וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חמאס לא משנה עמדתו: מידע על אורון שאול תמורת שחרור אסירים

13.12.2015 / 18:10

בתגובה למסיבת העיתונאים שערכה משפחת חלל צה"ל שמקום קבורתו לא נודע, אמרו מקורות בארגון לוואלה! NEWS כי "חמאס ינהל משא ומתן רק לאחר שישראל תשחרר את אסירי עסקת שליט שנעצרו בתקופה שלאחר חטיפת הנערים"

צילום: ערן גילווארג, עריכה: טל רזניק

מקורות בחמאס אמרו לוואלה! NEWS בעקבות מסיבת העיתונאים שערכה משפחתו של סמל-ראשון אורון שאול – חייל צה"ל שנהרג במבצע "צוק איתן" ומקום קבורתו לא נודע, כי עמדת הארגון נותרה כפי שהייתה. "חמאס ינהל משא ומתן ויעביר מידע על גורל הישראלים (שאול והדר גולדין, א"י) רק לאחר שישראל תשחרר את אסירי עסקת שליט שנעצרו בתקופה שלאחר חטיפת הנערים".

מוקדם יותר פנו זהבה והרצל שאול, הוריו של אורון לבכיר חמאס בעזה איסמעיל הניה וביקשו מידע על יקירם. "הניה, אני פונה אליך שוב, אני רוצה להאמין לך. תציג הוכחות מוצקות על מצבו האמיתי של בני אורון", אמרה האם זהבה בשיחה עם כתבים. סמ"ר שאול נהרג באסון הנגמ"ש בשכונת שג'אעיה ב-20 ביולי 2014, וגופתו לא הושבה לישראל. שישה חיילים נוספים מגולני נהרגו באותו אירוע.

"שנה וחצי עברו מאז המבצע, וחרף המאמצים שנעשו או שלא נעשו, בשורה התחתונה לא הגענו לתוצאה. אורון שאול לא חזר הביתה כמתחייב וכמצופה. חשוב לי להדגיש שעד היום - אין לנו, המשפחה, כל מידע מוצק ומוכח שאורון בחיים או לא בחיים, פצוע או הרוג, אנחנו במצב של אי-ודאות", המשיכה האם. היא פנתה להנהגה ואמרה כי עליה מוטלת האחריות להחזיר את בנה הביתה בכל תנאי. בהמשך דבריה היא ביקרה את המחוות ההומניטריות שישראל מעניקה לפלסטינים ברצועה דוגמת העברת ציוד ושחרור אסירים, בעוד "חמאס נוהג במניפולציה ומחרחר מלחמה".

זהבה והרצל שאול, הוריו של סמל ראשון אורון שאול שנהרג במבצע צוק איתן, במסיבת עיתונאים. דצמבר 2015. ערן גילווארג
זהבה שאול/ערן גילווארג

בחודש שעבר התייחס ראש הלשכה המדינית של חמאס חאלד משעל לנושא. בהצהרה לתקשורת הבהיר כי הארגון ידרוש את שחרורם של מנהיג התנזים מרואן ברגותי ושל מזכ"ל החזית העממית אחמד סעדאת - מתכנן הרצח של השר רחבעם זאבי. כמו כן, טען כי "אין חדש" בנושא השבת גופותיהם של חיילי צה"ל שאול וגולדין. לדבריו, "אין מנוס מלדון על כך לפני שחרורם של אסירי עסקת שליט (שנעצרו מחדש)", אמר. "אנו מעוניינים בשחרור ברגותי וסעדאת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully