וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דווקא בחורף: הרכבת הקלה בירושלים עלולה שלא לנסוע בשלג

13.12.2015 / 16:10

חברת "סיטיפס", המפעילה את הרכבת בבירה, התריעה בפני משרד התחבורה על כך שאינו מזמין את הציוד הנדרש להפעלתה כראוי במזג אוויר חריג. בשל כך, הבהירו בחברה כי כלי התחבורה המרכזי עלול להיתקע

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הרכבת הקלה בירושלים בשלג/מערכת וואלה!, צילום מסך

עם הגעת מזג האוויר החורפי לישראל, מזהירה חברת "סיטיפס", מפעילת הרכת הקלה בירושלים, כי לא תוכל להפעיל את הרכבת בעת שלג. זאת, למרות שהתחבורה בעיר בעת מזג אוויר קיצוני מסתמכת עליה, מכיוון שמשרד התחבורה אינו מזמין את הציוד הנדרש להפעלת הרכבת בשלג.

במכתב למשרד התחבורה, שהגיע לידי וואלה!NEWS, כותב מנכ"ל החברה, ירון רביד, כי "הרכבת הקלה בירושלים לא תוכננה לעבוד בשלג כבד (מעל 5 ס"מ) וזאת משיקולי חסכון תקציבי של המדינה במועד ההקמה. למרות האמור לעיל, מדי שנה בבוא השלג, אשר במרבית המקרים הינו גבוה מ-5 ס"מ, אנו משקיעים מאמצים ומשאבים רבים על מנת להפעיל את הרכבת. זאת, למרות מיעוט הנוסעים העושים שימוש ברכבת, מתוך ניסיון לתת מענה לדרישות העירייה והעומד בראשה כי הרכבת הקלה תנוע בכל מצב".

עוד בוואלה! NEWS:
"לקח סכין מהמסעדה והלך לרצוח יהודים": אישום נגד המחבל מ"פנורמה"
ישראל שוקלת לרכוש טייסת שלמה של מטוס החמקן המתקדם בעולם
היסטוריה בערב הסעודית: אישה זכתה בבחירות המקומיות

לפי רביד, "סיטיפס" כבר רכשה כפות לפינוי שלג, המתחברות לקרונות, אולם על המדינה להזמין רכיב חימום המפשיר את הפסים, והיא מתעכבת, דבר שימנע את הפעלת הרכבת. "הזמנו, בתיאום עם העירייה, את הכפות לפינוי השלג כדי שיהיה סיכוי שלפחות הן תגענה עוד לפני השלג", אך לטענתו, "באשר לשאר האמצעים ובפרט לחימום המפלגים אשר הינו רכיב קריטי לתפקוד טוב בשלג כבד, הרי שחלף המועד שיאפשר את המוכנות עוד בחורף הזה".

"'סיטיפס' גילתה אחריות החל מ'רדיפה' אחרי המדינה בעניין זה וכלה בהשקעת משאבים עבור חלקנו בהצטיידות מבלי להתנות זאת בחלקה של המדינה, ואילו מנגד המדינה, באמצעות יחידת המהנדס, בחרה לגרור רגליים ולהערים קשיים", הוסיף רביד. לדבריו, "מאחר שהחורף כבר בפתח, ספק אם בבוא השלג השנה המצב יהיה שונה מבחורף שעבר. אני תקווה כי המדינה תפעל בכל האמצעים העומדים לרשותה על מנת לקדם בהקדם את הנדרש על מנת שהרכבת נוע תנוע - גם בשלג".

ממשרד התחבורה נמסר בתגובה: "מדובר בטענה תמוהה, שכן עוד בשנת 2013 התבקשה חברת 'סיטיפס' להצטייד בציוד הדרוש לפינוי שלג, בהתאם לחובתה להפעיל את הרכבת גם בתנאי מזג אוויר חריגים וקשים, לרבות שלג כבד. כאשר התברר כי 'סיטיפס' עושה הכל כדי לחמוק מקיום מחויבותה, ובמטרה להימנע מפגיעה בציבור הרחב, הסכימה המדינה להשתתף בעלויות הנדרשות להפעלת הרכבת בתנאי שלג".

עוד נמסר כי "למרבה הצער, במקום לשתף פעולה עם המדינה, חברת 'סיטיפס' מתנערת באופן עקבי מאחריותה במטרה למקסם רווחים, זאת בניגוד גמור להסכמות אליהן הגיעה עם המדינה. המדינה קוראת ל'סיטיפס' לחדול מהעיכובים המגמתיים ולבצע את מחויבותה, כדי שניתן יהיה להפעיל את הרכבת בחורף הנוכחי ללא עיכובים מיותרים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully