וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

5 שנים לאחר אסון הכרמל: הנפגעים יפוצו ב-54 מיליון שקל

13.12.2015 / 16:20

את הפיצויים יקבלו בין היתר מלון יערות הכרמל, קיבוץ בית אורן, אגודת כפר אמנים עין הוד, חברות ביטוח וכמה בעלי עסקים באזור. "אפשר היה למנוע את השריפה בתחילתה"

צילום: יותם רונן, עריכה: ניר חן

(צפו: ח"כ נאוה בוקר חוזרת לשריפה בכרמל)

חמש שנים לאחר אסון השריפה הכבד ביותר בתולדות מדינת ישראל, המדינה תפצה רשויות מקומיות ובעלי עסקים שנפגעו בו ב-58 מיליון שקלים בסך הכול. ההחלטה אושרה הבוקר (ראשון) בבית המשפט המחוזי בחיפה במסגרת הסדר פשרה בתביעת הפיצויים האזרחית נגד המדינה שהגישו תושבי עין הוד, עסקים מדליית אל-כרמל ועוספיה, מלון יערות הכרמל, קיבוץ בית אורן וחברות הביטוח שביטחו כמה מנפגעי השריפה.

ציון גז, מזכיר עין הוד, אמר כי הוא מרוצה מלוח הזמנים שבמהלכו הושגה הפשרה. "יחסית זה היה הליך מהיר", אמר. תושבי עין הוד יקבלו 1.4 מיליון שקלים. לדבריו, "אכן נגרמו לנו נזקים כבדים, דוגמת הנזק לאכסניית האמנים שהייתה צריכה לעבור שיפוץ וגם סבלה מירידה גדולה בהכנסות זמן רב לאחר השריפה", הסביר וציין כי "לאחר השריפה קיבלנו עזרה, אבל יש עוד דברים לתקן".

עוד על אסון הכרמל בוואלה! NEWS:
השר ארדן בטקס זיכרון לאסון הכרמל: "מנציחים 44 מטובי בנינו"
ח"כ בוקר חוזרת לשריפה בכרמל: "ליאור הספיק לומר משפט - והשיחה נותקה"

כבאים נאבקים באש בעין הוד. Sebastian Scheiner, AP
כבאים נאבקים באש בעין הוד/AP, Sebastian Scheiner

עורכי הדין דוד וחיה מנע ייצגו בתביעה בעלי עסקים מדליית אל כרמל ועוספיה, שיקבלו פיצויים בסך 1.6 מיליון שקל. "אפשר היה למנוע שריפה זו בתחילתה ומחדלים שונים של גורמים שונים הצטברו יחד, גרמו להתפשטותה ולנזקים רבים לבתים, לחי ולצומח", אמר עו"ד מנע. לדבריו, "הסדר הפשרה הינו רצון טוב של כל הגופים הנתבעים אשר הגיעו להסדר לפיצוי כל הנפגעים".

בשריפה שפרצה ב-2 בדצמבר 2010 ממערב לעוספיא, נספו 44 בני אדם, רובם אנשי כוחות ההצלה והביטחון, 17 אלף בני אדם פונו מבתיהם ומיליוני עצים נשרפו. בעקבות האסון נחקק בכנסת "חוק הרשות הארצית לכבאות והצלה", שמסדיר את שרותי הכבאות בישראל.

הריסת מבנים שנשרפו באסון הכרמל בבית אורן, נובמבר 2011. ערן גילווארג,
הריסת מבנים שנשרפו באסון הכרמל בבית אורן/ערן גילווארג

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully