וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תיעוד תקדימי: כך הדולפינים רואים את בני האדם

16.12.2015 / 10:05

מדענים הצליחו, לראשונה בהיסטוריה, להפוך את צלילי ה"קליקים" של היונקים הגדולים לתמונות. התוצאה מרהיבה, ולא רחוק היום, כך הם מעריכים, שבני האדם והדולפינים יוכלו ממש לשוחח

צילום מסך

הקשר בין בני אדם ודולפינים הולך אחורה שנים רבות, ובשנים האחרונות הוא מתקדם בצעדי ענק אל עבר מציאות בה הצדדים יצליחו להבין אחד את השני - כך, לכל הפחות, מאמינים מספר מדענים, בפרט אחרי הממצאים של ג'ק קסוויץ'.

כידוע, היונקים הגדולים משתמשים בשיטת "איכון הד", במסגרתה הם נוהגים להשמיע מעין "קליקים" שונים, ובאמצעותם מפלסים את דרכם במים ואף מוצאים מזון. גופים אחרים הנמצאים במים מחזירים את הדי ה"קליקים", וכך יודעים הדולפינים להתמצא בסביבתם.

כעת, באמצעות ניסוי שביצע קסוויץ' מאתר SpeakDolphin בסיועו של ג'ון סטיוארט ריד, שהמציא מכשיר שהופך ויברציות קוליות לתמונות, קיבלנו עדות ראשונה לתהייה כיצד הדולפינים באמת רואים את בני האדם.

"כשדולפין סורק משהו באמצעות טווח הקול הגבוה שלו, כל קליק קצר שלו מהווה מעין תמונת סטילס, בדומה למצלמה שמצלמת תמונות", הסביר ריד. קסוויץ' התרגש והוסיף: "אני משוכנע שהדולפינים מאוד רוצים לדבר איתנו, ואנחנו מתקרבים ללהפוך את זה לאפשרי".

עקבו אחרי "אסור לפספס" בפייסבוק

ככה דולפינים רואים בני אדם. http://www.speakdolphin.com, אתר רשמי
ככה נעשה הניסוי/אתר רשמי, http://www.speakdolphin.com
ככה דולפינים רואים בני אדם. http://www.speakdolphin.com/, אתר רשמי
וככה אנחנו נראים להם/אתר רשמי, http://www.speakdolphin.com/

עוד בנושא

  • עוד באותו נושא:
  • דולפינים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully