וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אזרח צ'ילה נעצר אחרי שהתוודה בתכנית רדיו: "הוצאתי אנשים להורג"

13.12.2015 / 6:45

המשטרה בצ'ילה עצרה בסוף השבוע גבר שעלה לשידור בתכנית רדיו פופולרית וסיפר שהיה מעורב בהוצאות להורג בזמן כהונתו של אוגוסטו פינושה. "לקחנו אנשים מחוץ לכפר ויריתי להם בראש", תיאר, "שום דבר לא נשאר מהם"

ג'יירמו רייס, חשוד בהוצאות להורג בצ'ילה בהוצאות להורג בזמן כהונתו של אוגוסטו פינושה. צילום מסך מיוטיוב, אתר רשמי
חשוד בשני מקרי רצח. ג'יירמו רייס/אתר רשמי, צילום מסך מיוטיוב

המשטרה בצ'ילה עצרה שלשום (שישי) חייל לשעבר לאחר שהתקשר לתכנית רדיו פופולרית והתוודה כי היה מעורב בהוצאות להורג בזמן כהונתו של אוגוסטו פינושה. הווידוי המצמרר אירע ביום רביעי האחרון. הגבר, שהזדהה כ"אלברטו", התקשר לתחנת הרדיו "Chacotero Sentimental" וסיפר לשדרן על אהבה נכזבת, אך במהרה השתנה נושא השיחה כשזה החל לתאר איך הוציא להורג לפחות עשרה ממתנגדיו של הדיקטטור בשנות ה-70.

"לקחנו חלק מהאנשים האלה מחוץ לכפר ויריתי להם בראש", סיפר. "פוצצנו אותם. הם התפרקו. שום דבר לא נשאר מהם. אפילו לא הצל שלהם". "אבל אתה הרגת אנשים", ענה לו השדרן. "הייתי חייב, אחרת היו הורגים אותי", השיב. הוא הוסיף כי אינו יודע כמה אנשים בדיוק הוא הוציא להורג, אך היו "יותר מעשרה".

דיווחים על הווידוי בתכנית הרדיו התפשטו במהרה ברשתות החברתיות. כלי תקשורת מקומיים דיווחו כי המשטרה איתרה את הגבר שביצע את השיחה – ג'יירמו רייס, בן 62. המפלגה הסוציאליסטית בצ'ילה אמרה שלשום כי רייס חשוד ברצח של שניים מחברי המפלגה בשנות ה-70.

יותר מ-3,000 בני אדם "נעלמו" במהלך שנות הדיקטטורה של פינושה, וככל הנראה נרצחו על ידי החונטה הצבאית. אלפים אחרים אולצו לצאת לגלות או שנכלאו במחנות מעצר חשאיים, שם עינוי היה עניין שבשגרה.

עוד בעולם:
סיוע כלכלי ובלימת ההתחממות הגלובלית – התכנית להצלת כדור הארץ
"נסיך מסומם": המיליארדר הסעודי שהרגיז את טראמפ
רוסיה: נוכחות החיילים הטורקים בעיראק - "פלישה בלתי-חוקית"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully