וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי 15 שנה, לילה ראשון בבית: עודה תראבין מכיר מחדש את משפחתו

11.12.2015 / 17:05

תראבין, ששוחרר אתמול מהכלא המצרי, בילה עם משפחתו בפזורה הבדואית לילה ראשון וניסה לזהות את אחייניו, שחלקם טרם נולדו בעת שנכלא. "אני מרגיש נהדר. אין לי מילים", סיפר. בני משפחתו יערכו מחר מסיבה לרגל המאורע: "הרגשת ניצחון"

עריכת וידאו: מתן חדד

עודה תראבין, שהורשע בגין ריגול, היה כלוא במצרים ושוחרר אתמול (חמישי), בילה את ליל אמש עם משפחתו בפזורה הבדואית בנגב לראשונה זה 15 שנים. "זו הרגשה מצוינת", סיכם את הלילה הראשון בבית לצד אחיו ואמו.

יותר מאלף מבקרים פקדו ביממה האחרונה את בית המשפחה כדי לברך את עודה ולשמוח על שחרורו. "הגיעו לפה מכל הארץ כדי להיות איתנו וזה מרגש מאוד", אמר עודה בשיחה עם וואלה! NEWS. "אני לא יכול לתאר לך את ההרגשה הזאת של לישון בבית. אין לי מילים, אני פשוט בחלום".

עוד בוואלה! NEWS:
עודה תראבין שב לביתו: "אמש בא אליי קצין ואמר: 'תכין את עצמך'"
בתמורה לתראבין: ישראל תשחרר שלושה אסירים מצרים בשבוע הבא
עזאם עזאם על שחרור תראבין: "אוי ואבוי אם יישאר עם הראש בכלא"

עודה תראבין שב הביתה – ופגש לראשונה את אחייניו. ספק 500
עודה תראבין עם אחייניו, היום/ספק 500

עודה ניסה הבוקר לזהות את אחייניו, שחלקם היו בני עשר כשנכלא במצרים, וחלקם טרם נולדו. כעת, הם מתרוצצים סביבו כל הזמן, לא נותנים לו רגע מנוחה מחיבוקים ומנשיקות, והוא מצדו - מאושר. "אני מרגיש נהדר. חלק מהמשפחה שלי אני לא מכיר", אמר והדגיש כי מדובר בשינוי הכי דרמטי שיכל לדמיין: "15 שנים הייתי בכלא המצרי. לא בכלא ישראלי או אמריקני. בכלא המצרי. תחשוב על זה".

במשך השבת צפויים להגיע לביתו של עודה אלפי מבקרים נוספים כדי להשתתף במסיבה הגדולה לרגל שחרורו. "שרק יבואו", אמר אחד מבני דודו. "זאת הרגשת ניצחון שעודה בבית ולא בכלא. חיכינו לו 15 שנים, עכשיו נחגוג איתו".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
תראבין, היום/מערכת וואלה!, צילום מסך

תראבין היה כלוא במצרים במשך 15 שנה לאחר שהורשע בריגול לטובת ישראל. לאחרונה הוא סיים לרצות את מאסרו וחזר אתמול בבוקר ארצה. במקביל, שחררה ישראל שני אסירים מצרים שסיימו לרצות את עונשם ותשחרר עוד ארבעה בשבוע הבא. מאז הגעתו ארצה נפגש תראבין עם ראש הממשלה בנימין נתניהו.

מיד כשירד מהרכב ניגש אתמול תראבין לאביו סלמאן וחיבק אותו דקות ארוכות. הוא התרגש מאוד וכשראה את אמו לא יכול היה להסתיר עוד את הדמעות. "אתמול בלילה בא אליי קצין ואמר לי: 'עודה, תכין את עצמך, מחר מחזירים אותך לארץ'. לא האמנתי - עד היום, שהביאו לי את הבגדים, ואמרו לי: 'זהו'".

עודה טראבין שהיה כלוא שנים בכלא המצרי שב הביתה 10 דצמבר 2015. רויטרס
תראבין מחבק את אביו לאחר שובו לביתו, אתמול/רויטרס

"אלוהים נתן לי את הסבלנות. בלי זה הייתי נגמר", הוסיף. "היה לי טוב שאני אזרח ישראלי, שיש לי דרכון ישראלי. ברוך השם שהמדינה היא היחידה, אחת היחידות, שעושה הכול למען האזרח שלה. כמו אמריקה". הוא הוסיף כי פגש את ראש הממשלה ואמר כי "הוא בן אדם טוב מאוד".

לדבריו, "כשהגעתי הביתה, זה היה כמו פעם ראשונה. הכי הרבה התגעגעתי למשפחה, לאימא". תראבין סירב לדבר על הסיבות שהביאו למאסרו. "הייתי בבית קברות במצרים", הודה. הוא הכיר תודה לראש הממשלה, לנשיא המדינה, לעו"ד מלצר, לשגריר במצרים, "לקונסול בקהיר שביקר אותי בכל חודש".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully