וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תוך שעה: שני ניסיונות לפיגועי ירי ודריסה בגדה; המחבלים נוטרלו

11.12.2015 / 14:51

במחסום ג'למה נורה ונפצע המחבל, שהגיע עם נשק למקום וירה לעבר הכוחות. הוא נמלט עם רכב מסחרי ומאושפז בבית חולים בג'נין. בצומת חלחול ניסה מחבל לדרוס חיילים, נורה ונהרג. בהמשך, דווח כי פלסטיני נהרג מאש צה"ל בעימותים ליד חברון, וצעיר נוסף נהרג מירי בגבול עזה

צילום: הצלה יו"ש

מחבל פלסטיני ניסה היום (שישי) לבצע פיגוע באזור מחסום ג'למה (גלבוע) שליד ג'נין ונורה. לאחר מכן אירע ניסיון דריסה של חיילים שעסקו בבידוק כלי רכב בצומת חלחול שבכביש 60, בסמוך לחברון. גם במקרה זה נורה המחבל, ששמו עיסא איבראהים אל-חורוב, והוא בן 55 מהיישוב דיר סאמת שבאזור חברון. מותו נקבע בשטח וזמן קצר לאחר מכן וברכבו נמצאה סכין.

בהמשך היום, צעיר פלסטיני בן 22 נהרג מירי צה"ל, במהלך הפרות סדר בגשר חלחול שליד חברון. ההרוג, ע'די ארשיד, הוא אחיה של המחבלת דאניא ארשיד שחוסלה באוקטובר, לאחר שניסתה לדקור חייל במערת המכפלה. כמו כן, על פי דיווחים פלסטיניים, נהרג צעיר מירי צה"ל בעימותים גבול רצועת עזה, ועשרה נוספים נפצעו.

על פי דיווחים, במחסום ג'למה הגיע המחבל למעבר וירה באמצעות נשק ארוך ממרחק של כמה עשרות מטרים לעבר הכוח שבמקום. מאבטחי רשות המעברים במשרד הביטחון הבחינו בו, ירו עליו ופגעו בו. בשלב זה הגיע למקום רכב מסחרי שאסף את המחבל הפצוע ונמלט עמו לעבר השטח הפלסטיני. שם, על פי רשת "סקיי ניוז" בערבית, טופל המחבל בידי הסהר האדום ופונה לבית חולים בג'נין. כוחות הביטחון ערכו סריקות באזור ואיתרו את הרכב המסחרי, שבו נמצאה סכין. בשעות אלו מכתרים חיילים בית חולים בג'נין על מנת לחפש אחר המפגע.

לקריאה נוספת:
"לעצור את שפיכות דמם": מושל ג'נין מרחיק צעירים ממעבר ג'למה
פלסטיני בן 16 התחזה למוכר קרמבו, שלף סכין, ניסה לדקור - וחוסל
מחבל מביא מחבל: קרובי משפחה וחברים יוצאים לפגע - ומעניקים השראה

ניסיון פיגוע דקירה בצומת חלחול שליד קריית אבע, אין נפגעים, 11 בדצמבר 2015. איחוד הצלה
זירת הפיגוע באזור צומת חלחול, היום/איחוד הצלה

מעבר ג'למה הפך בגל הטרור הנוכחי למוקד של לא מעט אירועי טרור, שגרמו לאף לסגירתו בסוף אוקטובר למשך מספר ימים ולפתיחתו מחדש בתחילת חודש שעבר.

באחד הפיגועים האחרונים שהתרחשו במקום, ניסה פלסטיני בן 16 לדקור מאבטח. המחבל הגיע לנקודת הבידוק בכניסה למחסום מכיוון השטח הפלסטיני. אז, פתח בריצה לעבר כוח האבטחה, המורכב מחיילי צה"ל ומאבטחים אזרחיים, כשהוא אוחז בסכין. מאבטח מרשות המעברים של משרד הביטחון שהיה במקום הגיב במהירות בירי לעבר המחבל וחיסל אותו. אין נפגעים.

מתחקיר של האירוע עולה כי המחבל התחזה לרוכל ואחז בידיו קרטון קרמבו. לפתע, השליך את הקרטון והסתער לעבר המאבטחים והחיילים עם סכין שלופה. מאבטח של רשות המעברים במשרד הביטחון ירה בו מטווח קצר וניטרל את האיום.

לפניות לכתב שבתי בנדט: sben72@walla.co.il

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
ניסיון פיגוע דקירה בצומת חלחול שליד קריית אבע, אין נפגעים, 11 בדצמבר 2015. איחוד הצלה
ניסיון פיגוע דקירה בצומת חלחול שליד קריית אבע, אין נפגעים, 11 בדצמבר 2015/איחוד הצלה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully