו של יונתן היילו, צעיר שמואשם ברצח האדם שאנס אותו, ממתין למתן החלטה. דיון בעניין נערך לפני שנה בדיוק, ובו כבר רמזו השופטים להיילו כי יש סיכוי להקל את עונשו. אף שמדובר בתיקים רצח פשוטים יחסית, שאינם מכילים חומרים רבים, טרם ניתנה בהם החלטה.

מהנהלת בית המשפט לא התקבלה תגובה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully