וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרשת השחיתות ברומניה: נציגי התביעה עצרו את הנסיך פאול

הנסיך הרומני הכחיש את החשדות נגדו וטען כי הוא קורבן בפרשה, שבה מעורבים גם אנשי עסקים ישראלים. "אני עדיין קצת בשוק", אמר פאול, "ניסו לגנוב לנו הכול". החשוד המרכזי בהונאה, איש העסקים רמוס טרויקה, נחקר פעם נוספת ונשלח למעצר בית

נסיך רומניה פול. GettyImages
הנסיך פאול/GettyImages

התביעה ברומניה עצרה היום (שישי) את הנסיך פאול הוהנזולרן, במסגרת פרשת השחיתות שבה מעורבים גם יועץ בכיר של ראש הממשלה לשעבר אדריאן נסטסה, מנכ"ל אחד העיתונים הנפוצים במדינה ואנשי עסקים ישראלים. היום נחקר פעם נוספת גם איש העסקים רמוס טרויקה, שהיה ראש הקבינט של נסטסה. בתום החקירה הוא נשלח למעצר בית.

פאול אושפז אתמול לאחר שחש ברע כשזומן לחקירה. היום הוא שוחרר מבית החולים וזמן קצר לאחר מכן נעצר בעיר ברשוב, שם מתנהלת החקירה המרכזית. פאול הכחיש את הטענות נגדו וטען כי הוא קורבן של טרויקה. "אני עדיין קצת בשוק", אמר. לדבריו, המעורבים בפרשה, "ניסו לגנוב לנו הכול".

לקריאה נוספת:
שמעון שבס, החשוד בהונאה ברומניה: "אין לי מושג על מה מדובר"
דיווח ברומניה: שלושה אנשי עסקים ישראלים מעורבים בפרשת שחיתות

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הישראלים המעורבים לכאורה בפרשת השחיתות. מימין: טל זילברשטיין, שמעון שבס ובני שטיינמץ/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרויקה, החשוד המרכזי בפרשה, נעצר מוקדם יותר השבוע. הוא חשוד כי הקים רשת פשיעה ב-2006 והוביל הונאת נדל"ן נרחבת, שבמסגרתה רכשה הרשת שלא כחוק קרקע ממשלתית ששטחה כ-170 קמ"ר בצפון הבירה בוקרשט עבור הנסיך פאול. במסגרת הונאה שילמה הרשת שוחד לגורמים שונים במדינה. היקף ההונאה מוערך בכ-136 מיליון אירו. מלבד טרויקה נעצרו מוקדם יותר השבוע גם מנכ"ל העיתון היומי הנפוץ "אירועי היום", דן אנדרוניק, וכן שלושה גורמים בכירים במשק הרומני.

כלי תקשורת רומניים דיווחו כי בפרשה מעורבים גם שלושה אנשי עסקים ישראלים: שמעון שבס, טל זילברשטיין ובני שטיינמץ. שבס, שהיה מנכ"ל משרד ראש הממשלה בזמן כהונתו של השנייה של רבין, וזילברשטיין דחו את הטענות נגדם. "אין לי ולא היו לי עסקים ברומניה, למעט ייעוץ פוליטי", טען היום שבס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully